De ce „vinde sexul“ mai bine decât orice altceva

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O imagine cu o femeie atrăgătoare ne face cumpărători impulsivi
O imagine cu o femeie atrăgătoare ne face cumpărători impulsivi

Promovarea produselor cu ajutorul modelelor seducătoare este una dintre practicile preferate ale publicitarilor. Este ştiut faptul că „sexul vinde“, dar nu se ştia de ce.

De curând, oamenii de ştiinţă americani au explicat de ce abordează firmele această strategie, scrie presa internaţională.

Cumpărăm mai mult când suntem seduşi

Cercetătorii au aflat de ce ne sunt stimulate anumite zone ale creierului care ne fac să cumpărăm impulsiv atunci când vedem o femeie frumoasă sau un bărbat atrăgător într-o reclamă.

Astfel, studiul acestora a arătat că reclamele în care este folosită persuasiunea logică, bazată pe fapte convingătoare, sunt mai puţin eficiente decât cele în care se urmăreşte influenţa ­non-raţională, bazată pe imagini care ne fac să ne simţim bine.

Spre exemplu, o femeie atrăgătoare care stă cu picioarele desfăcute într-o reclamă la pantaloni are o influenţă mai puternică asupra consumatorilor decât una în care sunt prezentate performanţele reale ale unei maşini. „Fiţi atenţi la creierul şi la portofelul dumneavoastră", avertizează coordonatorul studiului, doctorul Ian Cook, de la Universitatea din California, Los Angeles (SUA).

Descoperirea confirmă presupunerile conform cărora mulţi dintre publicitari preferă să-i seducă pe consumatori pentru a cumpăra decât să-i convingă de calitatea produselor. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite