Sistemul IT al Primăriei Oradea a fost atacat de hackeri. Ce probleme întâmpină instituţia

Sistemul IT al Primăriei Oradea a fost atacat de hackeri. Ce probleme întâmpină instituţia

Luni dimineaţa, orădenii ajunşi cu treburi la Primăria Oradea  au găsit ghişeele goale.

Primăria Oradea a fost atacată de hackeri, luni dimineaţa, printr-un atac de tip "ransomware", prin care au "sechestrat" o parte din baza de date în care sunt stocate şi administrate corespondenţa, cererile de la cetăţeni, de la firme sau de la diferite organizaţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Anunţul a fost făcut de biroul de presă al Primăriei Oradea, în cursul dimineţii de luni, 5 iulie. "Primăria Oradea aduce la cunoştinţa publicului faptul că, în Sala Ghişeelor (Piramidă) de la parterul instituţiei, nu se poate efectua nicio operaţiune, cu excepţia încasărilor de taxe şi impozite. Situaţia a fost creată de un atac de tip "ransomware", care a criptat o parte din date", scrie în anunţ, precizându-se totodată că întreaga bază de date va fi recuperată.
 
"Menţionăm că 100% din date vor fi recuperate din backup, durata restaurării acestora luând însă mai mult timp. Până la restaurarea completă a acestora, sistemul de management documente CID nu va fi operaţional. În prezent se fac verificări continue pentru rezolvarea rapidă a problemei. Ne cerem scuze pentru inconvenientul creat", arată comunicate.
 
Atacurile cibernetice de tip ransomware presupune "infiltrarea" unui software rău intenţionat care, după ce se instalează pe dispozitivul victimei, criptează datele victimei ţinându-le „ostatice” sau şantajează victima, pe care o ameninţă că îi va publica datele dacă aceasta nu plăteşte o „răscumpărare”.
 
Însă chiar dacă se achită banii ceruţi, de multe ori accesul la bazele de date nu este refăcut. 
 
Atacurile cibernetice de acest gen au devenit tot mai răspândite în ultimii ani, printre instituţiile orădene atacate numărându-se, anul trecut, şi Spitalul Municipal Oradea, atac în urma căruia a fost criptată şi blocată întreaga bază de date a pacienţilor, respectiv toate informaţiile şi fişierele existente în serverele unităţii sanitare. 
 
Atacul la spital s-a produs pe 4 iulie 2020, iar pentru a evita propagarea virusului, IT-iştii au deconectat sistemele virusate de la reţea, iar conducerea spitalului a alertat autorităţile.
 
Atunci, atacul hackerilor a fost oprit cu ajutorul a doi ingineri IT al companiei locale Helion, Florin Jurjiu (inginer CISCO9) şi Ciprian Ifrim (colonel în rezervă, inginer în telecomunicaţii) care s-a oferit să ajute fără costuri unitatea spitalicească. 
 
"Florin Jurjiu a reuşit să extragă în siguranţă, din serverul virusat, baza de date până la 30 aprilie 2020, o bază de date de aproximativ 100 Gb", povesteşte Rareş Codrean, proprietarul companiei Helion.
 
Informaţiile au fost recuperate fară a fi plătită vreo răscumpărare către hackeri şi fără ca firma să ceară bani în plus pentru intervenţie. 

Vă recomandăm şi: 


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările