Singura staţiune din ţară aflată integral într-un parc naţional, la faza planului urbanistic. Ce promit autorităţile

Singura staţiune din ţară aflată integral într-un parc naţional, la faza planului urbanistic. Ce promit autorităţile

Platoul Padina din Munţii Bucegi: FOTO: Arhivă

Autorităţile judeţului Dâmboviţa încearcă să transformare zona Peştera-Padina într-o adevărată staţiune turistică de interes general, cu locuri de cazare moderne, pârtii de schi şi, mai ales, într-o staţiune prietenoasă cu mediu.

Ştiri pe aceeaşi temă

Staţiunea Peştera-Padina este amplasată integral într-un parc natural, fiind singura de acest fel din ţară până în momentul de faţă.
 
CJ Dâmboviţa a semnat contractul de întocmire a Planului Urbanistic Zonal pentru Staţiunea Turistică Peştera-Padina.
 
„Este o etapă extrem de importantă pentru proiectul nostru din munte, mai ales că, prin acest PUZ, se vor stabili funcţiunile staţiunii, modul de ocupare a terenului, regimul de înălţime al clădirilor ce vor fi construite, precum şi aspectul arhitectural al acestora. Vreau neapărat ca prin acest document, pe lângă aspectele sale care ţin de modul efectiv de construire în perimetrul staţiunii, să valorificăm la maximum patrimoniul natural din zonă şi să primeze protejarea mediului înconjurător din Munţii Bucegi”, a precizat Corneliu Ştefan.
 
Despre staţiunea Padina-Peştera şi despre pârtiile de schi se vorbeşte în România încă din anul 1977. Acum discutăm despre o staţiune montană nouă, proiect unic în România, în ultimele decade.
 
Autorităţile promit că până la finele acestui an, se va elabora documentaţia necesară, care ulterior va fi trimisă spre avizare Academiei Române, Ministerulului Dezvoltării, Administraţiei Parcului Natural Bucegi, Agenţiei pentru Protecţia Mediului, Apelor Române, Direcţiei de Sănătate Publică şi operatorilor de reţele şi utilităţi.

Construirea unui oraş-staţiune de la zero

Autorităţile judeţene vorbesc despre construirea unui oraş în adevăratul sens al cuvântului.
 
„Construirea unui oraş-staţiune de la ZERO nu este muncă uşoară. Despre acest lucru este vorba în cazul proiectului Peştera-Padina. Amploarea investiţiei nu permite paşi greşiţi şi, de aceea, am considerat necesară o dezbatere tehnică pentru a identifica eventualele probleme care ar putea apărea pe parcursul desfăşurării proiectului. Astfel, un set de documente a fost pus la dispoziţia tuturor instituţiilor care pot emite puncte de vedere în ceea ce priveşte construirea primei staţiuni turistice în România ultimilor 30 de ani”, a precizat preşedintele CJ Dâmboviţa, Corneliu Ştefan.

Prin Hotărârea Guvernului României nr. 107/15.03.2018 privind aprobarea atestării unor localităţi sau părţi din localităţi ca staţiuni turistice de interes naţional sau local, zona Peştera-Padina din comuna Moroeni, judeţul Dâmboviţa, a fost atestată ca staţiune turistică de interes naţional. 

Autorităţile spun că la Padina vom avea instalaţie de transport pe cablu, însumând 1.970 metri de telegondolă şi 628 metri de teleschi. 
 
După aprobarea bugetului, autorităţile judeţene vor scoate la licitaţie studiul de fezabilitate, pentru pasarela peste râul Ialomiţa, cu o lungime de 60 de metri, care începe din DN71 (înainte de satul Glod din comuna Moroeni) şi pentru drumul care va ieşi direct la Sanatoriu, pentru a începe investiţia pe DJ 714. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările