VIDEO UPDATE Un avion MiG-21 LanceR s-a prăbuşit în timpul unui miting aviatic organizat în Călăraşi. Pilotul a murit carbonizat

VIDEO UPDATE Un avion MiG-21 LanceR s-a prăbuşit în timpul unui miting aviatic organizat în Călăraşi. Pilotul a murit carbonizat

Epava avionului Mig-21 LanceR care s-a prăbuşit sâmbătă Foto Facebook.com / Adelin Petrişor

Un avion militar MiG-21 LanceR s-a prăbuşit sâmbătă, 7 iulie, în timpul unui zbor demonstrativ organizat în cadrul unui miting aviatic de la Baza 86 Aeriană Borcea. Alte 22 de avioane s-au prăbuşit în ultimii 24 ani în România.

UPDATE 15.30 Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ) a anunţat sâmbătă că procurorii militari din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti s-au sesizat din oficiu şi s-au deplasat la Baza Aeriană Borcea.

UPDATE 14.55 Decesul pilotului din avionul MiG a fost confirmat de către ministrul Apărării: „L-am pierdut astazi pe locotenent-comandorul Florin Rotaru, pilotul aeronavei MiG 21 LanceR prăbuşita la Feteşti. Ofiţerul era în vârstă de 36 de ani şi îndeplinea funcţia de pilot-şef în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă, Baza 86 Aeriană Feteşti. Aeronava pilotată de locotenent-comandorul Florin Rotaru s-a prăbuşit sâmbătă, 7 iulie, în jurul orei 13.30, după un zbor executat în cadrul unui miting aerian organizat la Baza 86 Aeriană. Cuvintele sunt prea sarace pentru a descrie durerea pe care aceasta pierdere cumplita o provoaca Armatei Romaniei. ondoleanţe familiei îndoliate! Dumnezeu sa il odihneasca in pace!", a spus Mihai Fifor, ministrul Apărării.

UPDATE 14.45  Sublocotenent Lorena Bahnaru, ofiţer de Relaţii Publice din cadrul Bazei Aeriene Borcea, a confirmat incidentul. "Tragedia s-a petrecut la ora 13.20, în timpul mitingului aviatic. Deocamdată, alte informaţii nu pot fi făcute publice. La faţa locului s-a intervenit cu mai multe autospeciale de stingere a incendiului", a precizat Bahnaru. Şi purtătorul de cuvânt al ISU Călăraşi, Ovidiu Tătăranu, a precizat că la locului accidentului aviatic se intervine cu 3 autospeciale pentru stingerea incendiului de mirişte, provocat de explozia avionului.

Prima imagine cu epava avionului prăbuşit, publicată de reporterul TVR Adelin Petrişor

UPDATE 14.20 Surse din cadrul bazei aeriene confirmă că pilotul avionului MiG-21 LanceR n-a apucat să se catapulteze şi a murit la impactul avionului cu solul, care a generat o explozie puternică.

Accidentul s-a petrecut în după-amiaza zilei de sâmbătă. Avionul s-a prăbuşit în văzul miilor de spectatori prezenţi la demonstraţie.

   VIDEO Imagini suprinse imediat după prăbuşire. Sursa: Facebook.com / Mugurel Gabriel Gabor

 

 

Potrivit primelor informaţiilor furnizate de oficiali, pilotul ar fi reuşit să se catapulteze şi nimeni nu a fost rănit.

Cei aproximativ 4.000 de spectatori prezenţi la Baza 86 Aeriană Borcea au fost evacuaţi.

Oficialii Bazei 86 Aeriene Borcea, aflată în judeţul Călăraşi, în apropiere de Feteşti, au organizat sâmbătă, 7 iulie, evenimentul intitulat "Ziua Porţilor Deschise". Potrivit programului oficial, la miting au făcut demonstraţii aparate de zbor F-16 Fighting Falcon, MIG-21 Lancer, IAR 330 Puma, C-27J Spartan, IAR 99 Şoim, IAR 99 Standard, IAK-52, IAR 316B, toate aflate în dotarea Armatei Române. În acelaşi timp, au fost invitate să facă demonstraţii de zbor formaţiile Eurofighter Typhoon, Aeroclubul României, Aerial Club Vădeni, Iacării Acrobaţi, Ras Tuzla, San Aero.

VIDEO Imagini suprinse imediat după prăbuşire

GALERIE FOTO cu modelul MiG-21 LanceR

Alte 22 de avioane s-au prăbuşit în ultimii 24 de ani în România

- 12 iunie .2017 - un Mig 21 21 Lancer s-a prăbuşit lângă localitatea constănţeană Nazarcea, pe un câmp, după ce pilotul s-a catapultat.

- 2 martie 1994 - Un avion MiG 29 s-a prăbuşit la aeroportul militar Mihail Kogălniceanu, în timpul unui zbor de antrenament. Pilotul şi-a pierdut viaţa, iar aeronava a fost distrusă.

- 10 martie 1994 - Unei aeronave MiG 23, cu dublă comandă, în timpul apropierii de aerodrom pentru aterizare, i s-a oprit motorul la înălţimea de 400 m de sol şi la aproximativ 8 km faţă de pista de decolare-aterizare. Aeronava aparţinea unităţii de aviaţie din Timişoara. Piloţii s-au salvat prin catapultare.

 - 18 mai 1994 - Un avion MiG 21 s-a prăbuşit în timpul unui zbor de antrenament. În urma accidentului, pilotul a murit, iar avionul, aparţinând unităţii de aviaţie militară din Timişoara, a fost distrus.

- 9 august 1994 - Un MiG-23 s-a prăbuşit în timp ce încerca să aterizeze pe aeroportul militar din localitatea Mihail Kogălniceanu. Pilotul s-a catapultat.

- 6 octombrie 1994 - Un avion MiG-21 s-a prăbuşit pe poligonul Bogata, de lângă Turda, în timpul unei aplicaţii militare. Pilotul s-a catapultat.

- 14 octombrie 1994 - Un avion MiG 21 s-a prăbuşit, iar pilotul Adrian Truşcă şi-a pierdut viaţa. În urma anchetei s-a constatat că erorile pilotului au stat la baza accidentului.

- 27 iulie 1995 - Un avion MiG 21, de la UM 019051-Deveselu, s-a prăbuşit după aproximativ 15 minute de la decolare. Aparatul executa un zbor de cercetare meteo, combinat cu un exerciţiu de luptă ce simula trageri în ţinte terestre. În urma accidentului, şi-au pierdut viaţa ambii piloţi.

- 29 august 1995 - Un avion MiG-21 cu dublă comandă s-a prăbuşit pe aerodromul Giarmata, de lângă Timişoara. Cei doi piloţi au reuşit să se salveze prin catapultare.

- 22 mai 1997 - Un avion militar tip MiG 21, din dotarea unităţii militare de la Bacău, s-a prăbuşit în zona localităţii Pârjol, judeţul Bacău. Pilotul s-a salvat prin catapultare.

- 10 decembrie 1997 - Un avion tip MiG-21 cu dublă comandă s-a prăbuşit în timpul unui zbor de instrucţie, aparatul fiind distrus în urma impactului cu solul, însă piloţii s-au catapultat.

- 12 mai 1999 - Un avion românesc de luptă tip MIG 23 s-a prăbuşit în zona localităţii Căpâlnaş, la şapte kilometri sud de Săvârşin, judeţul Arad. Pilotul, locotenentul comandor Dorin Eremie Craiu, şi-a pierdut viaţa.

- 17 august 1999 - Un aparat cu dublă comandă al Bazei Aeriene 95 s-a prăbuşit în apropierea unităţii de aviaţie din Bacău. Cauza a constituit-o o eroare în tehnica pilotajului. Ambii piloţi s-au salvat prin catapultare. Avionul s-a prăbuşit imediat după decolare, la circa trei kilometri de capătul pistei.

- 13 iulie 2001 - Un aparat al SC Aerostar Bacău s-a prăbuşit într-o zonă muntoasă din dreptul localităţii Tazlăul Mare, iar pilotul a reuşit să se catapulteze. Comisia care a anchetat cauzele prăbuşirii avionului militar MIG 21 Lancer a exclus varianta erorii de pilotaj, concluzie la care anchetatorii au ajuns după decodarea cutiei negre a aparatului de zbor.

- 21 februarie 2002 - Un avion MiG 21 Lancer, cu simplă comandă, aparţinând Bazei 86 Aeriene Feteşti, s-a prăbuşit în lacul piscicol Iezer, din apropierea municipiului Călăraşi. Avionul a fost distrus, iar pilotul, Adrian Săvulescu, şi-a pierdut viaţa. Zborul se efectua în cadrul unui antrenament de strictă supraveghere. Accidentul a fost provocat de impactul cu o pasăre.

- 26 martie 2002 - Un aparat al Bazei Aeriene 71 s-a prăbuşit în apropiere de Turda, însă pilotul a reuşit să se salveze. Cauza a fost defectarea sistemului de alimentare cu combustibil a motorului.

- 23 octombrie 2002 - Un avion MiG 21 Lancer, care efectua un zbor de instrucţie în simplă comandă, s-a prăbuşit de la o înălţime de 30 de metri, la capătul pistei de decolare de pe aerodromul Unităţii de Aviaţie din Bacău. Pilotul avionului, care era singur la bord, a reuşit să se catapulteze înaintea impactului aparatului de zbor cu solul. Accidentul a fost provocat de impactul cu o pasăre.

- 26 septembrie 2003 - Un avion MiG 21 Lancer s-a prăbuşit în apropiere de Câmpia Turzii, iar pilotul, căpitanul comandor Sorin Popa, a murit, nereuşind să se catapulteze. Accidentul aviatic s-a produs pe un deal din vecinătatea comunei Viişoara. Aparatul de zbor aparţinea unităţii aviatice de la Luna şi executa un zbor de antrenament. Cauza a fost dezorientarea spaţială.

- 26 august 2004 - Două aeronave MiG 21 Lancer cu simplă comandă s-au ciocnit în zbor, la 20 de minute de la decolarea de pe aeroportul din Câmpia Turzii, piloţii reuşind să se catapulteze şi fiind recuperaţi. Cauza accidentului a fost reprezentată de o eroare umană, dar şi de condiţii meteo nefavorabile.

- 8 martie 2005 - Un avion MiG 21 Lancer cu simplă comandă aparţinând Bazei Aeriene 86 Feteşti s-a prăbuşit în zona localităţii Însurăţei, din judeţul Brăila. Pilotul s-a catapultat, supravieţuind accidentului, dar aparatul de zbor a fost distrus aproape în întregime. Accidentul a avut drept cauză probabilă pierderea stabilităţii aerodinamice a aeronavei prin acţionarea energică de către pilot a comenzilor, pentru asigurărea avantajului câştigării luptei aeriene.

- 22 noiembrie 2006 - O aeronavă MiG 21 Lancer s-a prăbuşit la Beliu, în judeţul Arad. Aeronava a funcţionat normal pe întreaga durată a zborului, de la decolare până la impactul cu solul. Comisia de investigare a apreciat că producerea catastrofei aeriene poate fi atribuită "instalării subite a pierderii de conştienţă a pilotului, indusă de unul de factorii de mediu sau de o afecţiune psiho-fizică pre-existentă în stare latentă". Pilotul, care se afla singur în avion, a decedat.

-1 noiembrie 2010 - Un aparat se prăbuşeşte în apropiere de Câmpia Turzii. Doi piloţi militari îşi pierd viaţa.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: