Primăria are visuri măreţe pentru linii de tramvai noi, dar are bani puţini

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Se poate vedea cu ochiul liber cât de strâmbe sunt vechile linii de tramvai
Se poate vedea cu ochiul liber cât de strâmbe sunt vechile linii de tramvai

Primăria şi-a propus să înceapă în acest an lucrările de schimbare a 40 de kilometri de linie. Problema este însă că nu sunt bani pentru o astfel de lucrare. Şi dacă ar fi, trebuie făcute proiecte şi licitaţii care se întind tot anul.

La ultima şedinţă ordinară de consiliu local, aleşii au aprobat mai multe proiecte de hotărâre care vizează refacerea liniilor de tramvai pe nouă trasee din oraş. Mai exact, consilierii au aprobat studiile de fezabilitate care arată necesitatea schimbării liniilor de tramvai, rămase nemodernizate după ultimul proiect major, derulat între anii 2000 şi 2007.

Printre traseele refăcute vor fi cele de pe străzile Bogdăneştilor, Calea Buziaşului, Ana Ipătescu, Avram Imbroane, Ştefan cel Mare şi bulevardul Cetăţii. „Vor fi refăcuţi 40 de kilometri de linie, dar şi trama stradală, spaţiile verzi şi trotuarele”, a spus şeful Regiei Autonome de Transport Timişoara, Ioan Goia. Primarul ar vrea să înceapă lucrările în acest an, dar cea mai mare problemă sunt banii. Mai exact, lipsa lor.

Dorinţe de şase ori mai mari decât bugetul


Întreaga lucrare ar costa aproximativ 40 de milioane de euro. „După anticipările noastre, vom putea atrage 10 milioane de euro de la Uniunea Europeană pentru trei trasee”, spunea primarul Gheorghe Ciuhandu imediat după aprobarea proiectelor. Şeful Direcţiei de Dezvoltare din Primăria Timişoara, Aura Junie, este mai realistă şi spune că deocamdată nu se ştie ce investiţii se vor face în 2009, pentru că nu este întocmit bugetul.

Junie susţine că este foarte greu de crezut că lucrările la liniile de tramvai vor începe în acest an, mai ales că bani de la Uniunea Europeană nu se pot obţine, prin Programul Operaţional Regional. „Nu s-a stabilit încă nicio investiţie. Propunerile sunt de vreo şase ori mai mari decât bugetul”, a spus Aura Junie.

Ultimele schimbări de linii în Timişoara au durat şapte ani

La ultimul proiect, municipalitatea a schimbat mai multe trasee, cumulând aproximativ 40 de kilometri de tramvai. Proiectul a durat nu mai puţin de şapte ani. Multe firme care au avut ghinionul să aibă sedii lângă linii au avut de suferit din cauza spărturilor din drum. În cazul unei librării din zona centrală, tot răul a adus şi un bine. „În faţă la noi s-au găsit ceva urme istorice de pe vremea turcilor şi a durat mult până au cercetat arheologii. Asta ne-a avantajat pentru că a venit lumea să vadă şi a intrat şi în librărie”, a spus şeful magazinului, Paul Cruşcov. Timişorenii vor ca noul proiect de înnoire a liniilor să fie făcut cu cap. „Reabilitarea liniilor este necesară, dar să nu se apunce în tot oraşul şi să îl ţină spart. Să facă pe porţiuni, cât au bani”, a spus preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Locatari din Timişoara, Petru Olariu.




 „Proiectele tehnice pentru liniile de tramvai şi licitaţiile se pot întinde şi un an”, Aura Junie, director Dezvoltare

Autobuze noi şi sistemul de ticketing

Primăria Timişoara şi-a arătat demult intenţia să cumpere 30 de autobuze noi, în leasing. Mijloacele de transport nu au ajuns nici acum. Proiectul este blocat de contestaţii ale firmelor participante la licitaţii. RATT continuă însă introducerea sistemului de ticketing la care a adus noutăţi: portofelul electronic, cu cinci călătorii la 8 de lei.

CITIŢI ALTER ARTICOLE DIN CAMPANIA "ORAŞUL TĂU ÎN 2010"

Tone de combustibil alternativ, produse zilnic din gunoaiele timişorenilor

Podul din Calea Şagului, prioritate zero. Primăria vrea să modernizeze patru străzi

TERMOFICARE: Blocurile se izolează termic cu viteza melcului. Pentru 2010 programul este în impas







image
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite