Ziua printre stele, la Planetariul din Constanţa

din Univers. Planetariul vă aşteaptă să vă dezvăluie secretele cerului şi nopţilor senine cu constelaţii şi supernove.Planetariul este o clădire micuţă, care conţine o cupolă cu bolta

Planetariul este o clădire micuţă, care conţine o cupolă cu bolta de opt metri şi cu o acustică impresionantă. Acolo, cu ajutorul unui aparat complex, plin de lentile, se proiectează imaginile unei serii de ipostaze ale bolţii cereşti, aşa cum pot fi văzute şi cu ochiul liber din Constanţa sau de aiurea, cu condiţia unei nopţi senine şi câtorva puncte de reper. Muzeograful Nicolae Suciu, care este "omul" Planetariului de aproape 30 de ani, vă va arăta frumuseţile cerului şi vă va provoca să-i descoperiţi secretele. Plecând de la cunoscutul Car Mare şi Steaua Polară, veţi afla despre zeci de constelaţii zodiacale sau puncte de reper pentru orientare. Veţi descoperi Calea Lactee, Cassiopeea, Pegasul, Andromeda, cele mai apropiate stele de Pământ, cele mai strălucitoare din galaxie sau puteţi localiza singura galaxie vizibilă de pe Terra. Profesorul Suciu are şi alte teorii interesante despre influenţa Lunii asupra oamenilor şi a comportamentului, vă va oferi şansa să aflaţi când sunt principalele "spectacole" de ploi meteorice anuale sau care este evoluţia cerului pe perioada anotimpurilor. şi multe alte poveşti sau informaţii care cu siguranţă va vor capta atenţia şi vă vor convinge să găsiţi măcar câteva din secretele cerului şi Universului şi să vedeţi puţin mai departe decât romanticul răsărit de Soare văzut la malul mării. Reprezentaţiile se ţin o dată pe oră, iar intrarea costă 10 RON.

Constanţa