Constanţa: Autostrada Soarelui este datoare firmelor de pază

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hoţii îşi vor face de cap în lipsa serviciilor de pază
Hoţii îşi vor face de cap în lipsa serviciilor de pază

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale nu a mai efectuat nicio plată din luna noiembrie, iar subcontractorii ameninţă că vor renunţa să mai asigure paza.

Titularul contractului pentru paza autostrăzii este firma Prima Guard SRL din Bucureşti, care ar trebui să încaseze lunar 550.000 de lei. Contractul a fost încheiat pentru o perioadă de un an, începând cu data de 15 iunie 2009, fiind câştigat printr-o licitaţie.

„Le trimitem adrese prin care le cerem banii. Nu avem cum să îi forţăm. Dacă noi, agenţii economici, nu ne plătim taxele şi impozitele suntem penalizaţi sau chiar se pun sechestre asiguratorii. În situaţia în care statul este dator, nu avem ce măsuri să luăm. Putem doar să le cerem încă odată să plătească“, a explicat directorul Prima Guard, Mihail Stănică.

Patru firme subcontractoare

Misiunea agenţilor de pază este aceea de a preveni furturile bunurilor companiei, dar şi de a anunţa autoritatea în caz că se produc accidente rutiere soldate cu avarii la trama stradală.

Firma titulară a subcontractat la rândul său tronsoanele de autostradă către alte patru firme ZIP Escort, Transval, Tiger Protect şi Rot Guard. Prima Guard primeşte plata de la companie, respectiv 550.000 lei pe lună, sumă pe care o împarte cu societăţile subcontractoare.„Firma titulară face plăţile către subcontractori în termen de cinci zile de la data la care ne intră banii din contract“, a declarat directorul executiv al Prima Guard, Mihail Stănică.

Firmele implicate în paza autostrăzii nu au mai fost plătite de luni întregi, ultima plată onorată fiind cea pe octombrie. Consecinţa imediată a fost aceea că firma Prima Guard nu şi-a plătit partenerii, aceştia afirmând că ar putea renunţa la asigurarea serviciilor de pază.

„Nu avem ce face statului“

Mihai Stănică a explicat că în acest moment se fac demersuri pentru a obţine plata pentru luna noiembrie, însă nu are cum să forţeze autoritatea să îşi onoreze contractul. „Nu ştiu dacă se va ajunge până la renunţarea la paza autostrăzii. Cert este că nimănui nu îi convine să muncească gratis“, a afirmat Stănică.

Salarii neplătite

O parte din tronsonul de pază Cernavodă - Feteşti a fost încredinţat firmei constănţene ZIP Escort care îl împarte cu Rot Guard din Călăraşi. Directorul Zip Escort, Iulian Radu, a precizat că este decis să renunţe să mai presteze serviciile pentru autostradă dacă situaţia nu este remediată în cel mai  scurt timp.

„Avem de încasat aproximativ un miliard şi jumătate de lei, bani din care trebuie să plătesc la rândul meu salarii şi altele. Nu mi-e frică să spun că în condiţiile acestea ne vom retrage de pe autostradă“, a declarat Iulian Radu. 

Citiţi mai multe în Adevărul de Seară Constanţa!


Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite