Pericolul ascuns în conopidă, leguma care întăreşte inima. Cine trebuie să o evite şi de ce

Pericolul ascuns în conopidă, leguma care întăreşte inima. Cine trebuie să o evite şi de ce

Conopida, o legumă plină de vitamine, dar priculoasă FOTO sanatatesinatura.ro

Sursă bogată de proteine, fosfor, potasiu şi tot complexul de vitamina B, conopida nu doar că este gustoasă, ci are efecte antiîmbătrânire şi ţine departe bolile de inimă. Cu toate acestea, consumul exagerat poate declanşa diverse afecţiuni.

Ştiri pe aceeaşi temă

Murată, gratinată, fiartă, crudă, în salate, supe sau varianta mai sănătoasă a clasicului piure, conopida este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi.
 
Sursă de fibre care ajută la digestie şi elimină toxinelor din organism, conopida nu poate fi consumată de oricine. Persoanele cu probleme renale trebuie să evite această legumă. Conopida poate provoca reacţii adverse cum ar fi alergii, pietre la rinichi şi exces de gaz, fiind indicat consumul exagerat.
 
„Conopida este contraindicată persoanelor care suferă de enterocolită acută, ulcere gastrice sau intestinale, spasme intestinale, boli care se dezvoltă pe fondul excesului de aciditate al sucului gastric. Atunci când se utilizează acest produs, ţesuturile epiteliale ale tractului gastro-intestinal sunt iritate, durerea creşte, starea generală a pacientului se înrăutăţeşte. 
Conopida conţine purine care pot provoca diverse probleme de sănătate dacă sunt consumate în exces. Purinele se descompun pentru a forma acid uric şi aportul excesiv de alimente bogate în purine poate duce la acumularea de acid uric în organism. Acesta poate cazua diverse afceţiuni precum pietrele la rinichi şi guta”, explică specialiştii în nutriţie.
 
Leguma mai conţine Omega 3 şi vitamina K şi este o sursă bogată de proteine, fosfor şi potasiu. Pentru că în conţinut are vitamina C şi mangan, acest lucru o face un puternic antioxidant.
Conopida mai conţine şi carotene, precum beta-caroten şi fitonutrienţi, precum acidul cafeic. Este un antioxidant excelent, iar dacă se consumă conopidă în mod regulat scade riscul de a dezvolta boli cardiovasculare sau cancer.
 
Cum trebuie să fie când o cumpărăm
 
“ Când cumpăraţi o căpăţână de conopidă, fiţi atenţi ca aceasta să fie tare şi să nu aibă pete galbene sau maro, iar dacă este acoperită cu frunze verzi înseamnă că este foarte proaspătă şi deci, numai bună de consumat”, explică Marina Grigore, specialist în apifitoterapie.
 
Conopida conţine substanţe importante pentru ficat, pentru a-l ajuta să elimine toxinele din organism. Prezenţa substanţelor ca sulforafan şi izotiocianat, mult mai bogate la conopidă decât la alte legume surori, gen varza sau broccoli, cu până la 70%, asigură un proces de detoxificare a ficatului şi a întregului organism.
Conopida are câteva proprietăţi care pot ajuta la scăderea în greutate. În primul rând, are un aport scăzut de calorii. De asemenea, este o sursă de fibre, aşadar ajută la reducerea numărului de calorii, un factor important în controlul greutăţii.
 
De asemenea, consumul de conopidă regulat este asociat cu scăderea riscului de inflamare în boli ca artrită, obezitate, diabetul zaharat sau ulcer. Recent, s-a descoperit în conopidă substanţa numită I3C, care este un antiinflamator care operează la nivel genetic, putând preveni declanşarea inflamaţiei la un stadiu destul de timpuriu. Vitamina K şi Omega 3 ajută în prevenirea inflamaţiilor cronice care pot duce la boli ca artrita.
 
 
Vă mai recomandăm şi:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările