Păsări ţinute în cuşti, în staţiile de metrou din Bucureşti: campanie privind provenienţa ouălor marcate cu cifra 3

Păsări ţinute în cuşti, în staţiile de metrou din Bucureşti: campanie privind provenienţa ouălor marcate cu cifra 3

Arhivă

Principalele staţii de metrou din Bucureşti vor fi ţinta unei campanii de informare privind provenienţa ouălelor de categoria 3, colectate de la găini ţinute în cuşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Bucureştenii vor vedea la metrou panouri care informează despre suferinţa din spatele alegerilor lor alimentare.                     

Asociaţia F.R.E.E. a lansat o campanie pentru a îmbunătăţi condiţiile în care sunt ţinute găinile ouătoare crescute în cuşti, ale căror ouă sunt marcate cu cifra 3. În prezent, cifra cu care sunt marcate ouăle arată condiţiile în care sunt ţinute găinile, de la creşterea în sistem free-range la cele ţinute în cuşti.

Această acţiune este o continuare a iniţiativei organizaţiei Animals International - Romania care, în februarie 2019 a publicat imagini din fermele de ouă din România şi Polonia, stârnind indignarea consumatorilor.

Campania F.R.E.E. se va derula în toată luna noiembrie, atât pe social media, cât şi offline, prin reclame în principalele staţii de metrou din Bucureşti.

În România, 60% dintre găinile crescute în sistem industrial sunt ţinute în cuşti foarte mici, care, deşi sunt aprobate din punct de vedere legal, nu le asigură condiţiile de bază pentru bunăstarea lor. Lipsa de spaţiu, a luminii naturale şi a aerului curat le face să devină agresive şi să se ciugulească unele pe altele. Pe lângă faptul că nu îşi pot întinde aripile, găinile suferă şi din cauza podelei din grilaj metalic, care le taie pielea de pe tălpi. Unele dintre ele, epuizate şi incapabile de a se mişca liber, sunt călcate în picioare, până la moarte, de către celelalte păsări.

În urma acţiunilor întreprinse până acum de ONG-uri pentru drepturile animalelor, un val de companii din întreaga lume, dintr-o varietate de industrii, încetează să se aprovizioneze cu ouă de la găini ţinute în cuşti. Printre ele se numără şi Marriott International, Accor Hotels, InterContinental Hotels, Hilton Hotels, Best Western, Wyndham, Unilever, Nestlé, McDonald’s, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo, Mondelez, Compass Group, iar numărul lor creşte cu fiecare zi.

La noi în ţară, majoritatea retailerilor cunoscuţi, precum Lidl, Penny, Cora, Kaufland, Selgros, Mega Image, Carrefour, şi-au luat angajamentul conform căruia, până în 2025, sau mai devreme, vor opri furnizarea de ouă marcate cu cifra 3.

Restaurante precum City Grill, Bistro La Noi, CUIB, Coolinart, dar şi mişcarea Slow Food România, au arătat deschidere faţă de acest subiect, fiind preocupaţi de calitatea produselor oferite consumatorilor.

Conform unui sondaj realizat de iSense  Solutions pentru Lidl, 82% dintre români preferă să consume ouă ecologice şi free range, însă momentan, doar 4.1% dintre găini se află în ferme free-range, deci va fi nevoie de o tranziţie mai îndelungată pentru ca românii să aibă acces la ouă româneşti care provin din condiţii mai bune. Lider în Europa la acest capitol este Danemarca, cu fermele free-range şi ecologice acoperind 39.1% din industria de ouă.

„Ne dorim ca prin aceste acţiuni să informăm populaţia cu privire la sistemul de exploatare cu baterii, să vorbim despre faptul că există sisteme alternative, iar, pentru ca acestea să fie implementate, e nevoie ca noi să nu fim indiferenţi, ci să verificăm codul de pe ouă când mergem la cumpărături şi să întrebăm de unde provin alimentele atunci când mâncăm în oraş. Sistemul de creştere «cage-free» a devenit noul standard global şi nu vrem ca România să rămână în urmă”, a declarat Cristina Cojocea, preşedinte F.R.E.E. 

.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: