A fost localizata atmosfera unei planete din afara sistemului solar

Telescopul Hubble a "spionat" atmosfera unei planete care orbiteaza in jurul unei stele din constelatia Pegas, a anuntat, recent, NASA. Planeta, care are aproape aceeasi marime ca Jupiter si orbiteaza in apropierea stelei HD209458, are o atmosfera incarcata cu sodiu si nu este "ospitaliera" pentru forme terestre de viata, au declarat oficialitati de la NASA. Cu toate acestea, localizarea, pentru prima oara, a unei atmosfere in jurul unei planete din afara sistemului nostru solar a fost calificata drept o descoperire remarcabila in domeniul explorarii planetare. "Aceasta descoperire deschide o noua faza, extrem de interesanta, a explorarii planetare extrasolare, de unde se poate incepe compararea atmosferei planetelor din jurul altor stele", a declarat seful echipei de savanti care se ocupa de acest proiect. Cunoscuta ca HD209458b, planeta, alaturi de steaua in jurul careia orbiteaza, figureaza printre cele 80 de planete descoperite in ultimii zece ani in afara sistemului solar. Cele mai multe dintre acestea sunt compuse din gaze, cum este cazul planetei Jupiter, din sistemul nostru solar. Aproximativ 15, inclusiv cea nou descoperita, sunt considerate de tipul "Jupiter-fierbinte", planete imense, care se afla de aproximativ 100 de ori mai aproape de astrul lor central decat Jupiter fata de Soare, ceea ce exclude existenta unor forme de viata de felul celor cunoscute de noi.

Societate