Gruia Stoica, adus încătuşat la DNA. Omul de afaceri acuzat de cumpărare de influenţă a fost reţinut

Gruia Stoica, adus încătuşat la DNA. Omul de afaceri acuzat de cumpărare de influenţă a fost reţinut

Gruia Stoica a fost adus la sediul DNA de procurori FOTO Mediafax

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Român (GFR), a fost adus miercuri seară la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, încătuşat, pentru a fi audiat într-un dosar de corupţie legat de o licitaţie la Complexul Energetic Oltenia. Procurorii au început urmărirea penală pe numele omului de afaceri pentru cumpărare de influnţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE Gruia Stoica a fost reţinut, miercuri seară, de procurorii anticorupţie, iar avocatul Doru Boştină, căruia omul de afaceri i-ar fi dat trei milioane de euro pentru a afla preţul cerut de CFR Marfă la o licitaţie organizată de Complexul Energetic Oltenia, a primit interdicţie de a părăsi ţara. Stoica va fi prezentat Curţii de Apel Bucureşti, joi, cu propunerea de arestare preventivă pentru 29 de zile, mai informează Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA).
 
UPDATE Procurorii DNA au decis miercuri seară începerea urmăririi penale pe numele omului de afaceri Gruia Stoica pentru cumpărare de influenţă şi pentru avocatul Doru Cătălin Boştină pentru trafic de influenţă.
 
Potrivit anchetatorilor, în luna mai 2013, Complexul Energetic Oltenia (C.E.O.) S.A. Târgu Jiu, a lansat public procedura de licitaţie pentru încheierea acordului cadru şi a contractelor subsecvente având ca obiect „Servicii de transport feroviar de cărbune” pentru sucursala Electrocentrale Craiova II, sucursala Electrocentrale Işalniţa şi sucursala Electrocentrale Turceni.
 
Drept urmare, pe 17 ianuarie anul acesta, C.E.O. a transmis invitaţii de participare la procedura de licitaţie, cu depunerea în plic a ofertelor, organizată conform normelor interne ale autorităţii contractante, mai multor societăţi, între care către „C.F.R. Marfă” SA şi SC Grup Feroviar Român SA Bucureşti, mai arată sursa citată.
 
Licitaţia avea ca obiect prestarea de servicii de transport de cărbune pe o perioadă de 3 ani, începând cu 1 aprilie 2014, cu o valoare estimată de 473.068.410 lei (peste 100 milioane euro) fără TVA.
 
„Există indicii temeinice că, pe 22 ianuarie, omul de afaceri Gruia Stoica, reprezentând SC Grup Feroviar Român SA Bucureşti, i-a oferit avocatului Doru Boştină suma de 3.000.000 euro, după ce avocatul a lăsat să se creadă că poate interveni la directorului general al „C.F.R. Marfă” S.A, unul dintre competitori, pentru a-i divulga preţul pe care societatea pe care o conduce urma să îl ofere, în cadrul licitaţiei”, susţin anchetatorii.
 
Acest demers avea ca scop, depunerea de către Grup Feroviar Român S.A., a unei oferte cu un preţ cât mai apropiat de cel propus de „C.F.R. Marfă” S.A., astfel încât profitul înregistrat pe parcursul derulării contractului să fie maximizat ori eventualele pierderi minimizate.
 
Gruia Stoica a fost adus la DNA cu mandat de aducere după ce, în urma citaţiei trimise de procurori la adresa acestuia din Capitală, acesta a refuzat să se prezinte la audieri spunând că nu se află în Bucureşti.
 
UPDATE Procurorii DNA au început urmărirea penală pe numele omului de afaceri Gruia Stoica pentru presupuse fapte de corupţie în legătură cu o licitaţie la Complexul Energetic Olteni privind transporturi de cărbune, potrivit unor surse judiciare.
 
De asemenea, în acest dosar, procurorii îl audiază şi pe avocatul Doru Boştină.
 
Potrivit aceloraşi surse, ar fi vorba despre o licitaţie la Complexul Energetic Oltenia. Potrivit unor surse din domeniul energetic, astăzi, 29 ianuarie, a avut o licitaţie pentru transport în cadrul Complexului Energetic Oltenia, iar procurorii au ridicat plicurile sigilate înainte de a fi desfăcute. Valoarea contractului ar fi fost de 48 milioane de euro.
 
Grupul controlat de Gruia Stoica a vrut anul trecut să cumpere de pachetul majoritar de acţiuni al CFR Marfă, însă tranzacţia nu s-a finalizat.
 
Astfel, vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie 2013, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit Mediafax.
 
GFR, parte a grupului Grampet, este cel mai mare transportator feroviar privat din România, administrând aproape 17.000 de vagoane şi peste 400 de locomotive. GFR avea în 2011 aproape 2.400 de angajaţi şi a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 180 de milioane de euro şi un profit de peste 6,8 milioane de euro, potrivit ultimelor date postate pe portalul Ministerului Finanţelor.
 
Grupul Grampet mai include, pe lângă transportatorul feroviar de marfă Grup Feroviar Român, fabrica de reparaţii vagoane Remar Paşcani, Reva Simeria sau Turist Semenic. Mai mult, Grampet mai deţine participaţii majoritare la două firme de transport feroviar din Ungaria şi Bulgaria, Train Hungary, respectiv Bulgaria Railway Company, iar în urmă cu patru ani a achiziţionat 70% din principala companie de reparaţii şi construcţii de vagoane din Serbia, Zelvoz Smederevo.
 
Omul de afaceri a participat şi la privatizarea operatorilor feroviari din Croaţia, Grecia şi Bulgaria. În urmă cu două zile, privatizarea HZ Cargo din Croaţia fost sistată, Stoica afirmând că situaţia companiei feroviare respective s-a depreciat consistent de la lansarea procedurii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: