Tânărul antreprenor din Sebeş care a transformat pasiunea pentru internet într-o afacere de succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Antreprenorul a intrat în afaceri la vârsta de 25 de ani. Foto: Facebook/ Iulian Ghişoiu
Antreprenorul a intrat în afaceri la vârsta de 25 de ani. Foto: Facebook/ Iulian Ghişoiu

Iulian Ghişoiu conduce una dintre cele mai puternice agenţii de Search Engine Optimization (SEO) din România. Tânărul antreprenor din Sebeş, judeţul Alba, este în spatele unor business-uri online cu afaceri de milioane de euro.

Iulian a cochetat cu ceea ce se numeşte SEO, indexarea site-urilor în Google şi alte motoare de căutare acum 13 ani, când serviciile de acest gen erau încă necunoscute în Romania. La început a fost o pasiune, fără să ştie ce denumire poartă serviciul sau că va ajunge să facă un business de succes. 

Ulterior şi-a deschis o agenţie care a crescut constant în ultimii ani. Acesta mai deţine şi un magazin online de vânzări pe nişa produselor pentru copii.

”Ceea ce facem noi este sa ajutam antreprenorii să ajungă cu site-urile lor în primele poziţii din motoarele de căutare. Atunci când se caută cuvinte relevante din domeniul lor, site-urile acestora, prin serviciul de optimizare, este adus de undeva din paginile inferioare, în primele poziţii din motoarele de căutare”, a spus Iulian Ghişoiu (40 ani).

Primul serviciu oferit de agenţia sa este optimizarea site-ului, respectiv realizarea tuturor elementelor tehnice astfel încât site-ul să fie pe aceeaşi lungime de undă cu ceea ce solicită motorul de căutare.

Antreprenorul susţine că este necesar ca site-urile şi bloggerii să scrie despre serviciile oferite de clienţilor lor, deoarece Google apreciază asta în ceea ce priveşte poziţionarea: ”E ca în viaţa reală. Când din ce în ce mai mulţi oameni vorbesc despre anumite branduri, acestea cresc ca autoritate în percepţia consumatorilor”.

În prezent, agenţia are peste 120 de clienţi, iar o parte dintre ei au rămas încă de la deschiderea ei. ”După ce un site ajunge în primele rezultate, ne asiguram că acesta îşi menţine poziţia de top, iar aceasta a făcut ca mulţi dintre clienţi să rămână în portofoliul nostru încă de la deschiderea agenţiei. Este un lucru foarte important din punctul nostru de vedere pentru că arată că facem lucrurile în direcţia buna”, a precizat Iulian.

Iulian Ghişoiu susţine că a identificat mai multe greşeli pe care le fac antreprenorii. În primul rând nu-şi fac calculele pe termen lung. Pentru a avea rezultate bune este nevoie de o investiţie pe minim 12 luni. Foarte puţini deţinători de site-uri ştiu că Google are nevoie de 3-5 luni pentru a vedea anumite schimbări. 

A doua greşeală este că nu îşi stabilesc bine obiectivele. Mulţi dintre ei se bazează pe unele căutări de cuvinte nerelevante. O alta este ca nu testează şi alte canale de marketing online, dar şi faptul că nu îşi cunosc concurenţii. 

”Pe lângă faptul că facem optimizare pentru motoarele de căutare, ne bazăm pe optimizarea pentru utilizatori. Observăm că atunci când site-urile sunt potrivite pentru utilizatori sunt potrivite şi pentru Google. Ştim că Google pune mult accent pe percepţia utilizatorilor faţă de site-uri. Site-ul trebuie să ofere o uzabilitate foarte bună utilizatorului, încredere, design potrivit, să aibă conţinut relevant şi aşa mai departe. Un site trebuie să aibă o variantă pentru telefoane mobile şi elementele necesare care ajută utilizatorul să găsească uşor ceea ce caută”, a mai spus antreprenorul din Alba.

Potrivit statisticilor, la nivel mondial, din totalul traficului pe care îl primeşte un site de ecommerce, între 39 şi 45% vine din rezultatele naturale ale Google, care este un motor generator de clienţi şi comenzi.

 

Vă mai recomandăm:

 

Cimitirul vechi de 5.000 de ani de lângă Transalpina de Apuseni. Ce au descoperit arheologii la Râmeţ

 

Asaltul de la Groşi, bătălia epică din Apuseni dintre partizanii anticomunişti şi securişti

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite