Băncile încing telefoanele pentru bani! Sute de brăileni sunt agasaţi zilnic cu telefoane pentru plata ratelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prof. Vali Lipan vorbeşte la telefon cu reprezentanţii băncii
Prof. Vali Lipan vorbeşte la telefon cu reprezentanţii băncii

Clienţii care abia mai pot plăti ratele la împrumuturi sunt hărţuiţi zilnic de bănci. Veniturile tot mai reduse sau pierderea locurilor de muncă i-au făcut pe mulţi dintre cei care au contractat împrumuturi să încerce să îşi reeşaloneze datoriile.

Neputând să mai achite ratele la timp sau în cuantumul stabilit, mulţi brăileni au început să acumuleze datorii tot mai mari la creditele contractate. Pentru a nu intra în conflict cu băncile, oamenii, cei mai mulţi provenind din Învăţământ sau din Sănătate, au încercat o reeşalonare a datoriilor.
Cum însă măsura de luptă împotriva crizei a fost lăsată doar pe spatele cetăţenilor, băncile i-au întâmpinat cu un refuz categoric.


"La noi nu s-a aschimbat nimic, nu s-a primit nicio modificare a bazei de calcul. Cei mai mulţi s-au îndatorat la limita superioară a suportabilităţii. Aşa că atunci când salariile le-au fost tăiate cu noile venituri erau deja pe roşu în grilele noastre deci nu se mai putea acorda nici măcar 80% din suma contractată", ne-a informat, sub protecţia anonimatului, un inspector angajat la sucursala din Brăila a unei cunoscute bănci.


Telefoane non stop


Profesorul Vali Lipan este unul dintre acei datornici la bancă aflat în situaţia delicată de a nu mai putea plăti ratele la timp.
"Lucrez în Învăţământ, iar de anul trecut de la tăierile salariale, o duc tot mai greu. Am încercat să reeşalonez împrumutul la bancă, dar nu am putut. Acum am o amânare de o lună de zile, care tot merge, dar sunt în permanenţă sunat de un număr de telefon şi mi se cere să plătesc. Persoanele de la celălalt capăt sunt foarte insistente şi degeaba le spun că nu am bani, că am obţinut o amânare, insistă să fac totuşi o plată", ne-a declarat profesorul.


De altfel în timpul discuţiei, telefonul cadrului didactic a sunat de la numărul 0.750.008.900, iar interlocutoarea îi cerea insistent să încerce totuşi să achite măcar o parte din bani până la sfârşitul săptămânii.
Am verificat numărul şi acesta aparţine unei firme de prestări servicii bancare şi care între altele se ocupă şi cu hărţuirea celor care din cauze independente de ei, au devenit rău platnici.


Mulţi cetăţeni vor să reclame tratamentul la care sunt supuşi. De la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului ni s-a comunicat însă că reclamaţiile au scăzut.

Mihaela Bianca Tarău, director OJPC


"Aceasta ca urmare a adoptării Legii 288/2010, care a modificat OUG 50/2010 şi carea stabilit foarte clar obligaţii şi atribuţiuni de fiecare parte, respectiv creditor-debitor", ne-a specificat Mihaela Bianca Tarău inspector şef OJPC.

Mihaela Bianca Tarău


Cetăţenii nemulţumiţi de tratamentul pe cere-l consideră discriminatoriu au învăţat însă să se adreseze instanţei. Numai săptămâna trecută au fost depuse la Tribunalul Brăila 11 acţiuni de judecată ale cetăţenilor care susţin că sunt hărţuiţi de către instituţiile financiar-bancare.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite