Apelurile nejustificate la Urgenţe, bătaia de cap a Ambulanţei şi dispecerilor. Adevăratele urgenţe, afectate

Apelurile nejustificate la Urgenţe, bătaia de cap a Ambulanţei şi dispecerilor. Adevăratele urgenţe, afectate

FOTO Alina Batcu

Medicii fac un apel la populaţie să renunţe la astfel de practici. În timp ce se alocă resurse la presupuse urgenţe, adevăratele cazuri critice aşteaptă să se elibereze un echipaj care să le vină în ajutor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Unul din 10 apeluri la dispeceratul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Iaşi sunt nejustificate, susţin medicii urgentişti. Cel mai recent caz a fost înregistrat duminică, 15 mai, atunci când un tânăr dintr-o comună ieşeană a solicitat o ambulanţă pentru că îl durea capul din cauza unei măsele umflate de cinci zile. 
 
Când i s-a spus că aceasta nu reprezintă o urgenţă, a ameninţat dispecerul. Nu este primul apel de acest gen care ţine liniile telefonice ocupate, în timp ce poate altcineva chiar este în pericol real. 
 
„Campania «Urgenţa este pentru urgenţe», pe care am iniţiat-o în urmă cu câţiva ani, este încă în actualitate. Pacienţii au nevoie de informare şi de educaţie. Un pacient tânăr, din mediul rural, a sunat de două ori la 112 şi a solicitat ambulanţa pentru o durere de cap cauzată de o măsea umflată de cinci zile. A ameninţat medicul din dispecerat că este responsabil de sănătatea lui, în condiţiile în care el trebuia să fie la spital cu cel puţin cinci zile în urmă, când i s-a umflat măseaua”, spune medicul Diana Cimpoeşu, coordonator UPU SMURD Iaşi. 
 
Medicii subliniază că acest caz nu este singural şi spun că sunt mai multe metode prin care se încearcă accesul rapid la sercivii medicale de urgenţă. Sunt pacienţi din alte judeţe care vin cu maşinile persoanale până aproape de oraş, iar de acolo sună la 112 pentru a solicita o ambulanţă. În acest fel speră că nu vor mai fi nevoiţi să aştepte în spital. 
 
„Consumă o mare parte din resursele noastre, care ar putea salva o viaţă. Asemenea apeluri necesită un timp mai îndeungat din partea operatorului, pentru a adresa întrebări mai multe, pentru a se elucida dacă este o urgenţă sau nu. De multe ori, el este verificat în baza de date pentru a se vedea dacă a mai avut sau nu asemenea apeluri. Şi dacă istoricul apelurilor nu confirmă existenţa unei urgenţe, atunci solicitarea poate fi încadrată corespunzător”, explică dr. Marlena Crihan, directorul medical al Serviciului de Ambulanţă Judeţean Iaşi. 
 

Vă recomandăm să citiţi şi:

 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările