Prefectul Capitalei, dat afară din sediu de primarul Oprescu: „M-a somat să-mi mut sediul, dar nu mi-a dat un alt loc unde să mă duc”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prefectul Capitalei Mihai Atănăsoaei declară că a primit o adresă din partea angajaţilor primarului general Sorin Oprescu prin care este somat să îşi mute sediul pentru a se putea continua lucrările la vechiul amplasament al primăriei capitalei, situat pe Bulevardul Regina Elisabeta

Prefectul spune că e de datoria primarului să identifice un alt sediu în care să se mute prefectura. „I-am cerut de 10 ori până acum să îmi dea un alt sediu, nici eu nu mai pot sta aici pentru că vine iarna, căldura nu funcţionează şi nu-mi pot lăsa oamenii în frig”, a declarat Atănăsoaei pentru adevarul.ro, şi a mai spus că este de părere că acest joc al primarului este făcut doar pentru a-l scoate vinovat în cazul în care lucrările la vechiul sediu nu vor fi finalizate la timp, iar primarul va decide prelungirea constractului pentru noul sediu, pe care Primăria plăteşte anual o chirie exorbitantă de 250.000 de euro lunar.

Redăm integral scrisoarea prefectului către primar.


Stimate domnule Primar General,
 
Suntem obligaţi să folosim şi acest mijloc de comunicare şi să revenim la adresele cu numerele de înregistrare 20.787/14.07.2009,34.002/11.01.2010, 34.002/17.03.2010,13.440/19.08.2010,15.627/25.07.2011,16.604/08.08.2011, 16.999/17.08.2011,18.595/09.09.2011,19.312/21.09.2011,SM/19.310/ P/30.09.2011 transmise de Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti către dumneavostră într-un interval de doi ani şi doua luni, referitoare la lucrările de consolidare ale Palatului Administrativ din B-dul Regina Elisabeta, nr. 47, sector 5, Bucureşti, cu speranţa că veţi identifica un sediu în care instituţia noastră să işi desfăşoare activitatea în condiţii optime.
 
Vă reamintim că, din punct de vedere legal, palatele administrative din municipiile reşedinţe de judeţ, cum este şi cazul Palatului Administrativ al municipiului Bucureşti, sunt bunuri proprietate publică de interes naţional, destinate ca sedii pentru instituţiile publice de interes naţional şi judeţean, respectiv pentru instituţiile prefectului, consiliile judeţene etc., conform Hotărarii de Guvern nr. 706/1994, modificată. Prin Nota la Anexa 1 a Hotărarii Guvernului nr. 706/1994, modificată, Municipalitatea are obligaţia de a asigura administrarea spaţiilor pe care le ocupă Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti şi serviciile publice deconcentrate care îşi desfăşoară activitatea în Palatul Administrativ, însă Primăria Generală a procedat la consolidarea imobilului în care ne desfăşurăm activitatea fără a obţine acordul Prefectului Municipiului Bucureşti pentru realizarea acestor lucrări şi fără a identifica un sediu corespunzător instituţiei noastre.
 
Din punct de vedere practic, de cand au început lucrările de consolidare ale Palatului Administrativ, activitatea Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti este grav perturbată, sistemele de comunicaţii fiind în repetate randuri afectate, angajaţii Prefecturii lucrand în condiţii de poluare inimaginabile şi într-un zgomot infernal. Mult mai grav, bucureştenii care apelează la serviciile Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti nu beneficiază de un spaţiu civilizat în care să işi rezolve problemele, multe dintre acestea fiind sesizări legate de activitatea sau inactivitatea dumneavoastră.
 
Aş înţelege indiferenţa dumneavoastră faţă de acest subiect, dacă instituţia pe care o conduc ar fi singura instituţie afectată de situaţia creata. Din păcate însa, afectate sunt şi alte instituţii ale statului, dar, mai cu seamă, bucureştenii despre care afirmaţi pretutindeni că îi respectaţi şi serviţi. Doresc să înţelegeţi foarte clar că Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti înţelege importanţa consolidării sediului din B-dul Regina Elisabeta, nr. 47, sector 5, dar, prin negăsirea unui sediu corespunzător pentru Prefectura Bucureşti, există riscul ca aceste lucrări să depăşească termenele de execuţie. Astfel, sper să nu folosiţi menţinerea Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti în actualul sediu ca motiv de prelungire a contractului de închiriere a imobilului în care vă desfaşuraţi la momentul acesta activitatea, contract în baza căruia, Primăria Municipiului Bucureşti plăteşte o chirie substanţiala din bani publici.
 
Vă asigur, aşadar, din nou, ca în momentul în care veţi arăta o dorinţă reală de a rezolva această situaţie, prin identificarea unui sediu corespunzător în care Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti să-şi desfăşoare activitatea, voi proceda la mutarea de îndată a instituţiei pe care o conduc. Pană atunci însă, vă adresez respectuoasa rugăminte de a nu mai trimite Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti, direct sau prin direcţiile subordonate, somaţii de părăsire a clădirii, fără a ne oferi o variantă alternativă.
 
Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti vă oferă sprijinul necondiţionat în rezolvarea acestei situaţii, aşteptand în acelaşi timp de la dumneavoastră identificarea unui sediu în care să ne putem desfăşura, în mod corespunzător, activitatea în folosul cetăţenilor. 
 
 



București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite