VIDEO Poveştile de succes ale inginerilor absolvenţi de liceu tehnologic: „În clasa a VIII-a visam să lucrăm la un service şi să reparăm maşini, cum visează orice copil“

VIDEO Poveştile de succes ale inginerilor absolvenţi de liceu tehnologic: „În clasa a VIII-a visam să lucrăm la un service şi să reparăm maşini, cum visează orice copil“

La întâlnirea de la Liceul Tehnologic „Alexe Marin“ au venit foşti absolvenţi ai liceului, care i-au încurajat pe elevii de gimnaziu să studieze domeniul tehnic la liceu dacă au aptitudini FOTO: Alina Mitran

Avantajele învăţământului  tehnic rareori le sunt expuse elevilor de gimnaziu, mult mai des copiii fiind ameninţaţi că „dacă nu înveţi, la tehnic ajungi“. Trei absolvenţi, astăzi specialişti în fabrici de top, au venit să le răstoarne adolescenţilor această percepţie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Trei absolvenţi ai Liceului Tehnologic „Alexe Marin ( fostul Liceu Industrial IPTAPA, cum era cunoscut cu 20 de ani în urmă în Slatina) au venit, miercuri, 7 noiembrie 2018, să le spună copiilor care în vara viitoare sau peste doi ani îşi vor alege liceul, dar şi tinerilor care deja sunt elevi la „Alexe Marin“, de ce alegerea unui profil tehnic, atunci când eşti pasionat de domeniu, e cea mai bună decizie. Întâlnirea, la care au participat, alături de profesorii şcolii şi de foştii absolvenţi, şi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Olt, a fost organizată cu ocazia Săptămânii Europene a Competenţelor Profesionale VET.

„De mici am fost pasionaţi de domeniul auto“

Gabriel Dragnea a absolvit liceul la care s-a întors să le spună tinerilor experienţa sa, în 2002. Şi el şi fratele său geamăn, Gheorghe, erau pasionaţi de domeniul auto, iar la „Alexe Marin“ au regăsit acest profil, mecanic auto. În anul următor a venit şi cel de-al treilea băiat al familiei, la acelaşi liceu, cei trei fraţi fiind astăzi, toţi, ingineri mecanici.

„Am terminat aici în 2002, au urmat apoi cinci ani de facultate frumoşi şi recunosc că am foarte mari emoţii să vorbesc în faţa elevilor. Este foarte important să urmezi un liceu tehnologic, deoarece în facultate am avut foarte mulţi colegi care veneau de la economic, de la teoretic, şi cărora le era mai greu să se adapteze cerinţelor de la facultate. Unele materii de aici erau începutul materiilor de-acolo. De mici am fost pasionaţi de domeniul auto, şi aici, la liceul acesta, era domeniul auto, din acest motiv am ales liceul şi apoi facultatea. În momentul în care ne-am înscris la liceu nu ştiam că vom merge şi la facultate, a fost o surpriză din partea părinţilor şi a doamnei profesoare Valeria Diaconu. În clasa a VIII-a visam să lucrăm la un service şi să reparăm maşini, cum visează orice copil. Şi aveam impresia că anii de liceu sunt cei mai frumoşi ani, până când am ajuns la facultate“, a mărturisit Gabriel Dragnea, dezvăluind că el şi fraţii săi au terminat facultatea la Piteşti şi că toţi lucrează astăzi în judeţ, doi chiar în aceeaşi firmă, Pirelli.

Dorin Nicola a terminat liceul în 2006 şi a ales să meargă la facultate la Universitatea Politehnică, în Bucureşti. A revenit, însă, în oraşul natal, încă din timpul studenţiei, cu o bursă Internship la Pirelli, unde lucrează şi astăzi. Tânărul le-a spus, la rândul său, elevilor din faţa sa că absolvind un liceu tehnologic i-a fost mult mai uşor în facultate, sfătuindu-i să aleagă fără rezerve, dacă au astfel de visuri, aceeaşi cale, indiferent de părerea celor din jur şi încurajându-i să aibă, pur şi simplu, propria opinie indiferent că e vorba de şcoală, de viitorul lor sau de decizii mărunte, din viaţa de zi cu zi.

Acelaşi gen de mesaj a avut şi Marius Cristian Geampalia, operator tot la o firmă de pe platforma industrială din Slatina, care, în plus, i-a îndemnat pe elevi să fie serioşi, indiferent de alegere, pentru că „numai învăţând poţi face ceva“. Emoţionaţi vizibil de revenirea la liceul absolvit, tinerii ingineri au remarcat şi schimbările survenite între timp. Elevii de astăzi au şansa să se familiarizeze cu procesul de producţie încă din timpul liceului, graţie parteneriatelor între şcoală şi agenţii economici care au mare nevoie de forţă de muncă. „Eu prima dată am intrat într-o întreprindere, cred că era Uzina de Aluminiu (n.r. ALRO), atunci când am mers la colindat, cu şcoala, pentru că practica o făceam în atelierele din şcoală“, şi-a amintit tânărul specialist Cristian Geampalia.

„În Germania şi astăzi parcursul este: şcoala profesională-liceu-facultate“

Inspectorul pentru disciplinele tehnice din cadrul IŞJ Olt, prof. Vera Rachina, le-a vorbit elevilor despre ambiţia de a merge până la capăt, dacă au început cu şcoala profesională şi au descoperit pe parcurs că pot face mult mai mult. „În Germania şi astăzi parcursul este şcoala profesională-liceu-facultate“, le-a dezvăluit inspectorul elevilor, un parcurs pe care şi sistemul de învăţământ românesc îl permite.

Cel mai mare impediment, în schimb, în calea alegerii unui profil tehnologic, în special în cazul elevilor cu rezultate foarte bune la învăţătură, rămâne părerea părinţilor, au confirmat, involuntar, elevii de gimnaziu invitaţi, care au dezvăluit că părinţii lor nu ar fi prea încântaţi dacă la finalul clasei a VIII-a ar alege un liceu tehnologic, şi nu unul teoretic „de top“.

„Slatina are această «foame» de locuri de muncă, de meseriaşi şi de ingineri. La ora actuală, cerinţa de ingineri, nu numai în Slatina, ci în România, este uriaşă. Vreau să vă spun că marile companii internaţionale, gen Coca-Cola, Procter& Gamble, fără a fi vorba de reclamă aici, când au venit în România nu au căutat absolvenţi de ASE, nu profesori, nu absolvenţi de Drept, nu medici, ci au căutat ingineri. De ce? Pentru că, repet încă o dată,  ingineria e grea, e frumoasă, dar îţi organizează viaţa, te ajută să gândeşti în perspectivă“, a concluzionat prof. Valeria Diaconu, organizatorul evenimentului.

citeste totul despre: