CLUJ: Cum a furat angajata BT banii clienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fosta administratoare de cont a sucursalei din Piaţa Mihai Viteazu s-a „jucat“ cu banii a trei clienţi timp de un an fără a fi prinsă. Mirela Perţe, fiica şefului Poliţiei Economice de la Poliţia Dej, Mirel Banias, s-a folosit de cel puţin cinci persoane pentru a se îmbogăţi. Perţe a fost concediată în luna august, iar acum se află în arest preventiv, fiind acuzată de înşelăciune.

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate şi Terorism (DIICOT) Cluj o acuză pe Mirela Perţe de săvârşirea infracţiunilor de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave în formă continuată, fals informatic în formă continuată şi efectuare de operaţiuni de plată cu un instrument electronic fără consimţământul titularului.

Mai exact, aceasta e acuzată  că ar sustras o sumă de bani de 520.000 de lei şi 33.000 de euro din contul a trei clienţi ai Băncii Transilvania (BT). Pentru comiterea infracţiunilor în cauză, fosta angajată a băncii riscă o pedeapsă cu închisoare cuprinsă între 10-20 de ani.

Fosta angajată se află în arest preventiv începând cu data de 3 septembrie, la scurt timp după ce banca a formulat o plângere penală organelor de cercetare penală. De la locul de muncă, tânăra în vârstă de 28 de ani a fost concediată în 5 august.

Metoda de lucru

Mirela Perţe a activat iniţial ca operatoare de conturi la una dintre sucursalele BT din Dej. Aici, potrivit informaţiilor prezentate de anchetatori, angajata ar fi convins două persoane să-şi deschidă cont la bancă şi să solicite carduri. Acele carduri au rămas însă la ea, fără ştiinţa persoanelor titulare. În 2009, Mirela Perţe şi-a început activitatea la sucursala BT din Piaţa Mihai Viteazu.

Odată cu venirea la nou loc de muncă, angajata a transferat la Cluj-Napoca şi conturile celor două persoane din Dej. Ulterior, un alt client din Cluj a cerut deschiderea unui cont, iar cardul, la fel, a fost reţinut de Perţe.

Următorul pas al angajatei a fost să găsească persoane a căror conturi erau „pline“ şi care nu aveau cunoştinţe bancare. În acest sens, Perţe a identificat trei clienţi ai băncii cărora le-a câştigat încrederea. Din conturile acestor persoane, Perţe a transferat diferite sume de bani, care într-un final au însumat 520.000 lei şi 33.000 euro, în conturile clienţilor din Dej a căror carduri le deţinea. Fiind administratoarea conturilor, femeia a transferat banii fără a avea acceptul titularilor.  Ulterior banii erau retraşi de la ATM-uri. 

Pentru a se asigura că nu e descoperită frauda, Perţe îi invita pe cei trei clienţi păgubiţi să vină o dată pe lună la agenţie pentru a-şi ridica dobânda aferentă depozitului. Femeia se duce la casierie şi elibera ea însăşi dobânzile către clienţi. Sumele respective erau depuse, tot de acuzată, din timp în conturile victimelor. În cazul în care îi era solicitat un extras de cont, Perţe întocmea unul fictiv.

Posibili complici

Frauda a fost descoperită de conducerea băncii în luna iulie a acestui an. Angajatei i-a fost interzis accesul în bancă, iar ulterior a fost concediată. Clienţilor păgubiţi, după cum se arată în comunicatul oficial al BT, banii le-au fost returnaţi.

În declaraţia dată în faţa procurorilor, Perţe a recunoscut faptele şi a  arătat că e dispusă să returneze suma. De asemenea, ea a solicitat ca în cauză să mai fie cercetată o altă angajată, respectiv îi acuză de complicitate inclusiv pe şefa agenţiei şi înlocuitoarea acesteia.

Avocatul învinuitei, Cătălin Bichescu a declarat că e posibil ca Perţe să-şi retragă acuzaţiile la adresa foştilor colegi. „Se fac cercetări în acest sens de organele competente. Clienta mea e programată pentru mâine la DIICOT pentru a face o precizare. Nu ştiu în ce măsură îşi va menţine declaraţia iniţială“, a arătat avocatul.


520.000 de lei şi 33.000 de euro este prejudiciul cauzat

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite