O gară de 6 milioane de euro, lăsată de CFR fără pază

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Eurogara din Turnu Severin FOTO Corina Macavei
Eurogara din Turnu Severin FOTO Corina Macavei

S-au cheltuit aproape şase milioane de euro pentru eurogara din Turnu Severin, însă acum CFR-ul nu este capabil nici măcar să asigure paza acestei clădiri mamut. Imobilul sfidează prin opulenţă acest municipiu de judeţ, prea sărac pentru vremurile pe care le trăim.

Gara din Drobeta Turnu Severin a avut parte de peripeţii încă din faza de proiect. Trebuia terminată în trei ani, dar a fost finalizată abia în şase ani. A fost proiectată cu lift, dar nu au mai fost făcut pentru că nu s-au mai alocat fondurile necesare. Apoi nu putea fi dată în folosinţă pentru că era construită prea aproape de peron. Iar la inaugurare, în vara anului 2010, a devenit celebră doar pentru că pe panourile de afişaj au fost derulate imagini pornografice.

În afara ghişeului de unde îţi poţi cumpăra biletul de călătorie şi un chioşc de la parterul imobilului, toată clădirea este goală.

Deşi la etajul I şi II au fost proiectate mai multe spaţii destinate comerţului, nici unul dintre acestea nu a fost ocupat până în prezent din cauza chiriilor foarte mari, dar şi a traficului feroviar tot mai scăzut în ultimii ani.  Aici trebuiau să funcţioneze o farmacie, un restaurant, un fast-food, o florărie şi mai multe chioşcuri de ziare sau buticuri.

Din 15 octombrie, eurogara nu mai are nici măcar pază, imobilul fiind lăsat de CFR la discreţia hoţilor şi a boschetarilor.

Vechea gară, doar o amintire

Lucrările pentru o nouă gară în Drobeta Turnu Severin au demarat în vara anului 2004.  Conform proiectanţilor, clădirea urma să fie cea mai modernă staţie feroviară din ţară, iar inaugurarea era programată peste trei ani. Din cauza unor probleme tehnice apărute pe parcurs, dar şi a finanţării cu sincope, lucrările nu s-au finalizat la termenul stipulat în contract, spre disperarea celor care călătoresc cu trenul. Asta pentru că odată cu începerea lucrărilor la eurogară, vechea clădire a fost demolată, iar călătorii au fost nevoiţi, ani de zile, să aştepte trenul pe peron, sub cerul liber.

Vechea clădire în care funcţiona staţia CFR Turnu-Severin a fost construită la începutul secolului trecut, conform cerinţelor acelor ani: avea un singur etaj, pereţi portanţi de zidărie, planşee din lemn, acoperiş cu şarpantă din lemn şi învelitoare din tablă. Clădirea nu mai corespundea din punct de vedere structural şi, nefiind proiectată şi executată cu măsuri antiseismice, în decursul timpului a fost afectată de cutremure, dar şi de exploatarea necorespunzătoare. În plus,  zona din jurul gării era total necorespunzătoare destinaţiei acesteia: drumul de acces era ştrangulat, în faţa clădirii nu exista trotuar, piaţa gării nu avea spaţiu potrivit pentru desfăşurarea serviciilor de taxi, parcare şi transport în comun.

În schimb, noua gară a municipiului Drobeta-Turnu-Severin a fost proiectată să aibă case de bilete moderne, spaţii comerciale, spaţii de aşteptare. De asemenea, la etajul al doilea au fost prevăzute două estacade care să asigure legătura călătorilor cu liniile de căi ferate. Gara a fost dotată cu două tabele electronice pentru afişarea trenurilor şi un sistem de sonorizare adecvat.

Vechea gară a oraşului Drobeta-Turnu-Severin, cunoscută printre ceferişti sub denumirea de staţia-locomotivă datorită arhitecturii ei (de la distanţă, turnul clădirii părea un coş de locomotivă cu aburi), este acum doar o amintire pentru severineni.

Ciitiţi şi:

FOTO Gara Mare din Timişoara a fost bijuterie arhitectonică. Astăzi este o clădire de tristă amintire

FOTO Vechea gară a Bacăului, demolată într-o noapte din ordinul prim-secretarei Alexandrina Găinuşe. Noua clădire a fost ridicată în următoarele 6 luni

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite