14 sfaturi pentru a fi un angajat mai bun

14 sfaturi pentru a fi un angajat mai bun

Oamenii petrec foarte mult timp la muncă FOTO Arhivă Adevărul

Odată cu încheierea unui an, oamenii îşi fac planuri să scape de ce e vechi şi să înceapă un nou capitol. Munca joacă un rol important în viaţa fiecăruia şi nimeni nu are o viaţă profesională perfectă, astfel că există mereu loc de mai bine. Mulţi aspiră să fie mai buni la locul de muncă pentru că asta le aduce fericire şi satisfacţie personală.

Ştiri pe aceeaşi temă

Shawnice Meador, director la MBA@UNC şi Andy Teach autoare a cărţii „From Graduation to Corporation: The Practical Guide to Climbing the Corporate Ladder One Rung at a Time” spun că oamenii petrec destul de mult timp la muncă şi astfel jobul devine o parte important din „atitudinea de Anul Nou”.

 Petrecem foarte multe ore la muncă, deci e natural să ne gândim la viaţa profesională în apropiere de Anul Nou şi să ne propunem să fim mai bui în următorul an.

Cei doi au prezentat pentru „Forbes”, 14 moduri pentru a deveni un angajat mai bun în 2013

1. Anticipează nevoile departamentului în care lucrezi
„Să fii o sursă de încredere pentru şeful departamentului şi să să vezi oportunităţile care ar duce la îmbunătăţirea muncii în department este un mod de a fi mai bun la locul de muncă. Alege anumite subiecte interesante pe care să le prezinţi şefului tău. Când o să vadă că poţi veni cu idei bune o să conştientizeze faptul că munca pentru departamentul respective nu cade doar pe umerii lui.

2. Recunoaşte succesul
„Atitudinea ta pozitivă se poate vedea în expresiile faciale, postură, ton şi nivelul vocii”, spune Taylor. „Fii încrezător în ceea ce priveşte munca pe care o faci. Eşti calificat să faci exact ceea ce faci”. Imaginează-ţi că tot ceea ce faci este de ajutor. „Chiar dacă lucrurile sunt neclare, te poţi ambiţiona ca în 2013 să te foloseşti de toate oportunităţile”.

3.Cunoaşte-ţi şeful mai bine
Şeful tău controlează viitorul tău aşa că, este în interesul tău să ajungi să îl cunoşti mai bine atât din punct de vedere professional, cât şi personal. Asta nu înseamnă că trebuie să fii neapărat prieten cu el sau să petreceţi timpul împreună, dar trebuie să ajungi să cunoşti ce îl face să ticăie. Cu cât comunici mai bine cu el, cu atât va fi mai bine pentru tine.

4. Studiază industria
Industria în care lucrezi se schimbă în continuu şi trebuie să ţii pasul cu ce se întâmplă. Există site-uri de unde poţi să iei informaţii despre domeniul care te interesează. Este important să le citeşti pentru a fi bine informat şi astfel să discuţi schimbările cu colegii tăi, cu supraveghetorii. Informaţia este putere.

5.Vino mereu cu o soluţie
Să oferi o soluţie sau o idee este doar o parte a ecuaţiei. Mulţi manageri cred că soluţia fără un plan va crea doar mai multă muncă pentru ei. Dacă prezinţi problema, vii cu soluţii şi apoi te implici în soluţionarea acesteia , în timp util, echipa de lideri te va remarca şi îţi va mai da şi alte sarcini şi responsabilităţi pentru viitor.

6. Găseşte un mentor
Fiecare are nevoie de cinveva care să-l înveţe rosturile, să îl ghideze în carieră. Găseşte pe cineva în compania ta pe care îl respecţi si de la care să vrei să înveţi. Nu trebuie să îl rogi direct să fie mentorul tău, doar menţine conversaţiile active şi mai invită-l la masă din când în când. Poţi să vorbeşti şi despre altceva cu el, dar atunci când ai nevoie de un sfat legat de locul de muncă să fie acolo pentru tine.

7. Îmbunătăţeşte-ţi abilităţile conversaţionale
Una dintre cele mai întâlnite greşeli făcute atât de manageri cât şi de angajaţi este accea că, de multe ori, se tem să vină şi să vorbească despre problemele de bază. Frica de confruntare este supraapreciată, dar dacă comunici cu îndrăzneală şi onestitate vei reduce considerabil stresul şi munca se va îmbunătăţi.

8. Lucrează mai intens şi mai inteligent
Uni oameni îşi setează limite pentru ei,  în funcţie de numărul de ore lucrate. Este important să îţi depăşeşti aceste limite. Să munceşti mai mult nu este suficient. Cheia este să fii apt să munceşti inteligent, astfel să îţi maximizezi abilităţile.

9.Nu te suprasolicita
Dacă eşti perfecţionist şi ai fost deja numit „workaholic” şi eşti, în general, epuizat este timpul să o laşi mai moale şi să renunţi să îţ alegi scopuri imposibile pentru tine în anul ce vine.

10. Vezi imaginea de ansamblu
Sunt foarte mulţi angajaţi care se concentrează pe ceea ce fac şi nu văd imaginea de ansamblu. Eşti doar o piesă dintr-un puzzle care nu e complet până când toate piesele nu sunt la locul lor. Află ce fac colegii tăi şi supraveghetorii tăi. Înţelegând mai bine imaginea de ansamblu, vei pricepe de cei ai fost pus să te ocupi de anumite proiecte.

11. Invaţă în mod continuu
Mai multe companii încurajează angajaţii să se întoarcă la şcoală şi să urmeze cursuri care i-ar putea ajuta să se descurce mai bine la locul de muncă. Tot ceea ce înveţi la cursuri, aplică în proiectele de la locul de muncă, asta poate atrage atenţia şefilor şi le arăţi astfel ce poţi face pentru companie şi cât de important eşti în buna funcţionare a acesteia

12. Pune întrebările potrivite
În afară de a observa oamenii la locul de muncă, nu e alt mijloc mai bun de a învăţa decât acela de a pune întrbări - întrebări potrivite. Nu trebuie să îţi fie frică să întrebi.  Gândeşte-te ce  vrei să ştii înainte să întrebi, dar nu pune foarte multe întrebări deodată pentru că oamenii vor crede că le iroseşti timpul

13. Ţine-te de cuvânt şi respectă toate angajamentele făcute
Una dintre cele mai importante lucruri pe care poţi să le faci în calitate de angajat este să respecţi angajamentele făcute. Fă ceea ce ai promis că o să faci, într-o manieră plăcută, în timp util şi respectând bugetul. Colegii şi managerii tăi vor vedea  asta şi îşi vor da seama că eşti de încredere.

14. Implică-te în proiecte speciale
Cu cât poţi să ajuţi mai mult afacerea, cu atât mai bine. Să iţi pui timpul şi efortul în slujba  altor echipe din cadrul companiei te va ajuta să cunoşti alte aspecte ale afacerii şi sa te conectezi cu ceilalţi oameni din companie. Cu toate astea nu uita că poziţia ta curentă şi business-ul tău sunt cele mai importante aşa că ai grijă sa nu faci mai mult decât poţi duce.

Pe lângă toate aceste sfaturi nu uita să fii atent la  detalii, încetează să te plângi, integrează-te mai bine în echipă.
Cu cât arăţi mai multă dedicare, angajament, abilităţi şi potenţial, cu atât vă va ajuta când se va face retrospectiva anului. În plus, dacă îţi faci bine treaba,  şi eforturile financiare vor creşte şi există oricând şansa unei promovări. Să fii mai bun la locul de muncă e un beneficiu  pentru tine. Cu cât eşti mai bun, cu atât vei fi remarcat şi mai multe oportunităţi se vor ivi pentru tine.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: