FOTO Pirelli, o premieră cu greutate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru prima dată în istoria celebrului calendar Pirelli, un model cu forme voluptoase va apărea în ediţia din 2015, întărind convingerea că femeile cu forme trebuie să-şi găsească locul în industria frumuseţii.

Devenit celebru datorită fotografiilor nud, calendarul Pirelli pare că se îndreaptă într-o altă direcţie. Ultimele ediţii au celebrat nu atât erotismul, cât mai degrabă frumuseţea feminină, în toate ipostazele şi formele sale. Drept dovadă, clienţii şi colaboratorii care vor primi calendarul Pirelli în 2015 vor avea parte de o surpriză: Candice Huffine, un model cu forme generoase, ilustrează câteva dintre filele acestuia. 

Tânăra în vârstă de 29 de ani nu este o novice în lumea modellingului: ea a apărut şi pe coperta Vogue Italia, în 2011, ca imagine a unei campanii antianorexie. Un an mai târziu, Candice îşi expunea formele voluptoase în revista spaniolă „S Moda“, într-un pictorial intitulat „O femeie adevărată“. 

Într-un interviu acordat publicaţiei, modelul de origine americană spunea: „Editorialul revistei Vogue Italia a schimbat percepţia în industrie, demonstrând că suntem modele profesioniste, frumoase şi sexy. Acum, oamenii vor să ne vadă mai des“. Iar calendarul Pirelli i-a oferit încă un prilej de a-şi dezvălui formele rotunde în speranţa de a descuraja anorexia, o tulburare de alimentaţie cu efecte foarte periculoase asupra sănătăţii şi care nu o dată a pus în pericol viaţa unor modele dornice să capete silueta scheletică atât de promovată în industria modei. „Apariţia mea în acest calendar, cel mai frumos din lume, este un semn că lucrurile chiar încep să se schimbe în bine“, a declarat Candice Huffine pentru revista „Vogue“ despre cea mai nouă experienţă de model. 

image

Candice Huffine, în timpul pregătirilor pentru şedinţa foto Pirelli 

Modelele slabe alungă clienţii

Prin apariţia inedită din 2015, calendarul Pirelli adoptă noua estetică din lumea modei, în care idealul de frumuseţe pare să nu mai fie silueta anorexică. Manechinele atipice, cu dimensiuni generoase, câştigă tot mai mult teren în faţa celor slabe, după ce case de modă precum Armani, Prada sau Versace au renunţat la modelele cu mărimea 0 în unele prezentări, iar producătorii de cosmetice folosesc tot mai des modele plinuţe în campaniile publicitare. Dacă despre femei a fost dovedit că au tendinţa să cumpere mai mult de la branduri care folosesc modele asemănătoare lor ca vârstă şi greutate – cele slabe îndepărtând clientela, spune Ben Barry, directorul unei agenţii de modelling care a realizat un studiu în acest sens – rămâne de văzut cum vor aprecia clienţii Pirelli ediţia din 2015 a calendarului şi în ce măsură le va influenţa dorinţa de cumpărare.

image

Calendarul Pirelli, ediţia 2014

Totuşi, coordonatorul ediţiei viitoare a calendarului, Carine Roitfeld, fostul redactor-şef al revistei „Vogue“ Franţa şi actualul director de modă la nivel internaţional al revistei „Harper's Bazaar“, nu şi-a asumat riscul de a miza întru totul pe formele voluptoase. Alături de Candice, se vor lăsa dezbărcate de fotograful de modă Steven Meisel câteva modele celebre şi suple, dar nu scheletice, printre care Adriana Lima, Natalia Vodianova, Karen Elson şi Gigi Hadid. Lansarea oficială a ediţiei 2015 a calendarului va avea loc în luna noiembrie a acestui an, pentru ca la începutul anului viitor abonaţii să-şi primească exemplarele mult aşteptate. 

image

În ediţia din 2015 apare şi Isabeli Fontana

Cinci decenii de erotism

În acest an, „The Cal“, cum numesc producătorii calendarul Pirelli, a sărbătorit 50 de ani de existenţă printr-o ediţie aniversară care a cuprins fotografii realizate în 1986 de Helmut Newton, imagini nepublicate la acel moment, păstrate în arhiva companiei. Apariţia calendarului aniversar a fost precedată de o şedinţă foto la care au participat şase dintre cele mai cunoscute manechine din lume. Alessandra Ambrosio, Helena Christensen, Karolina Kurkova, Alek Wer, Miranda Kerr şi Isabeli Fontana au fost starurile alese de reprezentanţii Pirelli pentru a marca cinci decenii de frumuseţe feminină. 

Chiar dacă abonaţii se aşteptau să admire trupurile unora dintre cele mai râvnite femei din lume, ei au avut surpriza să constate că ambasadoarele  producătorului de anvelope nu au renunţat la toate hainele pentru acest pictorial. Chiar şi aşa, puloverele şi cămăşile lungi dezvăluie trupurile suficient pentru a aduce şi acestei ediţii nota de erotism care au făcut celebru calendarul. 

image

Diana Dondoe a pozat în ediţia din 2006

Fotografii Pirelli şi-au făcut un obicei din a transforma fiecare ediţie a calendarului într-o expunere inedită a frumuseţii feminine. În 2013, manechinul brazilian şi îngerul Victoria's Secret Adriana Lima a pozat însărcinată în ultimul trimestru. Fotografiile au fost realizate atunci de Steve McCurry, autorul celebrei imagini „Fata afgană“, apărută pe coperta revistei „National Geographic“, în iunie 1985. „Mi-am dorit să portretizez femei care sunt sexy fără a fi nevoie să se dezbrace“, spunea atunci fotograful pentru site-ul Liquida.it. De altfel, ediţia din acel an a fost, aşa cum tot McCurry spunea, „un calendar de suflet“, dedicat cauzelor umanitare. Pirelli a renunţat, în 2013, la pictorialele incendiare pentru imagini ale unor femei implicate în diverse acţiuni umanitare. 

Adriana Lima nu este primul model care îşi afişează burtica în celebrele pictoriale. În ediţia din 2004, realizată de fotograful britanic Nick Knight, modelul Esther de Jong a ilustrat luna mai în aceeaşi ipostază, cu deosebirea că sarcina ei nu era atât de vizibilă precum a îngerului Victoria's Secret. Iar în ediţia din 2005 a calendarului poza manechinul Diana Dondoe, singura româncă selectată să se alăture echipei italiene.  

Nouă ani de recesiune

Trecând în revistă cele mai importante momente din istoria calendarului Pirelli, demnă de menţionat este ediţia din 1972, realizată de Sarah Moon, prima femeie-fotograf a calendarului. După zece ani de succes (1964-1974), calendarul a încetat să mai apară vreme de nouă ani, ca urmare a recesiunii mondiale. 

image

Cindy Crawford a pozat în 1994

image

Actriţa Julianne Moore, vedetă Pirelli în 2011

Referirile la produsul-vedetă al grupului Pirelli, anvelopele, au fost, de regul, discrete, aproape subliminale în calendar. De exemplu, pe plajele din Bahamas, lângă frumoasele modele fotografiate de Uwe Ommer în 1984 apăreau urme misterioase în nisip: modelul celei mai noi creaţii Pirelli de atunci, anvelopa P6. Trei ani mai târziu, Terence Donovan a semnat o ediţie specială a calendarului, în care apăreau numai vedete de culoare. Printre acestea se afla Naomi Campbell, în vârstă de 16 ani şi aflată atunci la începutul carierei sale. 

   

image

Adriana Lima, gravidă în calendarul Pirelli din 2013

Modele masculine

De menţionat este şi ediţia din 1998, în care Barry Lategan a introdus pentru prima dată un model masculin în paginile calendarului. Designerul Karl Lagerfeld avea să readucă în prim plan frumuseţea masculină în 2011, când cinci modele-bărbaţi au apărut în „The Cal“ purtând doar „îmbrăcăminte“ metalică pentru zonele intime. În aceeaşi ediţie, intitulată de Lagerfeld „Mythology“ pentru că reflectă pasiunea sa pentru cultura clasică greacă şi romană, a pozat şi actriţa americană Julianne Moore. Alte nume celebre care au acceptat provocarea de a poza pentru Pirelli sunt Eva Herzigova, Nastassja Kinsky, Monica Bellucci, Laetitia Casta, Gisele  Bündchen, Lauren Bush (nepoata  lui  George Bush Senior), Kiera  Chaplin  (nepoata  marelui Charlie Chaplin), Sophie Dahl, Heidi Klum şi Catherine Deneuve. 

Cu şedinţele sale foto realizate aproape invariabil în locuri exotice, sub îndrumarea celor mai buni fotografi din lume, Pirelli a reuşit să creeze o adevărată operă de artă fotografică. Anual, produsul artistic exclusivist este oferit cadou unui număr de aproximativ 20.000 de clienţi şi colaboratori ai companiei. În 2015, el va fi distribuit în 17.000 de exemplare, au precizat reprezentanţii Pirelli pentru „Adevărul de Weekend“. 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite