Cum a cheltuit Ministerul Transporturilor 5,5 milioane de lei pe o clădire pe care a abandonat-o

Cum a cheltuit Ministerul Transporturilor 5,5 milioane de lei pe o clădire pe care a abandonat-o

Corpul B al Eurogarii Focsani, sau altfel spus-pe afara-i vopsit gardul, inauntru leopardul FOTO Stefan Borcea

Corpul „B” al Eurogării Focşani face parte din ansamblul de construcţii care constituie investiţia „modernizarea staţiei CF Focşani la standarde europene”.

Ştiri pe aceeaşi temă

La finalul anului 2004, în plină campanie electorală, Adrian Năstase tăia la Focşani panglica inaugurală a Eurogării, o investiţie de şase milioane de euro realizată după ce a fost demolată vechea gară monument istoric a oraşului.

Proiectul iniţial prevedea şi construirea unui corp B , oarecum apropiat ca design de clădirea Eurogării, construcţie care trebuia finalizată pe 31 decembrie 2014.

Clădirea, în suprafaţă desfăşurată de 1500 mp, ar fi trebuit să găzduiască la etajul 1 spaţii tehnice pentru personalul Regionalei de Căi Ferate Galaţi, de care aparţine şi Staţia Focşani, laboratoare, spaţii tehnice, o şcoală de personal, oficii, iar la parter urmau să funcţioneze serviciul de mesagerie şi mai multe spaţii comerciale.

Pe parcursul derulării contractului, părţile, respectiv Ministerul Transporturilor şi firma constructoare, SC Valahorum SRL, aparţinând cunoscutului afacerist Dumitru Bucşaru, fost patron al echipei de fotbal „Unirea Urziceni”, au încheiat şapte acte adiţionale prin care s-au modificat prevederile iniţiale cu privire la termenul de finalizare a lucrărilor.

În ultimul act adiţional încheiat pe data de 27 decembrie 2006 se specifica faptul că investiţia va fi finalizată pe 31 decembrie 2007. Lucru care nu s-a întâmplat nici până în ziua de astăzi, lucrările la corpul „B” fiind încetate la începutul lui 2007. Într-o notă de constatare din data de 19 aprilie se specifică faptul că „executantul nu poate continua lucrările pentru finalizarea construcţiei (corp B), deoarece a constatat că nu a cuprins în oferta la contract materialele aferente lucrărilor neexecutate şi se află în imposibilitatea de a susţine financiar valoarea acestora”.

Acesta a fost practic motiv de deschidere a unei acţiuni în instanţă a Companiei Naţionale de Căi Ferate şi firma Valahorum, care între timp a dat faliment şi se află în reorganizare, proces care se judecă din 2010 la Tribunalul Bucureşti, fără nicio soluţie.

Trebuie menţionat că până în anul 2007 Ministerul Transporturilor a investit aproximativ 5,5  milioane de lei în clădire, apoi construcţia a fost abandonată la stadiul de finalizare de 85%.

Pentru că imobilul se degradează de pe o zi pe alta, izolaţia de la acoperiş fiind la pământ, Ministerul Transporturilor vrea să scape de „gaura neagră”. Primăria Focşani este interesată să preia cu titlu gratuit clădirea în suprafaţă de 1500 mp, în care ar trebui să mai investească în jur de 500.000 de euro.

„A existat un litigiu cu firma care construia, dar dreptul de proprietate nu este afectat. Practic ei se  judecă pentru cine trebuia să finalizeze clădirea şi penalităţile care decurgeau din contract. Ministerul şi-a oferit disponibilitatea de a ne ceda cu titlu gratuit această clădire. Eu sunt convins că sunt instituţii precum Poliţia Locală, Direcţia de Dezvoltare Publică, Serviciul de Asistenţă Socială al Primăriei Focşani, dar şi Serviciul de Evidenţă a Populaţiei care ar putea fi găzduite în această clădire mai mult decât generoasă, în condiţii moderne. Efortul primăriei ar fi minim pentru finalizarea acestei investiţii”, este de părere viceprimarul Tudorel Trofin.

Mai puteţi citi:

VIDEO Ministerul Transporturilor vrea să cedeze cu titlu gratuit Primăriei Focşani corpul B al Eurogării Focşani

Construcţia clădirii vechii Gării din Focşani, o realizare 100% românească din care antreprenorul I.G. Cantacuzino a ieşit aproape falit

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: