7 din 10 români pică examenul de conducere. Cum îşi păcălesc şcolile de şoferi clienţii spunându-le că sunt pregătiţi

7 din 10 români pică examenul de conducere. Cum îşi păcălesc şcolile de şoferi clienţii spunându-le că sunt pregătiţi

Dacă legea s-ar respecta, cea mai mare parte a cursanţilor nepregătiţi nu ar mai primi patalamaua de la şcoli şi nu ar mai putea să se înscrie la examen decât după o serie de cursuri suplimentare

Din 100 de persoane care au dat examenul teoretic pentru permisul auto anul trecut, doar aproximativ 30 au reuşit să treacă proba. Cel puţin aşa arată un studiu recent făcut de oficialii de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Datele arată că în ultima vreme a scăzut rata de promovare a probei teoretice a examenului în vederea obţinerii permisului de conducere.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Din 100 de persoane care dau examenul scris, aproximativ 30 de persoane reuşesc să treacă de proba teoretică. Deci, vorbim de o rată de 30% în 2018, în timp ce în 2017 rata era de aproximativ 50%. Tragem un semnal de alarmă asupra nivelului de pregătire a candidaţilor", a arătat Rodica Popescu purtătorul de cuvânt al DRPCIV.
 
Şcolile de şoferi, arătate cu degetul
 
Vinovaţi pentru această situaţie sunt responsabilii şcolilor de şoferi, susţin cunoscătorii. Conform legii, în timpul cursurilor, cei care vor să devină şoferi ar trebui să fie pregătiţi atât teoretic, cât şi practic. Mai mult, aceştia pot absolvi cursurile numai după ce trec de o pretestare teoretică în care este respectată metodologia de examinare a Poliţiei. 
 
Astfel, dacă legea s-ar respecta, cea mai mare parte a cursanţilor nepregătiţi nu ar mai primi patalamaua de la şcoli şi nu ar mai putea să se înscrie la examen decât după o serie de cursuri suplimentare. Ionel Simionca, psiholog, vicepreşedinte al Asociaţiei de Psihologie şi Siguranţă Rutieră – PsihotrafiQ, spune că şcolile de şoferi nu îi obligă pe cursanţi să susţină aceste pretestări din cauza costurilor suplimentare. „O personalizare a programei pe fiecare cursant ar fi soluţia, dar cei cu şcolile de şoferi nu vor să piardă clienţii”, susţine psihologul. 
 
Oficialii din DRPCIV spun  că, cel mai probabil, în cursul acestui an situaţia se va remedia pentru că intră în vigoare o reglementare care prevede că, pentru a fi reautorizată o şcoală de şoferi trebuie să aibă cel puţin 40 la sută dintre cursanţii trimişi la examinare admişi din prima la proba teoretică şi cea practică a examenului auto.  „Dacă ţin la afacerea lor, mai bine cresc preţurile, fac cursuri suplimentare şi pierd un cursant sau doi, dar au rezultate. Altfel, Autoritatea Rutieră Română ridică autorizaţia şi şcoala se închide”, au precizat sursele. 
 
Numărătoarea inversă
 
Însă cei care fac şcoala de şoferi contestă unele proceduri de examinare teoretică a cunoştinţelor necesare pentru a intra în posesia unui carnet de conducere. În primul rând este vorba de faptul că pe ecranul calculatorului pe care se face testarea apare în timp real dacă răspunsul dat de viitorul şofer a fost corect sau nu. Psihologii consideră că acest lucru se vrea probabil o dovadă de transparenţă, dar că, de  fapt, pune o presiune imensă pe candidaţi şi că procedura ar necesita o serie de modificări pentru ca rezultatele să apară la final. 
 
De asemenea, sunt intens discutate şi întrebările de „Mecanică” întâlnite în grilele de examinare. Este vorba de întrebări precum „Ce indică fumul de culoare neagră emis de eşapament?”, „Care este cea mai frecventă defecţiune a instalaţiei de răcire a motorului?” sau “Ce indică prezenţa calaminei pe suprafaţa bujiilor şi fumul albăstrui al eşapamentului?”. Măsura va fi luată pentru că maşinile moderne din prezent nu mai permit micile intervenţii făcute pe marginea drumului cu un patent sau cu o 
şurubelniţă. 

Dacă apreciezi acest articol, te aşteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: