Cluj: Ce cred specialiştii despre brandul oraşului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Brandul optim al oraşului de sub Feleac ar trebui să cuprindă câte ceva din valenţele multiculturale, artistice şi universitare ale Clujului

Citeşte şi

Tema zilei - În căutarea brandului pierdut

Capitala Ardealului, de la TIFF la Kolozsburger


Un Cluj multicultural cu un festival dedicat minorităţilor, un Cluj care se remarcă prin cel mai important festival de film din ţară, la nivelul mult mai celebrelor festivaluri de la Cannes şi Berlin şi un Cluj studenţesc, care este în stand-by pe timpul verii.

Aşa au văzut cele trei echipe de studenţii care au făcut parte, timp de două luni, din proiectul „Branding Cluj”, iniţiat de filiala locală a AIESEC, cea mai mare asociaţie studenţească din lume. Cele trei echipe au fost ajutate în elaborarea strategiilor de câte o agenţie de publicitate din oraş.

Câte un pic din fiecare

Conf. dr. Delia Cristina Bălăban, iniţiatoarea primului program de licenţă în publicitate la Universitatea „Babeş-Bolyai”, le-a prezentat un seminar studenţilor implicaţi în proiect la debutul acestuia, în luna martie. „Când am discutat cu studenţii despre iniţializarea acestor idei, acestea au fost în jurul studenţilor, a multiculturalităţii şi a TIFF-ului. Toate trei sunt importante şi sunt diferite. Fiecare accentuează aspecte importante ale Clujului”, spune Delia Cristina Bălăban.
„Mergeţi vara prin Cluj, să vedeţi că e pustiu. Dimensiunea culturală este iarăşi foarte importantă”, este de părere specialista în comunicare şi publicitate.

„În perioada actuală, ideea de a realiza un branding pentru un oraş este din ce în ce mai actuală şi practicată în străinătate şi consider că este o idee foarte bună dacă vrem să fim competitivi. Depinde ce se doreşte, dacă se doreşte un branding cultural, sau unul centrat pe atragerea de investiţii”, spune Delia Cristina Bălăban.

Strategie pentru comunitate

Călin Crainic, şeful de creaţie al agenţiei Vitrina, care a coordonat echipa ce a propus brandul „Cluj-Napoca. Oraş multicultural”, spune că echipa sa a căutat un brand pentru comunitate, care să aducă şi bani pentru aceasta. „Am căutat să fie ceva relevant pentru cât mai multă lume, o valoare adăugată oraşului Cluj-Napoca. O intersecţie a cât mai multor culturi urbane, etnice. Acest tip de valoare ar fi mişcat lucrurile”, este de părere Călin Crainic.

Pesimism din cauza crizei

Acesta se arată totuşi pesimist legat de adoptarea unei strategii la nivelul oraşului. „Din motive ce ţin de comercial. Acum, când firmele renunţă la investiţii în strategii pe termen, ar fi absurd ca o autoritate locală să infuzeze bani în acest domeniu. Este o sămânţă care trebuie udată, o investiţie pe termen mediu şi lung”, spune Călin Crainic, care a lucrat alături de studenţi pentru şase săptămâni. Acesta a ţinut să laude acţiunea tinerilor, care au reuşit să sensibilizeze puţin lucrurile. „A fost un fel de lobby. Cred că undeva va rodi totuşi acest proiect”, mai spune specialistul.

image

Ce strategie de imagine credeţi că ar trebui să adopte oraşul de la poalele Feleacului? Spuneţi-ne pe Yahoo  Messenger

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite