Protecţia Consumatorilor: Forţa majoră nu anulează drepturile pasagerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Forţa majoră nu anulează dreptul pasagerilor la rambursarea costului biletelor de avion, a transmis Autoritatea Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

"Deşi situaţia provocată de cenuşa vulcanică reprezintă o circumstanţă extraordinară, trebuie subliniat că şi într-un astfel de caz drepturile pasagerilor trebuie respectate. Am dispus ca toate comisariatele pentru protecţia consumatorilor care au aeroporturi pe teritoriul judeţului să verifice respectarea prevederilor Regulamentului de către liniile aeriene", a declarat preşedinte ANPC, Constantin Cerbulescu, citat de Agerpres.

Drepturile pasagerilor în acest caz sunt:

- dreptul de fi informaţi de către liniile aeriene (de exemplu, cu privire la drepturile pe care le au, la evoluţia situaţiei, la anulări şi durata întârzierilor),

- dreptul la asistenţă (băuturi răcoritoare, mese, cazare, după caz), dreptul de a alege între rambursarea preţului şi redirecţionarea către destinaţia finală.

În acest caz, de forţă majoră,
pasagerii nu sunt îndreptăţiţi la compensaţie (sume suplimentare care se acorda funcţie de distanţă în kilometri până la locul de destinaţie).

Din datele Protecţiei Consuumatorilor, pe perioada restricţiilor aeriene, 45.000 de pasageri din România sau internaţionali au pierdut cursele, iar alţi 39.000 de pasageri români au rămas neîmbarcaţi pe aeroporturile din străinătate.

Dintre pasagerii operatorilor aerieni din România, 16.900 au rămas neîmbarcaţi pe aeroporturi din România şi circa 15.700 pe aeroporturi din străinătate. De asemenea, aproximativ 5.100 de pasageri pe zborurile interne ale operatorilor romani au rămaşi neîmbarcaţi, peste 1.100 de curse fiind anulate.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite