Metode pentru selectia si recrutarea candidatilor. Anuntul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anuntul publicitar este cel mai utilizat mijloc pentru recrutarea de personal. El furnizeaza intr-un mod direct si concis informatii despre firma in cautare de personal, descrie domeniul de activitate

Anuntul publicitar este cel mai utilizat mijloc pentru recrutarea de personal. El furnizeaza intr-un mod direct si concis informatii despre firma in cautare de personal, descrie domeniul de activitate al pozitiei respective si profilul ideal al candidatilor. Un anunt este in principal structurat in mai multe parti, cuprinzand diferite informatii, ca: descrierea companiei, descrierea pozitiei vacante, profilul candidatului, formalitati si contact. Descrierea companiei Prima parte a unui anunt descrie compania aflata in cautare de personal. Cei interesati afla aici cate ceva despre bransa din care face parte firma, marimea si paleta de produse a companiei, respectiv pozitia pe piata ocupata de firma in cauza, chiar in cazul anonimatului anuntului. In cazul in care numele firmei nu este cunoscut, pozitia vacanta trece pe primul loc, inaintea imaginii firmei. Interesul pentru o anumita pozitie se bazeaza pe cunostintele despre bransa respectiva si continutul sarcinilor atribuite pozitiei si nu este dat numai de renumele firmei. De obicei, paragraful care descrie compania contine anumite cuvinte-cheie, prin intermediul carora puteti defini firma, de exemplu "a produce" indica faptul ca este vorba de o firma de productie, in timp ce cuvantul "desfacere" trimite la activitatea de comert. La fel, "in anumite tari", nu inseamna niciodata "in toate tarile". Descrierea pozitiei vacante In partea a doua a anuntului este descrisa pozitia ce trebuie ocupata. Este definit campul de activitate al postului respectiv, sunt precizate perspectivele si posibilitatile de promovare. Tot aici este indicata si locatia viitoarei activitati. Profilul candidatului Partea a treia a unui anunt de recrutare prezinta profilul candidatului ideal. Se enumera calificarile pe care trebuie sa le indeplineasca viitorul angajat. In functie de necesitati, se definesc cerintele profesionale specifice, studiile de specialitate, cunoasterea de limbi straine de circulatie internationala etc. Pe langa toate acestea, mai apar o serie de cerinte-cheie specifice industriei si/sau pozitiei care, de asemenea, trebuie sa fie familiare candidatului. Aceste competente personale ofera nu doar detalii referitoare la pozitia respectiva, ci si asupra culturii intreprinderii si a mediului de lucru. Astfel, formularea "inalte competente sociale" sau "comunicativitate" implica faptul ca noua pozitie presupune lucru intens cu alti oameni, deci mediul de lucru se caracterizeaza printr-un spirit de echipa dezvoltat. In acest caz, sunt vizate mai ales persoanele care se pot adapta usor in functie de interlocutor si care reactioneaza flexibil in functie de imprejurari. "Prezentare sigura si adecvata" este ceruta atunci cand interactionati des cu clientii si cu conducerea companiei. Faptul ca trebuie sa fiti o persoana creativa este un semn ca angajatorul nu este ancorat in gasirea de solutii conventionale - sunt pretuite persoanele cu idei noi care au astfel posibilitatea sa revolutioneze modul de lucru al companiei. Formalitati si contact Ultima parte a anuntului este folosita, in general, pentru a transmite informatii referitoare la documentele cerute aplicantilor, precum si indicarea modalitatilor de contactare: numar de telefon si/sau fax, adresa de e-mail, una sau mai multe persoane de legatura. In masura in care o companie indica numarul de telefon si disponibilitatea de a oferi informatii suplimentare, nu scapati aceasta ocazie si sunati. Aveti astfel posibilitatea sa lamuriti aspectele care nu vi se par clare, puteti afla informatii suplimentare. In alte cazuri veti putea constata ca aplicatia dumneavoastra nu are sanse prea mari de reusita - si astfel veti economisi timp. Deoarece aceasta discutie telefonica are caracterul unui interviu, este important sa va pregatiti in prealabil. In cadrul acestei discutii preliminare nu veti putea obtine informatii detaliate despre functionarea interna a companiei, dar este indicat sa aveti in timpul convorbirii o lista cu principalele puncte pe care doriti sa le aflati sau sa le clarificati. In orice caz, evitati intrebarile ale caror raspunsuri le puteti desprinde cu usurinta singuri daca cititi cu atentie anuntul. Dorina Pivniceru Managing Partner The Amrop Hever Group Stein & Partner Management Consulting Str. Popa Savu No 78 RO-71262 Bucuresti Tel.: +40.1.223.44.30 Fax: +40.1.223.43.00 E-mail: amrop@stein.eunet.ro w.w.w.steinandpartner.ro

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite