Motivul pentru care CNAIR este vinovată de accidentul în care patru oameni au murit după ce au căzut cu maşina în Dunăre

Motivul pentru care CNAIR este vinovată de accidentul în care patru oameni au murit după ce au căzut cu maşina în Dunăre

Ancheta din cazul accidentului petrecut în octombrie 2017, când patru persoane, doi părinţi şi copiii lor, au murit după ce maşina în care se aflau s-a răsturnat în Dunăre, se apropie de final. O expertiză realizată în dosar arată că CNAIR poartă o parte din vina producerii accidentului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Patru persoane, un bărbat de 48 de ani, soţia soţia sa în vârstă de 40 de ani şi copii lor de 22 şi trei ani au murit în octombrie 2017 după ce maşina în care se aflau, condusă de un bărbat de 44 de ani, a căzut în Dunăre, în zona localităţii Coronini. Singurul care a reuşit să se salveze a fost şoferul, cei patru pasageri din autoturism murind înecaţi în apele Dunării.

În urma accidentului, a fost deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă, iar cu ocazia anchetei s-a descoperit că în zona în care maşina a căzut în Dunăre nu exista parapet de protecţie. Pentru a se stabili cauzele exacte ale accidentului, a fost comandată şi o expertiză. Avocatul familiei victimelor, Diana Cotuna, a declarat că expertiza a fost finalizată, iar aceasta arată că vina producerii accidentului îi aparţine atât şoferului, cât şi CNAIR pentru că parapetul distrus înainte de producerea accidentului nu a fost reparat.

„Expertiza arată o culpă atât a şoferului, cât şi culpa CNAIR. S-a realizat că lipsa parapetului, care era distrus anterior în zona în care a avut loc accidentul, a contribuit la răsturnarea maşinii în Dunăre. S-a reţinut, de către expert, că dacă parapetul era intact, cu siguranţă autoturismul ar fi fost deviat şi consecinţele ar fi fost altele”, a declarat avocatul Diana Cotuna, de la casa de avocatură JGV şi Asociaţii.

Angajaţi ai CNAIR, sancţionaţi disciplinar după accident

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi-a recunoscut culpa pentru lipsa parapetului de protecţie de pe malul Dunării imediat după accident, când mai mulţi angajaţi ai DRDP Timişoara, în jurisdicţia căreia se află drumul, au fost cercetaţi disciplinar şi sancţionaţi după cum urmează:

  • ing. Cunicel Ion - Şef SDN Orşova - D.R.D.P. Timişoara – conform art. 248 alin 1 lit. d) Codul Muncii - 10% pe 3 luni;
  • ing. Băilescu Ilie Doru - Adjunct Şef SDN Orşova - D.R.D.P. Timişoara - conform art. 248 alin 1 lit. d) Codul Muncii - 10% pe 2 luni;
  • ing. Lungu Silvia - Şef Sector Compartiment Întreţinere Drumuri şi Poduri Mecanizare/ SDN Orşova - D.R.D.P. Timişoara - conform art. 248 alin 1 lit. d) Codul Muncii - 10% pe 1 lună;
  • ing. Axinescu Daniela - Compartiment Autorizaţii DN Trafic şi Siguranţa Circulaţiei SDN Orşova - D.R.D.P. Timişoara - conform art. 248 alin 1 lit. d) Codul Muncii - 10% pe 1 lună;
  • Ieremici Branislav - Şef District Berzasca/ SDN Orşova - D.R.D.P. Timişoara- conform art. 248 alin 1 lit. d) Codul Muncii 10% pe 1 lună.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările