Dascălii, chemaţi să dea raportul despre dezastrul de la simularea Evaluării Naţionale

Dascălii, chemaţi să dea raportul despre dezastrul de la simularea Evaluării Naţionale

La liceul Mihai Eminescu s-au înregistrat cea mai mare rată de promovabilitate la simulare Foto:I.S.

Rezultatul dezastruos de doar 34% la simularea Evaluării Naţionale care a clasat Călăraşiul pe ultimul loc din ţară în ceea ce priveşte promovabilitatea a pus pe jar mai-marii Inspectoratului Şcolar Judeţean(ISJ).

Ştiri pe aceeaşi temă

O primă măsură vizează instruirea dascălilor şi scoaterea lor la raport, vineri, 14 martie. Inspectorul şcolar general adjunct prof. Constantin Tudor a anunţat că toţi directorii de şcoli din judeţ au fost convocaţi la şedinţă pentru a li se prezenta planul ce vizează remedierea situaţiei. Pentru ca la examenul din iunie, promovabilitatea să depăşească 50%, conducerea ISJ pune accent pe consultaţiile pe care profesorii le vor acorda elevilor în afara orelor de curs.

Pregătire suplimentară

„Fiecare director va stabili un program suplimentar, vor fi de la una la trei ore de pregătire pe săptămână. Se vor face grupe pe niveluri de pregătire. Vă asigur şi vă promit că procentul de la vară va creşte la peste 50%. Voi urmări personal ca acest program să fie respectat”, a spus prof. Tudor.

Pe judeţe, cele mai mari procente de note peste 5 s-au înregistrat în municipiul Bucureşti 64,21%, judeţul Brăila - 60,42% şi judeţul Cluj 59,18%. Prezenţa elevilor la examene a fost aici de peste 95%. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi - 34,18%, Caraş-Severin - 36,28% şi Tulcea - 37,95%. Şi aici, prezenţa a fost de aproximativ 90%. Cea mai ridicată participare a elevilor la simularea naţională pentru clasa a VIII-a s-a înregistrat în judeţul Neamţ - 98,18%, iar cea mai scăzută în judeţul Dolj - 89,04%.

MEN cere remedierea situaţiei

În urma rezultatelor foarte slabe, conducerea MEN a decis adoptarea mai multor măsuri de remediere a situaţiei, care urmează să fie aplicate, pe verticală, la nivelul fiecărui judeţ. În acest fel, de la inspectorat, până la şcoală şi elev, se vor întreprinde următoarele:

 -Inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli şi vor aduce la cunoştinţa acestora măsurile dispuse de MEN şi, după caz, a celor adoptate la nivel local. De asemenea, inspectoratele vor monitoriza implementarea acestora.
   -La nivelul şcolii, va fi analizată situaţia şi se vor lua măsurile impuse de MEN, dar şi alte măsuri suplimentare pentru pregătirea elevilor, acolo unde şcoala consideră necesar.
   -Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor, în cadrul şedinţelor cu părinţii. Tot atunci, li se vor prezenta soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte.
    -Lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta neajunsurile înregistrate.
    -Se vor efectua ore de pregătire pentru examinarea naţională din vară.

La Călăraşi, simularea Evaluării Naţionale a făcut prăpăd. La 11 şcoli din judeţ au avut note sub 5 la examenul de matematică, per total, rata de promovabilitate a acestei discipline fiin de 17%, iar la limba română procentul a fost de 57,8%.

Vă recomandăm şi:

Dezastru la simularea pentru Evaluarea Naţională. Copiii din Călăraşi, ultimii din ţară

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Vineri s-au afişat rezultatele de la simulare

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Rezultate dezastruoase la simulare. Mai puţin de jumătate din candidaţi au luat peste cinci

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările