Reacţia Lidl după ce a renunţat la măsura termoscanării: cum justifică retailerul lipsa triajului epidemiologic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lanţul german Lidl a revenit cu clarificări după ce a renunţat să mai folosească termoscanere pe clienţi în spaţiile sale şi anunţă că a solicitat de la MAI şi de la Ministerul Sănătăţii lămuriri în privinţa cadrului legal care justifică interzicerea acesului în magazin a persoanelor cu o temperatură corporală de peste 37.3 grade Celsius.

Lidl este unul dintre primele lanţuri de magazine ce a luat o poziţie fermă împotriva termoscanării. Reprezentanţii magazinelor susţin că nu vor introduce măsura termoscanării pentru că astfel ar interzice unei anumite categorii de persoane accesul la alimente de bază.

Reprezentanţii lanţului german au transmis, miercuri, o scrisoare oficială către Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul în contextul în care „au înregistrat foarte multe sesizări sau mesaje din partea societăţii civile, respectiv a clienţilor, prin care se contestă luarea temperaturii şi se reclamă încălcarea drepturilor fundamentale.”

Totodată, triajul epidemiologic pe baza măsurării temperaturii corporale „instituie o interdicţie care are consecinţe directe asupra posibilităţii unei persoane de a-şi cumpăra alimente de bază”.

Retailerul german a transmis vineri următorul comunicat în care subliniază faptul că aşteaptă lămuririle oficiale solicitate, întrucât „dorim să ne asigurăm că aplicăm în mod corect toate prevederile legale, astfel încât drepturile clienţilor noştri să nu fie îngrădite sau restricţionate în mod nelegitim.”

„Având în vedere articolele recent apărute în presă cu privire la măsurarea temperaturii clienţilor în magazinele noastre, dorim să aducem câteva precizări. 

Respectarea cadrului legal în vigoare este o componentă fundamentală a activităţii noastre şi avem o relaţie de cooperare permanentă cu autorităţile statului. Siguranţa angajaţilor şi a clienţilor noştri este principala noastră preocupare, în special in contextul stării de alertă şi, tocmai de aceea, ne ne dorim să ne asigurăm că aplicăm în mod corect toate prevederile legale, astfel încât drepturile clienţilor noştri să nu fie îngrădite sau restricţionate în mod nelegitim. 

Acesta este şi motivul pentru care, aşa cum am precizat şi anterior, am solicitat clarificări scrise Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerului Sănătăţii referitoare la obligaţia de a efectua triajul epidemiologic al clienţilor la intrarea într-un spaţiu comercial. Imediat ce vom primi clarificările solicitate, compania noastră va acţiona în consecinţă.

Considerăm aceste clarificări cu atât mai necesare cu cât au existat recent foarte multe discuţii atât în presă, cât şi pe reţelele sociale, în care se contestă măsurarea temperaturii si se reclamă încălcarea drepturilor fundamentale ale clienţilor”.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite