Ministrul Apărării spune că în 2020 România ar putea avea cel mai modern transportor blindat amfibiu din Europa

Ministrul Apărării spune că în 2020 România ar putea avea cel mai modern transportor blindat amfibiu din Europa

Ministrul Firor este prezent în judeţul Dâmboviţa, unde a vizitat, printre altele şi Centrul 185 Mentenanţă „Radu cel Mare” din Târgovişte.

Ministrul Apărării Naţionale, Mihai Fifor, a declarat, joi, la Târgovişte, că România va produce în 2020 cel mai modern transportor blindat amfibiu din Uniunea Europeană. Transportorul Agilis se va construi aproape integral la Moreni. La solicitarea Ministerului Apărării Naţionale, Parlamentul a aprobat, miercuri, demararea procesului de realizare a prototipurilor viitoarelor transportoare blindate amfibii 8×8 pentru Armata Română.

MApN a cerut aprobarea pentru a putea finanţa cu peste 200 de milioane de euro cercetarea, dezvoltarea şi omologarea în România, la uzina Automanica din Moreni, a transportorului blindat şi amfibiu Agilis 8X8 destinat Forţelor Terestre.
 
„Ne apropiem cu paşi repezi de finalizarea proiectului de hotărâre de Guvern pe care intenţionăm să îl ducem până la jumătatea lunii iulie în Guvern, referitor la cooperarea dintre Ministerul Apărăii şi Ministerul Economiei pentru proietarea-dezvoltarea unui transportor blindat amfibiu. Este vorba de Aegillis. După foarte mulţi ani, reluăm ideea de cercetare – dezvoltare în armata României, intenţia fiind ca la finele lui 2020 să putem să avem pe piaţă un nou transportor blindat, care, la vremea aceea, va fi cel mai modern transportor blindat amfibiu din Uniunea Europeană, lucru cu care nu putem decât să ne mândrim”, a precizat ministrul.
 
 
Uzina Automecanica Moreni, care se află în subordinea Ministerului Economiei, a semnat în anul 2016 cu germanii de la Rheinmetall un acord de constituire a companiei mixte „Romanian Military Vehicle Systems” (RMVS). Această nouă companie ar urma să dezvolte transportorul la uzina din Moreni. Practic, noul produs se bazează pe o soluţie de cercetare românească şi pe tehnologia modernă germană.
 
„Acest transportor va ieşi de pe liniile de la Automecanica Moreni. Ne-am dorit ca această uzină să revină la viaţă şi să putem investi. Intenţia Guvernului României declarată este aceea ca din 2% din PIB să putem întoarce în industria de apărare cât mai mult, astfel încât să revitalizăm această industrie. Moreni va fi un model de succes, unde vom produce cel puţin cele 360 de transportoare de care armata române are nevoie în momentul de faţă. Linia de producţie se modernizează pentru că o condiţie a acestui contract, va fi ca din cele 7 prototipuri care se vor omologa, 6 să fie realizate pe linia de Automecanica Moreni, cel de-al şaptelea urmând a fi realizat în Germania pe liniile companiei Rheinmetall”, a adăugat Firor.
 
 
Acesta mai spune că din cei 2% din PIB destinaţi înzestrării armatei române, aproape 40% merge pe proiectele de dezvoltare şi pe cele de investiţii. 
 
Dezvoltarea integrală şi producţia de serie a produsului românesc nou Agilis 8×8 TBT, în şase variante, va corespunde normelor formulate de Ministerului Apărării Naţionale. În funcţie de dotări, ele pot fi folosite, printre altele, la transportul de trupe, la evacuare medicală, ca centre de comandă sau ca ateliere mobile de reparaţii şi tractare. În varianta de bază, cea de transport trupe, blindatul amfibiu este dotat cu un tun de 30 de milimetri, are un echipaj format din trei persoane (comandant, şofer şi trăgător) şi poate transporta şapte luptători.
 
Întreaga investiţie a Rheinmetall prin compania mixtă RMVS va crea peste 600 locuri de muncă directe şi indirecte la Moreni. Circa 87% din componente vor fi produse şi furnizate din România, doar motorul şi driveline-ul provin din afara ţării. Carcasa vehicului, pentru toată seria de variante, va fi confecţionată tot la Moreni.
 
Ministrul Firor este prezent în judeţul Dâmboviţa, unde a vizitat, printre altele şi Centrul 185 Mentenanţă „Radu cel Mare” din Târgovişte.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: