Adrian Bălan te filmează şi te amendează

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adrian Bălan
Adrian Bălan

Agentul sancţionează câte 3.000 de vitezomani în fiecare an şi se pregăteşte să înveţe să lucreze cu noile radare performante.

PROFIL
Născut: 22 iulie 1967
Studii: Şcoala de Ofiţeri de la Câmpina
Ocupaţie: Agent al Biroului Rutier Municipal Timişoara

Există puţini şoferi timişoreni pe care agentul şef principal Adrian Bălan, de la  Biroului Rutier Municipal Timişoara, să nu-i fi filmat cu radarul şi să nu-i fi tras pe dreapta pentru a-i amenda după ce au depăşit viteza legală. „Dau cam 3.000 de amenzi pe an. De când sunt în poliţie pot spune că am amendat câteva zeci de mii de şoferi”, spune agentul Adrian Bălan.

Imun la blestem
Poliţistul susţine că nu-i este teamă de înjurături sau blesteme, pentru că dacă vorbeşte civilizat cu şoferii, aceştia admit că au greşit. „Trebuie să vorbeşti frumos cu omul, care e oricum necăjit că a călcat prea tare pe acceleraţie. Dacă eşti miliţian, nu rezolvi nimic. Dacă eşti poliţist adevărat, îl determini să realizeze că a greşit. Resentimente au toţi şoferi, dar se împacă cu ele”, a mai spus poliţistul. Agentul a intrat în poliţie în 1995, după ce a muncit la o firmă de electronică industrială.
Adrian Bălan este agentul de la Poliţia Rutieră Timişoara care a lucrat încă de la început, din 1996, cu primele radare primite de oamenii legii de la circulaţie. Aparatura a fost primită din Germania şi a fost montată în Daciile poliţiştilor, ocupând locul din dreapta şoferului. „Radarul era partenerul meu. Aparatul Mesta, de producţie germană, făcea fotografii automat. Eu făceam pozele, le dădeam prin staţie colegilor mei numărul maşinii, iar aceştia îl opreau după 500 de metri, unde făceau un filtru”, şi-a amintit specialistul în aparate radar al Poliţiei Rutiere Timiş. Fotografiile cu vitezomani erau ulterior developate la un laborator foto, în cazul în care şoferii contestau amenzile. Din anul 2002, agenţii de circulaţie au primit radare noi, Python 2, tot de producţie germană, folosite şi în prezent. Acestea filmează şi înregistrează şoferii vizezomani pe casetă video, introdusă într-un aparat aflat în portbagajul maşinilor de poliţie pe care este montată aparatura radar. „Acestea sunt mai performante decât radarele care făceau doar poze, însă sperăm să primim unele noi. Zilele acestea merg la Bucureşti, ca să învăţ să folosesc noul tip de aparat radar cu care urmează să fie dotate maşinile de poliţie. Este cea de-a treia generaţie de radare pe care o voi folosi şi probabil că acest model o să mă scoată la pensie”, a mai declarat poliţistul.

Întrebări şi răspunsuri

Şoferii tineri încearcă să scape de amenzi şi sunt mai tupeişti?
Sunt vitezomani, tineri, teribilişti şi au maşini puternice. E un cocktail mortal, pentru că nu ştiu cum să calce pedala de acceleraţie. Am amendat odată un tânăr pentru viteză în Calea Şagului, iar după jumătate de oră a murit cu maşina într-un pom la Şag.

Care şofer teribilist va surprins în urma unui accident?
Am văzut un Mercedes care a intrat într-un stâlp, iar motorul cu tot cu cutia de viteze au zburat prin caroserie din cauza vitezei şi a impactului puternic. La volan era o femeie. M-a surprins, deoarece majoritatea şoferiţelor sunt precaute.

Ce-i place
Îi place că în Timişoara şoferii îşi acordă prioritate de multe ori chiar şi când nu au. Mulţi sunt politicoşi în trafic, iar numărul lor este în creştere. „Eu mă bucur că şoferii încep să fie civilizaţi şi să înveţe că dacă sunt în trafic şi dau prioritate, fac un bine celorlalţi şoferi”.

Ce nu-i place
„Ne lipsesc sistemele de supraveghere a traficului, radarele fixe şi un sistem organizat de monitorizare, cum există în multe oraşe din Occident. Oamenii s-ar disciplina mult mai rapid dacă ştiu că sunt supravegheaţi şi riscă să ia amenzi în orice moment, dacă îi filmează „Big Brother”.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite