Motivul pentru care linia de tramvai care face legătura între Băneasa şi centrul Capitalei stă închisă de 4 ani, în ciuda modernizărilor

Motivul pentru care linia de tramvai care face legătura între Băneasa şi centrul Capitalei stă închisă de 4 ani, în ciuda modernizărilor

În 2012, Primăria Capitalei a investit în modernizarea liniei de tramvai circa 36 milioane lei,Foto ilustrativă (Arhivă)

Una dintre liniile de tramvai care fac legătura între Băneasa şi centrul oraşului stă închisă de aproape 4 ani. Motivul este reprezentat de litigiile pentru retrocedarea terenului unde este prevăzută bucla de întoarcere a tramvaiului. Nici şina scoasă pentru modernizare nu mai poate fi pusă la loc pentru că investiţiile sunt oprite până la clarificarea situaţiei juridice, precizează Primăria Capitalei.

Ştiri pe aceeaşi temă

”Circulaţia tramvaielor liniei 5 între Băneasa - Barbu Vacărescu – Terminal Sf. Gheorghe a fost sistată în septembrie 2017 din următoarele două motive: litigiul privind deţinerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Graţioasă (lucrare începută, dar suspendată din cauza litigiului) şi necesitatea modernizării întregii infrastructuri rutiere (inclusiv calea de rulare a tramvaielor şi staţiile aferente) de pe Bd. Barbu Văcărescu şi Str. Cpt. Alexandru Şerbănescu, până la Pasajul Băneasa”, precizează Primăria Capitalei,potrivit unui artiol publicat de HotNews.ro.

De altfel, în 2012, Primăria Capitalei a investit în linia de tramvai circa 36 milioane lei, însă a fost modernizat doar tronsonul de pe bd. Aerogării şi de pe Podul Băneasa. Tronsonul dintre Podul Băneasa şi Şoseaua Ştefan cel Mare se află însă într-o stare avansată de degradare, iar municipalitatea nu a făcut nimic în ultimii 5 ani pentru a remedia situaţia. 
 
”Pentru ca linia 5 să fie funcţională trebuie finalizate lucrările la bucla de întoarcere a tramvaiului. Pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie de lămurirea situaţiei juridice a terenului aferent (la Direcţia Juridică există 4 notificări înregistrate privind restituirea imobilelor situate în strada Graţioasă nr. 8 şi nr. 10, sector 1). De asemenea, trebuie modernizată linia pe tronsonul Str. Av. Şerbănescu - Şos. Stefan cel Mare (înlocuite dalele existente, înlocuită linia), trebuie remediate anumite deficienţe (gropi şi fisuri în asfalt, tasări în zona gurilor de scurgere şi canalelor) şi completate elementele sustrase de pe artera Aerogării (balustrade din metal, panourile de despărţire între liniile de tramvai în dreptul staţiei). Circulaţia se va relua după finalizarea lucrărilor la bucla de întoarcere şi după modernizarea liniei de tramvai pe secţiunea Str. Av. Şerbănescu – Şos. Ştefan cel Mare”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea sursei citate.
 
Viceprimarul Capitalei: În 3 luni tramvaiele ar putea circula din nou 
 
”Aşteptăm să se termine lucrarea la parcarea de la capătul Şoselei Pantelimon şi nodul de întoarcere a tramvaiului, ca să poată întoarce tramvaiul în interiorul parcajului supraetajat, apoi putem lua tramvaiele cu dublu cap şi le putem pune pe linia 5 până când rezolvăm situaţia juridică de la capătul liniei 5, unde există acele cereri de retrocedare.(...) Cred că lucrările la parcarea de pe Şoseaua Pantelimon, inclusiv bucla de întoarcere, vor fi gata într-o lună, asta nu înseamnă că dăm în folosinţă parcarea, fiindcă mai avem partea de autorizare ISU, dar tramvaiul va putea întoarce şi putem folosi tramvaiele cu dublu cap în altă parte”, a explicat Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei responsabil cu infrastructura.
 
În ceea ce priveşte starea liniei tramvaiului 5, pe tronsonul nereabilitat, Bujduveanu spune că se va face o expertiză, care să certifice dacă este sigură pentru pasageri. Pe termen mediu, linia este propusă pentru modernizare prin PNRR:
 
”În aproximativ 3 luni vom avea gata expertiza pentru linia tramvaiului 5 şi dacă este sigură, circulaţia tramvaielor va fi reluată. Pe termen mediu, avem 48 de km de şină de tramvai, inclusiv acest tronson şi depourile STB, pentru care cerem finanţare prin PNRR”, a mai spus Bujduveanu.
 
Pentru preluarea pasagerilor care foloseau tramvaiul 5, STB a înfiinţat linia navetă de autobuze 605, care să asigure transportul călătorilor în zona „Piaţa Sfântul Gheorghe – Strada Barbu Văcărescu – Bd. Aerogării, însă autobuzele rămân blocate în trafic.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările