Podul suspendat, peste Dunăre, de la Brăila, garantat 100 de ani. Va avea chiar şi sistem de dezumidificare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sursa foto: Irinel Ionel Scrioşteanu/FB
sursa foto: Irinel Ionel Scrioşteanu/FB

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este garantat 100 de ani. Obiectivul va avea un sistem de dezumidificare care îi va prelungi durata de utilizare. Podul de la Brăila va fi cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.

La podul de la Brăila va funcţiona un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic şi a cablurilor. Cablurile vor fi izolate pe exterior cu o protecţie care asigură etanşeitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat şi monitorizat astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv. 

În plus, pentru a asigura durabilitate şi protecţie anticorozivă ridicată, tablierul va fi dezumidificat în interior. Anumite rigidizări longitudinale vor fi utilizate drept canale pentru distribuţia aerului dezumidificat în spaţiul intern al tablierului. 

„Un sistem de senzori va monitoriza asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea. Se va menţine o umiditate relativă sub 40%, pentru a nu exista coroziune şi pentru a permite circulaţia pe pod în siguranţă, în orice anotimp”, a anunţat Irinel Ionel Scrioşteanu, secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

Au fost montaţi toţi tiranţii necesari podului, iar primele două elemente de tabliere au fost ridicate deja pe tiranţi. Alte câte cinci elemente de tablier se sudează la sol, la fiecare pilon (de pe malul dinspre Brăila şi de pe malul dinspre Tulcea). 

În total vor fi 86 de segmente de tablier metalic ce vor fi montate. Acestea vor forma structura suprafeţei de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la şantierul naval Brăila. 

În paralel cu lucrurile la pod, se lucrează la drumurile de acces. 

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri.  Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii. 

Deasupra Dunării va fi o porţiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare.

Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Investiţia se ridică la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională.  

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO

Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite