Ministrul Transporturilor ameninţă: „Nu vor mai lucra pe niciun tronson de infrastructură din România“

Ministrul Transporturilor ameninţă: „Nu vor mai lucra pe niciun tronson de infrastructură din România“

La semnarea contractului a fost prezent ministrul Transporturilor FOTO Andreea Vilcovschi

Viitoarea variantă de ocolire a Zalăului va fi realizată de către o asociere româno-chineză. Obiectivul va avea o lăţime de 10 metri, din care 7 metri sunt partea carosabilă, două poduri de câte 12 metri şi cinci viaducte.

Ştiri pe aceeaşi temă

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administare a Infrastructurii Rutiere, Mariana Ioniţă, şi cei ai Asocierii româno-chineze care vor realiza etapa a doua a Variantei de Ocolire a Municipiului, au semnat vineri, la Zalău, contractul de proiectare şi execuţie pentru tronsonul de 5,5 kilometri. La eveniment a fost prezent şi Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

Tronsonul va avea o lăţime de 10 metri, din care 7 metri partea carosabilă, două poduri de câte 12 metri şi cinci viaducte în lungime de până la 26 metri. Potrivit contractului, cei doi antreprenori au la dispoziţie şase luni pentru partea de proiectare, respectiv 24 de luni pentru execuţie.

Întrebat despre câţi angajaţi au în România cele două firme, în condiţiile în care în presă au circulat informaţii conform cărora compania Synohidro nu are niciun salariat, ministrul Bode s-a rezumat la a preciza că nerespectarea termenelor din contract va atrage sancţiuni: "Cât priveşte numărul de angajaţi şi mobilizarea, noi avem un contract. În şase luni proiectarea trebuie să fie gata, după care trebuie să înceapă execuţia. Dacă nu încep la timp nici proiectarea, nici execuţia, avem toate pârghiile în mâna beneficiarului de a aplica penalităţi. Dacă nici atunci nu se întâmplă, mergând pe acest scenariu pesimist, sigur că ajungem la varianta rezilierii. Dar va spun aici că dacă ajungem la varianta rezilierii, în următorii ani, aceste două companii nu vor mai lucra pe niciun tronson de infrastructură din România, pentru că vor primi certificat negativ. Nu ne dorim să ajungem aici, atâta timp cât sunt îndeplinite toate condiţiile legale pentru a semna un contract, eu cred că nicio companie, oricât ar fi ea de criticată, nu îşi doreşte să facă doar exerciţii, nici măcar de imagine, fie şi ea negativă".

Firmă cu cinci angajaţi

La rândul său, Mariana Ioniţă, directorul general al CNAIR, a explicat că autorităţile nu pot pretinde ofertanţilor să prezinte număr de angajaţi pe care îi au în România pentru lucrarea licitată, aceasta fiind considerată o "măsură restrictivă". "Condiţiile legislaţiei europene stabilesc să fim transparenţi şi echitabili, să asiguram participarea la proceduri a oricarui operator care poate să aibă efective de forţă de muncă şi de utilaje într-o altă ţară şi care, pe parcursul începerii lucrărilor, să le disponibilizeze pentru investiţie", a spus oficialul CNAIR.

Completări au venit din partea reprezentanţilor companiei chineze, aceştia precizând că în acest moment, Synohidro are în România cinci angajaţi, toţi ingineri, însă va angaja lucrători români: "Sucursala din România, neavând absolut niciun proiect în această ţară, are cinci ingineri angajaţi. Vom aduce doar personalul de management chinez, cei ce vor coordona cu experienţa lor; restul vor fi locali, vom angaja".

În ceea ce priveşte utilajele şi a echipamentelor, cu excepţia celor speciale, precum lansatoarele de grinzi, toate vor fi subcontractate.

În acelaşi context, ministrul Transporturilor a anunţat că petre exproprierea imobilelor de pe traseul centurii, în suprafaţă totală de peste 270.000 de metri pătraţi, au fost alocaţi de la bugetul de stat 860.000 de lei.

Vă mai recomandăm:

A fost semnat contractul pentru un nou tronson din Autostrada Transilvania. Ministrul Transporturilor: „Asistăm la un moment istoric“

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările