Metode moderne care permit saltul decisiv de la şomer la patron, printr-un proiect al AJOFM Alba

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mii de oameni  care au rămas fără un loc de muncă, dar care nu s-au lăsat descurajați de statutul de șomer, ar putea să înceapă  o afacere care să le aducă lunar un venit. AJOFM Alba derulează un proiect cu finanțare europeană prin care se caută metode moderne de consiliere profesională şi pentru dezvoltarea antreprenoriatului.

Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Alba organizează în perioada 5-8 noiembrie 2012,  un seminar inter-regional, la care participă specialişti în furnizarea serviciilor de antreprenoriat și consiliere profesională din AJOFM-urile din Regiunile de Dezvoltare Centru si Vest. Evenimentul de la Sovata este parte a proiectului „Şomer ANtreprenor? Se poAte! - SANSA. Servicii publice pentru ocuparea si inovarea fortei de muncă, consultantă si sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului“, derulat de AJOFM Alba, în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin şi trei companii din Italia: OMNIACOM - Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.-Instituto Formazione Operatori Aziendali si OBIETTIVO LAVORO SPA.

Metode noi de consiliere profesională şi pentru dezvoltarea antreprenoriatului

Partea centrală a sesiunilor de lucru este dedicată prezentării rezultatelor unei cercetări ce vizează diversificarea și implementarea de noi metode şi instrumente de evaluare a măsurilor active luate de AJOFM, care să contribuie la dezvoltarea antreprenoriatului și a metodelor de consiliere profesională pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. Specialiştii vor analiza şi impactul acestora la nivel local,regional şi inter-regional. Vor fi analizate măsurile luate de fiecare Agenţie de Ocupare a Forţei de Muncă implicată în proiect pentru creşterea numărului de persoane dispuse să-şi schimbe statutul de şomer cu cel de antreprenor. Vor fi propuse şi noi tehnici si instrumente de evaluare a impactului pe care îl au masurile folosite în acest domeniu de către angajaţii AJOFM. Spre exemplu, va fi supus analizei un plan individual de consiliere „Cum să devin antreprenor”, realizat prin proiect, care să fie folosit la consilierea profesională a persoanelor interesate să demareze o activitate care să le aducă venit. Fiecare specialist din Serviciile Publice de Ocupare (AJOFM-uri) din cele două regiuni, cu atribuții în furnizarea serviciilor de antreprenoriat și consiliere profesională, va veni cu opinii, propuneri,  puncte de vedere şi aşteptări.


Modelul italian de dezvoltare a antreprenoriatului

În dezbatere vor fi aduse şi studii de caz puse în practică în alte state membre ale Uniunii Europene. La seminar vor lua parte şi partenerii italieni din proiect, care vor prezenta care este raţionamentul unei abordări integrate între teritoriu şi înfiinţarea unei afaceri. Specialiştii proiectului vor lua şi pulsul pieţei muncii din Italia, în cadrul unui program de internship, programat în perioada 11-17 noiembrie 2012.  Gazde vor fi partenerii italieni din proiect. Vor fi organizate întâlniri de lucru cu specialişti ai Serviciilor Publice de Ocupare a Forţei de Muncă(echivalentul AJOFM-ului de la noi) din Parma şi Bologna, dar şi cu antreprenori locali care au demarat afaceri de succes.  De asemenea, italienii vor prezenta şi pașii de urmat în punerea în practică a unor idei, care să ducă la schimbarea  statutului de şomer cu cel de antreprenor.

Pe parcursul celor trei ani de punere în practică a demersului se urmăreste orientarea şomerilor spre o modalitate mai provocatoare de abordare a muncii: antreprenoriatul. Proiectul este finantat de Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie  4.1„Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite