Ion Ardai este tânărul care transformă rablele în bijuterii pe patru roţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reşiţeanului în plac maşinile cu personalitate şi este specializat în „face-lift“-uri pentru rablele autohtone. Neluţu, aşa cum îi spun prietenii, s-a îndrăgostit de maşini încă de mic, când tatăl său, şofer profesionist, l-a plimbat peste tot şi i-a explicat ce anume se întâmplă sub capotă.

PROFIL
Născut: 26.10.1969, la Reşiţa
Educaţie: Liceul Energetic din TImişoara
Ocupaţie: Electrician
Familie: Căsătorit, un băiat

Câţiva ani mai târziu a simţit mirosul de ulei ars şi cauciuc încins la cursele care se organizau pe străzile Reşiţei. A fost suficient pentru ca sportul cu motor să devină principala sa pasiune. De atunci nu a ratat nicio etapă de viteză în coastă organizată pe tradiţionalul traseu din Valea Domanului şi i-a însoţit pe piloţii reşiţeni la diverse întreceri din ţară.

În ciuda preocupării sale continue pentru maşini, şi-a luat permis de conducere abia la vârsta de 20 de ani. „Am fost atras mai mult de partea tehnică. Mi-a plăcut şurubăială. Am fost interesat mai mult de pregătirea maşinilor de curse decât să urc la volan. Am început prin restaurarea unei Rabe, dar de-a lungul timpului am avut numai rable, pe care am încercat să le aranjez. Apoi, în 1994, m-am apucat de pregătirea maşinilor pentru curse, cu Duţi Stoican, Lucien Hora sau Florin Ciocloda, nume consacrate în întrecerile automobilistice autohtone, şi cu sfaturile, întotdeauna bine venite, ale lui Werner Hirschvogel”, mărturiseşte Neluţu.

Face-lift pentru maşini

În ultima vreme este tot mai preocupat să schimbe înfăţişarea rablelor pe care nimeni nu mai dă doi lei. „Am cumpărat o Dacia Solenza, toată rablagită. M-am gândit să o aranjez puţin şi am intrat pe mai multe forumuri pentru a cere sugestii. Când au văzut-o, cei mai mulţi mi-au sugerat să-i dau foc sau să o duc la cimitirul de maşini. Atunci m-am hotărât să le arăt ce pot scoate din ea. Maşina m-a costat 800 de euro, dar am mai investit în ea încă 2.000. Am schimbat o mulţime de piese, după care m-am ocupat puţin de aspectul ei”, spune Ion Ardai.

Locul doi la Tuning Show

Capota, aripile, pragurile au început să prindă altă formă, garda la sol a fost coborâtă centimetri buni, cauciucurile s-au lăţit, iar interiorul a fost complet schimbat. Un face lift de care Neluţu este foarte mândru şi care, recent, a fost apreciat şi în cadrul unui eveniment automobilistic destinat maşinilor modificate. „Am fost invitat la Tuning Show Alba Iulia, unde am câştigat locul doi la categoria cea mai frumoasă maşină autohtonă. Doar un Logan, în care s-a investit mult mai mult, m-a bătut”, afirmă Neluţu.

Întrebări şi răspunsuri
De ce tunezi numai maşini româneşti?
Pentru că la o astfel de maşină ai o mulţime de lucruri de înfrumuseţat şi îmbunătăţit. La una germană ce mare lucru să-i mai faci?!

În cât timp ai schimbat faţa Solenzei?
Am lucrat la ea două luni de zile. Bine, şi acum pot să mai lucrez la amănunte, dar sunt mulţumit de modul în care arată.

Şi în prezent petreci mult timp în garaj. Ce va ieşi din mâna ta?

Este adevărat, am în lucru un Aro. Vreau să-l pregătesc pentru off-road.

Ce-i place
:
„Tot ce este legat de maşini mă interesează. Îmi place şurubăreala, off-road-ul şi să-mi pun amprenta pe maşinile la care lucrez. Îmi place să creez o legătură mai strânsă între mine şi aceste grămezi de fier”, spune Ion Ardai.

Ce nu-i place:
„În primul rând, nu sport să văd maşina murdară. Nu-ni plac nepăsare şi alcoolul. Pot spune că detest băuturile alcoolice şi, dacă s-ar putea, le-aş interzice”, mărturiseşte pasionatul de motoare.

Reşiţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite