Timişoreanul Werner Wolff face performaţă la Tarom. Cele mai mari venituri din ultimii patru ani, pierderi la jumătate faţă de 2017

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rezultatele companiei naţionale Tarom sunt sensibil mai bune sub conducerea timişoreanului Werner Wolff. Tarom a înregistrat în primele şase luni din acest an o cifră de afaceri netă de peste 530 de milioane de lei, cel mai bun rezultat din ultimele patru semestre similare.

Werner Wolff, fost director executiv al Banat Car, dealerul BMW din Timişoara şi Arad, parte din grupul Automobile Bavaria, a preluat conducerea Tarom la sfârşitul anului 2017. În mai puţin de un an, timişoreanul face minuni la Tarom, conform ciferelor oficiale. 

Tarom a înregistrat în primele şase luni din acest an cele mai mari venituri şi afaceri din ultimele patru semestre, arată situaţia financiară semestrială pentru acest an, prezentată de Economica.net.

Oficialii Tarom se aşteaptă la un profit simbolic pentru 2018, iar acest lucru ar putea fi posibil având în vedere faptul că cele două avioane închiriate au intrat în serviciul comercial de-abia din luna iunie. 
 

Iar lunile de vară sunt cele mai profitabile pentru companiile aeriene. În plus, Tarom şi-a mărit şi portofoliul de destinaţii, scrie Economica.net.

Conform sursei citate, Tarom a înregistrat în primele şase luni din acest an o cifră de afaceri netă de peste 530 de milioane de lei, cel mai bun rezultat din ultimele patru semestre similare, pentru care există date publice, consultate de Economic.net.
 

Mai mari au fost şi veniturile companiei, de aproape 633 milioane de lei. Cu toate acestea, Tarom a zburat tot pe pierdere în prima jumătate a acestui an, reduse cu aproape jumătate faţă de pierderea înregistrată anul trecut. 

Werner Wolff a trecut la renegocierea contractelor pe care Tarom le avea de mai mulţi ani şi pentru care s-au făcut deja economii de milioane de euro. S-au făcut economii şi la cele două avioane închiriate în acest an, în leasing operaţional, pe o perioadă de şapte ani. 

“Tarom nu va plăti în primii doi ani niciun ban. Din 2020, plata lunară este de 304.000 de dolari / avion, cu aproape 20% mai puţin decât ce plăteşte acum operatorul naţional pentru cele două Boeing 737-800 închiriate anul trecut, şi pentru care rata lunară este de 375.000 de dolari şi 45 de milioane de euro în cinci ani. 

Cele două avioane, care au intrat în circuitul comercial din iunie, au crescut capacitatea companiei cu 8%, iar acest lucru se va vedea în special în rezultatele de pe al doilea semestu, care cuprinde lunile de vară, bune pentru vânzările în aviaţie”, scrie Economic.net. 

Surpriza acestui an de la Tarom a fost anunţul plasării unei comenzi pentru cinci avioane Boeing 737 MAX 8, cu o valoare de 586 milioane dolari. Compania ar urma să primească avioanele până în 2023. 

Tarom a anunţat la începutul lunii iulie că va închiria în regim de dry lease cel mult 13 avioane de tip "regional jet". Iar ministrul Transporturilor a declarat recent că vor fi închiriate cel puţin cinci jet-uri Boeing, de la un operator spaniol, prin divizia de finanţări a Boeing. 

Potrivit informaţiilor Economica.net, Tarom negociază cu toţi marii producători de avioane, precum Bombardier, Embraer, Airbus şi Boeing pentru închirierea celor 13 avioane. 

În plus, compania a scăpat şi de cele două avioane A310, retrase din flotă în toamna lui 2016 şi care consumau bani stând în hangar. Avioanele au fost vândute unei companii aeriene din Armenia cu peste cinci milioane de dolari. 

De asemenea, prima parte a însemnat pentru Tarom şi noi destinaţii, nu doar de pe aeroportul din Bucureşti, ci şi de pe aeroporturile din ţară. Compania va zbura şi spre pieţe noi, cum sunt cele din Est: Baku, Odessa, Tbilisi sau Erevan, transmite Economica.net. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite