Mii de documente importante trimise prin Poşta Română nu ajung la destinaţie. Pe cine aruncă vina compania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Poşta Română îşi cere scuze clienţilor FOTO Arhivă
Poşta Română îşi cere scuze clienţilor FOTO Arhivă

Poşta Română nu poate onora în totalitate contractul de peste 30 de milioane de lei fără TVA care vizează distribuirea permiselor şi certificatelor de înamtriculare. Numai în Timiş mii de documente trimise cetăţenilor prin poştă s-au întors la Serviciul de Permise şi Înmatriculări.

Persoanele care îşi schimbă permisul de conducere pot opta pentru ridicarea documentului de la ghişeu sau pentru trimiterea lui prin poştă. Cei care optează pentru ca documentul să le fie trimis acasă prin Prioripost, serviciul de curierat rapid al Poştei Române, lasă şi un număr de telefon astfel încât să poată fi contactaţi pentru a le fi înmânat documentul personal. În unele cazuri, destinatarii nu sunt găsiţi, iar documentele se întorc la emitent. Mai mulţi timişoreni au sesizat, însă, că, deşi au optat ca permisul să le fie trimis acasă, nu au fost căutaţi de nimeni de la Poştă, iar documentul ce ar fi trebuit să le fie trimis prin poştă a fost retrimis de companie la Serviciul de Permise şi Înmatriculări, fără ca măcar cineva de la Poştă să îi înştiinţeze că documentul a fost eliberat.

Mii de documente trimise cu Poşta, returnate la Permise

Şeful Serviciului Permise şi Înmatriculări Timiş, comisarul - şef Dinu Leiba, a pus la dispoziţia „Adevărul” o situaţia potrivit căreia în primele şase luni ale acestui an au fost restituite de Poşta Română 2.800 de certificate de înmatriculare şi 1.400 de permise, reprezentând aproximativ 10 la sută din totatul documentelor eliberate. Dinu Leiba a declarat că, deşi un procent de restituire de 10 la sută poate părea mic, nu este aşa pentru că fiecare document restituit presupune mai multă birocraţie din partea funcţionarilor, dar şi mai multă bătaie de cap pentru cetăţeni, care trebuie să se prezinte la ghişeu pentru ridicarea documentelor, dând peste cap funcţionarea serviciului.

În plus, susţine şeful de la Permise şi Înmatriculări, mulţi dintre şoferi sunt puşi în situaţia de a le expira dovada eliberată până la data sosirii permisului, fiind uneori în imposibilitatea de a conduce.  „Multe dintre documente ajung înapoi la noi, neajungând la cetăţean în termenul de cele 15 zile. Asta crează anumite neplăceri, având în vedere că dovezile fiind expirate, cetăţeanul se află în imposibilitatea de a conduce pentru o perioadă scurtă. Ne afectează şi pentru că ne încarcă ghişeele cu cetăţeni care trebuie să vină să îşi ridice documentele care nu ajung în timp util la adresanţi”, a arătat comisarul-şef Dinu Leiba.

Poşta Română dă vina pe lipsa de personal

Reprezentanţii Poştei Române au recunoscut că au probleme în a distribui toate documentele transmise cetăţenilor, dând vina pe lipsa de personal. „Din cauza volumului mare de trimiteri arondat factorilor poştali din Timişoara, există clienţi la care nu s-a ajuns la timp pentru a primi avizele necesare ridicării permiselor auto. Poşta Română îşi cere scuze clienţilor pentru neplăcerile cauzate, dar precizăm că aceste cazuri sunt, totuşi, izolate şi că depunem toate eforturile pentru a oferi clienţilor servicii de calitate şi să minimizăm aceste situaţii”, au arătat reprezentanţii Companiei.

Poşta Română a mai arătat că face efoturi pentru a angaja oameni care să ocupe posturile de poştaşi vacante. „Precizăm că deficitul de forţă de muncă este o problemă cu care se confruntă toţi angajatorii, nu doar Poşta Română, iar cauzele sunt multiple, de la scăderea ratei natalităţii şi îmbătrânirea populaţiei, până la migrarea forţei de muncă. Cu toate acestea, reprezentanţii Poştei Române caută, în permanenţă, soluţii pentru atragerea forţei de muncă şi ocuparea acestor posturi vacante şi promovează concursurile prin diverse metode: postarea anunţurilor de concurs pe site-ul companiei, promovarea pe reţele de socializare, afişarea lor la sediile oficiilor poştale, publicarea în ziare locale, distribuirea de flyere, afişarea în zone des frecventate precum primării, staţii de mijloace de transport etc., prin agenţiile judeţene de ocupare a forţei de muncă, s.a.m.d.“, mai arată Poşta Română. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite