20 de lucruri pe care nu ar trebui niciodată să i le spui şefului tău, chiar dacă sunteţi prieteni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este minunat dacă te înţelegi bine cu şeful tău, deoarece acest lucru îţi poate face munca zilnică mult mai plăcută. Puteţi fi atât de apropiaţi încât să ieşiţi în oraş după muncă sau să îl chemi la nunta ta. Site-ul „Business Insider“ a întocmit o listă de fraze pe care nu ar trebui să i le zici niciodată şefului tău, chiar dacă sunteţi prieteni.

1. „Este imposibil“

Şeful tău nu vrea să îţi audă negativismul şi lipsa de convingere. Cea mai bună abordare atunci când nu poţi să te decizi dacă să îţi împărtăşeşti gândurile cu şeful tău sau dacă să îi pui întrebări delicate, este să te pui în locul lui, sugerează Lynn Taylor, un expert în domeniul locurilor de muncă.

„Comentariile şi întrebările tale reflectă un comportament pozitiv şi plin de încredere? Ai grijă cum îţi alegi cuvintele la locul de muncă dacă vrei să ai o carieră de succes“, spune Lynn.

2. „Nu ai dreptate“

Atunci când îţi critici deschis şeful sau îi evidenţiezi greşeala, îi răneşti profund ego-ul  şi s-ar putea ca pe viitor să fii exclus de la şedinţe sau să fii ignorat atunci când o să vrei să vorbeşti. Dacă şeful tău a făcut o greşeală, există modalităţi mai bune prin care poţi să i te adresezi. Ai putea să zici „S-ar putea să nu fiu bine informat, dar am impresia că...“

3. „Nu pot“

Un comportament optimist este mereu bine văzut şi, chiar dacă sunteţi prieteni, asta nu înseamnă că o sa te cheme atunci când se iveşte un nou proiect. 

4. „Asta nu face parte din job-ul meu“

Descrierile unui loc de muncă nu sunt bătute în cuie. „Atunci când spui că nu eşti dispus să faci nimic pe lângă sarcinile tale obişnuite arată că nu vrei să contribui la succesul companiei“, spune Ryan Kahl, un îndrumător în carieră. Lynn Taylor adaugă că „Cu cât ai mai multe aptitudini, cu atât eşti mai indispensabil.“

5. „Nu“

Chiar dacă obişnuieşti să glumeşti cu şeful tău, acesta se aşteaptă să ai un ton politicos şi să cooperezi. Taylor spune că „este o provocare să îi spui «nu» şefului tău - şi câteodată este necesar - dar poate să fie nepoliticos dacă nu te exprimi bine şi nu ai o explicaţie potrivită.“ De exemplu, dacă şeful tău te întreabă dacă ai timp să lucrezi la un anumit proiect nu ar trebui să spui doar „Nu!“. Ar trebui să încerci ceva de genul „Ar fi destul de dificil dacă încă doreşti să mă ocup de acea prezentare a companiei. Ai prefera, în schimb, să lucrez la asta azi?“, mai adaugă Taylor.

6. „Nu ştiu“

„S-ar putea să nu ai răspunsul la orice întrebare, dar o promisiune este mult mai bună decât o ridicare din umeri. În timp ce prietenii te ajută necondiţionat, nu ar trebui să îl laşi pe şeful tău să se ocupe de treaba ta“, spune Taylor.

7. „O să încerc“

„Unii oameni cred că acesta este un răspuns acceptabil, dar îi dă şefului tău impresia că nu eşti sigur iar atunci când sarcinile sunt împărţite, acesta se bazează pe tine şi, de obicei, îţi oferă un termen limită. Imaginează-ţi că îl întrebi pe acesta «Poţi să îmi semnezi check-ul de salariu pe data de 15?», iar el îţi răspunde: «O să încerc»“, spune Taylor.

8. „O să iau nişte pachete de cafea din bucătărie“

Crezi sau nu, furatul de recuzită de birou este un motiv de concediere - să-i recunoşti şefului tău că ai făcut aşa ceva este o idee proastă.

9. „Nu sunt plătit destul pentru asta“

Această plângere se aseamănă cu „Asta nu face parte din job-ul meu“. Poate doar încerci să fii amuzant - sau să insinuezi că meriţi o creştere de salariu - dar această frază este complet neprofesională şi îi spune şefului tău că nu eşti dispus să faci nimic în plus.

10. „Despărţirea mea m-a afectat profund“

Toată lumea are probleme personale, dar acest lucru nu ar trebui să îţi afecteze profesionalismul de care trebuie să dai dovadă la locul de muncă.

11. „Cu ce mă ajută pe mine asta?“

„Câteodată munca ta presupune să îţi ajuţi alţi colegi şi alte departamente. Şefii nu sunt toleranţi cu cei care nu au spirit de echipă“, spune Taylor.

12. „Nu am auzit asta“

Este bine să eviţi bârfele deoarece acestea pot avea efecte negative. Dacă nu eşti sigur de ceva, cel mai bine este să aştepţi, deoarece rişti să pari neprofesional.

13.Deci, ce ar trebui să facem în acest weekend?“

Este în regulă dacă obişnuieşti să ieşi în oraş cu şeful tău, dar ar trebui să fii discret - în mod clar nu ar trebui să vorbeşti despre planurile voastre în faţa întregului birou. S-ar putea ca şi colegii tăi să fie geloşi şi să creadă că şeful îţi oferă un tratament preferenţial.

14. „Îmi pare rău, dar...“

„Contestaţia anulează orice scuză. Un simplu «Îmi pare rău. O să fiu mult mai conştient de asta data viitoare» este răspunsul ideal atunci când ai greşit ceva.“

15. „Ei bine, am făcut tot ce am putut“

Aceasta este o eschivare. Dacă ai făcut o greşeală ar trebui să spui că data viitoare o să o faci cum trebuie, nu că „ai făcut tot ce ai putut“.

16. „Am mai încercat asta înainte“

Şefii nu acceptă angajaţii leneşi. „Gândeşte-te bine dacă ai încercat cu adevărat acea variantă înainte să o refuzi. Şeful tău s-ar putea să se gândească la altceva. Spune-i că apreciezi sugestia, iar dacă ai încercat-o deja, spune-i că eşti bucuros să încerci ceva mai eficient“, spune Taylor.

17. „Doar am presupus că...“

Această frază le provoacă frustrare şefilor, aceştia ar prefera să audă că ai greşit şi că ai învăţat ceva din acea greşeală decât să audă scuze.

18. „Chiar nu este vina mea. Vinovat este...“

„Dacă eşti nevinovat explică de ce. Nu îi implica şi pe alţii dacă tu porţi responsabilitatea principală“, spune Taylor. Kahn adaugă: „Cheia este să îţi asumi responsabilitatea. Dacă mereu dai vina pe altcineva, şeful tău o să înceapă să se întrebe cine este cu adevărat vinovat.“

19. „Dacă nu o să aud de tine, o să...“

Acesta este un ton ameninţător şi clar depăşeşte linia către neprofesionalism. Este mai bine să aştepţi decât să ai de suferit mai târziu.

20. „Nu pot să lucrez cu el/ea“

La şcoală nu era acceptat să nu te joci frumos cu ceilalţi, acelaşi lucru se întâmplă şi la locul de muncă. Se consideră că eşti capabil să treci peste conflictele de personalitate pentru a obţine rezultate excelente.

 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite