Obiceiuri nocive care îmbătrânesc creierul: lipsa somnului şi fumatul, printre cele mai periculoase

Obiceiuri nocive care îmbătrânesc creierul: lipsa somnului
şi fumatul, printre cele mai periculoase

Obiceiuri care îmbătrânesc creierul

Lipsa somnului, fumatul sau uitatul timp de ore întregi la televizor sunt doar câteva din obiceiurile care îmbătrânesc creierul şi ajung să diminueze performaţele cognitive.

Ştiri pe aceeaşi temă

Înaintarea în vârstă aduce schimbari la nivelul creierului care încetinesc funcţiile cognitive: unele zone neuronale îşi pierd din eficienţă, fluxul sanguin din creier se diminuează iar inflamaţia creşte. Din păcate, anumite obiceiuri zilnice pot accelera îmbătrânirea creierului, scrie rd.com

Dormiţi mai puţin de şapte ore pe noapte

Folosind scaneaza creierului, oamenii de ştiinţă de la Medical School Singapore au constatat că cei care dormeau mai puţin de 7 ore pe noapte au înregistrat o scadere a performantei cognitive.

Fumatul

O analiza din 2010 a cercetatorilor de la Universitatea din California a dovedit că fumatul aproape dublează riscul aparitiei bolii Alzheimer.

Lipsa protejării auzului

Un studiu realizat de Universitatea de Medicina Johns Hopkins a descoperit că persoanele în vârstă cu pierderi de auz sunt mult mai predispuse la demenţă. Izolarea socială este unul din factorii principali care predispun la astfel de probleme.  

Consumul exagerat de alcool

Un studiu realizat în 2012 de la Universitatea Rutgers a folosit şobolani pentru a studia „consumul moderat până la intens“ de alcool. În cazul rozătoarelor cărorakle-a fost administartă o cantitate crescută de alcool, s-a înregistrat o „creştere a producţiei de celule nervoase în hipocampus - regiunea implicată în anumite tipuri de învăţare, scăzându-i activitatea cu aproape 40%.

Nu faceţi sport

Lipsa activităţii fizice este un alt factor de risc pentru demenţă. Într-un studiu realizat recent, cercetătorii au descoperit că femeile cu o „capacitate cardiovasculara crescută“ au avut un risc de demenţă mai mic cu 88% în comparaţie cu grupul femeilor sedentare“, conform CNN.

Preferaţi uitatul la TV în detrimental activităţilor care vă pun creierul la treabă

Când vine vorba de sănătatea neuronală, există unele cercetări care au arătat că procesarea informaţiilor sau a memoriei încetineşte în timpul privitului la televizor. Provocaţi-vă mintea prin citit, învăţatul unei noi limbi străine sau completarea celebrelor rebusuri.

Nu vă place să învăţaţi lucruri noi

Se pare că persoanele cu niveluri mai ridicate de educaţie au rate mult mai scăzute de demenţă. „Atunci când învăţaţi lucruri, dezvoltaţi noi conexiuni neuronale care ajută memoria pe termen lung.

Nu practicaţi relaxarea

Efectele stresului asupra creierului sunt înfricoşătoare: un studiu din 2014, publicat in Jurnalul American de Psihiatrie Geriatrică, a aratat că persoanele cu anxietate au avut un risc mai mare de declin cognitiv rapid. De fapt, şansa de a dezvolta boala Alzheimer a crescut cu 33% în randul persoanelor cu anxietate uşoară, cu 78% pentru persoanele cu anxietate moderată şi cu 135% pentru persoanele cu anxietate severă.

citeste totul despre: