Scrisoarea de susţinere a realizării Autostrăzii Piteşti-Sibiu, amânată din lipsă de consens în CL Piteşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihail Tudor - consilier local
PDL- a cerut introducerea pe ordinea de zi a scrisorii redactate de consilierii
democrat-liberali privind susţinerea realizării Autostrăzii Piteşti-Sibiu
Mihail Tudor - consilier local PDL- a cerut introducerea pe ordinea de zi a scrisorii redactate de consilierii democrat-liberali privind susţinerea realizării Autostrăzii Piteşti-Sibiu

După ce, în ultima şedinţă ordinară a Consiliului Local Piteşti,  Mihail Tudor - consilier local PDL- a cerut introducerea pe ordinea de zi a scrisorii redactate de consilierii democrat-liberali privind susţinerea realizării Autostrăzii Piteşti-Sibiu,  solicitare respinsă de colegii din USL, primarul Tudor Pendiuc  a explicat că vrea o  poziţie comună a consilierilor înainte de redactarea unui astfel de document.

Consilierii USL n-au acceptat varianta redactată de Mihail Tudor, pe motiv că mai întâi ar trebui ca toţi consilierii să cadă de acord toţi asupra mesajului scrisorii şi abia apoi să i-o trimită lui Victor Ponta.

Iată cum sună varianta  prezentată de PDL-işti: 

„Membrii Consiliului Lo­cal Piteşti şi primarul municipiului Piteşti, alături de cetăţenii oraşului, ne exprimăm surprinderea cu privire la neincluderea tronsonului de Autostradă Piteşti - Sibiu în strategia de dezvoltare a reţelei de au­tostrăzi 2014 - 1018. Argumentul principal pe care dvs. îl transmiteţi opiniei publice cu privire la acest aspect, anume că acest tronson are un cost de peste 3,5 miliarde euro şi astfel ar depăşi fondurile europene pentru perioada 2014 - 2020, nu este real. Potrivit standardelor de cost ale CNADNR, costul total al acestui tronson ar fi de aproximativ 1,77 miliarde euro. Rezultă 1,5 miliarde euro finanţate prin fondurile de coeziune şi 265 milioane euro de statul român. Pe de altă parte, 3,5 miliarde euro ar însermna în medie aproximativ 30 mi­li­oane euro/km, adică la acelaşi cost cu Au­tostrada Comarnic - Braşov, care are întregul traseu prin regiune muntoasă. Nerealizarea cât mai rapidă a tronsonului Piteşti - Sibiu va aduce pierderi uriaşe atât economiei judeţului Argeş şi oraşului Piteşti, cât şi la nivelul întregii ţări. Amintim aici numai platforma Dacia - Renault, cu întreaga industrie orizontală. Argumentele în favoarea acestui proiect au fost larg dez­bătute în presă şi nu mai revenim asu­pra lor. Ne exprimăm încrederea că veţi re­analiza programul de autostrăzi 2014 - 2018 şi veţi decide cât mai rapid reac­tualizarea Studiului de Fezabilitate şi, im­plicit, ne ex­primăm speranţa în numele oa­menilor de a­faceri din judeţul Argeş, dar şi al cetă­ţenilor din Piteşti că acest tronson va fi inaugurat până în anul 2018“.

Primarul Piteştiului  vrea o variantă care să treacă mai întâi pe la comisii.

„ Nu cred că este un capăt de ţară să mai aşteptăm câteva zile, până la şedinţa din februarie“, a obiectat primarul Piteştiului, Tudor Pendiuc (USL).

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite