Test Drive SsangYong Rexton G4 2.2 E-XDI - Nimic de reproşat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
SsangYong
Rexton G4 2.2 E-XDI
SsangYong Rexton G4 2.2 E-XDI

SsangYong Rexton... o maşină pe care o priveşti cu indiferenţă, în care te urci cu un grad bun de scepticism şi rezervă, şi din care cobori aproape cucerit.

GALERIE FOTO 

Să fie clar, SsangYong nu este vreo marcă asiatică obscură, are deja un trecut pe piaţa românească, a bifat şi câţiva ani de absenţă, dar acum modelele produse de coreeni sunt disponibile iarăşi. Cândva, a venit în România lăudându-se că ei sunt specialiştii 4x4, lucru care a generat atunci zâmbete. Dar lumea i-a creditat cu încredere, şi în timp am văzut de la Musso şi Korando până la Rexton, Actyon şi Rodius.

SsangYong, o companie cu o istorie destul de alambicată, este acum parte din Mahindra Group. Rexton G4 este al doilea model, după Tivoli, care îşi propune să schimbe semnificativ imaginea constructorului... iar noul Rexton... are ingredientele necesare să facă acest lucru.

Un nou limbaj estetic, unul care aduce mai multă masculinitate în liniile lui Rexton, un design care nu a conservat nimic din liniile vechilor modele. G4 este un SUV masiv, abia când eşti lângă el realizezi cât de impunător este. Urci la volanul unui model de 4.850 mm lungime, 1.960 mm lăţime şi 1.825 mm înălţime (cu bare de amarare). În ciuda masivităţii, de la volan nu ai nicio problemă în a asimila dimensiunile maşinii.

Prima surpriză plăcută este interiorul. Avem o planşă de bord care reuşeşte un mariaj fericit între o linie clasică, elegantă şi tehnologie. Un tablou de bord dominat de un display central de 7 inch pe care sunt afişate cam toate informaţiile de care ai nevoie la volan, iar navigarea prin meniu este extrem de intuitivă. Avem un display pentru sistemul infotainment de 9.2 inch, un ecran suficient de mare pentru a afişa atât o hartă cât şi informaţii de la sistemul audio, fără a simţi că cineva îţi fură pixeli. O bilă albă şi pentru grafica meniului, mai multe influenţe nordice decât asiatice. În cazul modelului avut la test, un Rexton G4 4WD Premium... ne-am intersectat cu o selecţie plăcută de materiale, cu o calitate a asamblării foarte bună... impresia generală la volan sau în maşină fiind de mult peste cei 37.220 euro cât costa versiunea testată.

SsangYong Rexton G4 2.2 E-XDI

Pentru suma menţionată mai sus primeşti cam tot, de la scaune încălzite şi ventilate, la 7 locuri veritabile. Nu pot spune că sunt cele mai confortabile locuri, la nivelul spaţiului, cele două locuri din portbagaj, dar am reuşit să urc lejer şi sunt suficient de comode pentru un drum de 200 km, asta pentru o persoană de aprope 1.90 metri înălţime. Sub 1.80 metri... este loc suficient pentru călătorii lungi. Accesul în maşină este bun, indiferent de ce loc vrei să ocupi, Rexton are nişte portiere generos dimensionate.  Din punctul nostru de vedere sunt extrem de puţine lucruri de reproşat interiorului, materiale surprinzător de bune, o asamblare şi finisare bună, butoane frumos finisate, plăcute la atingere şi acţionare.

Şi totuşi, într-un 2018, când piaţa este asaltată de SUV-uri cu tracţiune faţă, cine are nevoie de un SUV cu 7 locuri, tracţiune integrală, cutie de transfer...

Prima dată m-am gândit la cei care regretă faptul că Nissan nu mai are în ofertă legendarul Patrol.

Aşadar, avem un model cu şasiu separat, cu un propulsor diesel cu injecţie directă, de 2,2 litri, capabil să livreze o putere de 181 CP şi un cuplu motor de 420 Nm în plaja de 1.400-2.800 rpm. Cei care aleg o transmisie manuală vor avea cuplu motor limitat la 400 Nm. Modelul testat era echipat cu o cutie automată 7G-Tronic, o unitate Mercedes-Benz. Un detaliu ”retro” ar fi comanda manuală a cutie prin intermediul unui buton montat pe levierul de comandă a cutiei, şi grila în ”J” a cutiei. Singurul disconfort, vis-a-vis de cutie, poate fi resimţit la manevrele într-o parcare, acolo unde navigarea prin grilă necesită acomodare, iar cutia este o idee cam lentă la cuplare. Dar dacă nu eşti coleric, te obişnuieşti. Rexton G4 este deja o raritate pe piaţă, un model cu tracţiune integrală nepermanentă, în mod normal puterea ajunge la puntea spate. Pe tunelul median se află un selector care îţi permite alegerea modului 4x4 sau 4x4 Low. Ţinând cont de soluţia constructivă, noi am fi simţit nevoia, ca măcar pe lista de opţionale, să existe posibilitatea comandării unui diferenţial spate blocabil. Asta pentru a putea exploata, la nevoie, mai bine potenţialul maşinii.

SsangYong Rexton G4 2.2 E-XDI

Deşi un model cu şasiu separat, adică unul care ar trebui să ”scuture” la interior la trecerea peste denivelări, Rexton oferă o experienţă la bord extrem de civilizată din perspectiva suspensiei. Şocurile de pe suprafaţa drumului sunt dispersate prin cele 10 braţe ale suspensiei independente din spate, reducând la maxim vibraţia ce este transferată caroseriei şi asigurând un confort deosebit persoanelor din automobil. Rexton poate remorca încărcături de până la 3 tone, maximul din această clasă de SUV-uri. 

Este un model care poate fi echipat şi cu destul de multe sisteme de asistenţă: AEBS -sistem automat de frânare de urgenţă, LCA - asistent inteligent de schimbare a benzilor de circulaţie, HBA - control automat al luminilor de drum, FCW - asistent evitare coliziune iminentă, TSR - asistent de recunoaştere şi afişare a indicatoarelor de circulaţie, LDWS - avertizare la părăsirea benzii de circulaţie, RCTA - asistent monitorizare trafic în spatele maşinii, BSD - asistent monitorizare unghi mort.

O direcţie uşoară, specifică unui offroader, dar surprinde plăcut prin raza de bracaj care îţi o feră o manevrabilitate foarte bună în urban. Suspensia controlează bine ruliul maşinii, iar în cazul în care se forţează nota, dacă se detectează un balans stânga/dreapta la nivelul caroseriei, intervine ESP-ul pentru a tempera lucrurile. Lucru pozitiv, pentru că apariţia unui balans amplu poate conduce la pierderea controlului, şi chiar răsturnare. Mecanic, am remarcat o bună propulsie, puterea este pusă eficient jos, chiar şi atunci când ”sari” pe acceleraţie. Rar intervine electronica. În schimb trebuie să ţii cont de faptul că maşina are peste 2 tone, cea testată de noi având 2.230 kg. Kilogramele se simt în pedala de frână. Altceva? Pentru un model de peste 2 tone, cu un propulsor de 2.2 şi cutie automată, un consum urban de 12 litri, într-un regim normal de utilizare, consider că este o valoare corectă. La drum lung, dacă sunteţi relaxat, se poate naviga cu un consum mediu de 7 litri.

Rexton G4 este un model care ne-a surprins plăcut. Un raport preţ/ calitate greu de egalat. Este un candidat serios la Top 10 din 2018 pentru noi.

FOTO - Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică – SsangYong Rexton G4 2.2 E-XDI

Motor – turbo, L4, 2.157 cmc, 181 CP @ 4.000 rpm, 420 Nm@2.500 – 4.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 7 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 181 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,9 secunde / Portbagaj – 641/ 1.806 litri / Rezervor – 70 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.850/ 1.960/ 1.825, ampatament – 2.865 / Consum mediu urban declarat – 10,4 litri/ 100 km / Consum urban în test – 12 litri/ 100 km / Preţ de bază – 23.790 euro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite