Primul drive-test cu Dacia Dokker

Primul drive-test  cu Dacia Dokker

Dacia Dokker este un combi cu cinci locuri destinat unei utilizări mixte

„Adevărul“ a testat în premieră, în cadrul unui eveniment desfăşurat în Austria, primele utilitare propriu-zise ale Dacia. Dokker şi Dokker Van sunt practice şi moderne.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dokker şi Dokker Van sunt primele utilitare propriu-zise din istoria Dacia. Aceasta este prima încercare serioasă a producătorului auto de a intra pe  segmentul LCV - de vehicule comerciale uşoare.

În ultimii opt ani, Dacia a dezvoltat 11 modele, însă lansarea gamei de utilitare uşoare va duce la încetarea producţiei a alte două modele. Este vorba despre Logan Van şi Logan Pickup, vechile modele de utilitare ale producătorului român.

Bordul noului Dokker are o combinaţie de nuanţe plăcută, iar spaţiile de stocare sunt numeroase

Patru motorizări

Dacia Dokker este un combi cu cinci locuri destinat unei utilizări mixte - atât în scop personal, cât şi în scop profesional, care dispune de un volum al portbagajului şi de o modularitate la cel mai bun nivel din categorie. Dacia Dokker Van este o furgonetă destinată micilor comercianţi şi întreprinzători.

Ca în cazul Dacia Lodgy, interiorul modelelor Dokker şi Dokker Van oferă elemente de confort, moderne şi practice. Ele pot dispune de sistemul multimedia „Media Nav" cu touch screen de 18 centrimetri, sistem de navigaţie, radio, conectivitate şi sistem de telefonie Bluetooth. Opţional sunt disponibile limitatorul de viteză şi asistenţa la parcarea cu spatele.

Dacia Dokker şi Dokker Van sunt propuse, în funcţie de ţară, cu patru motorizări: noua motorizare pe benzină 1.2 TCe 115 CP, motorizarea pe benzină 1.6 MPI 85 CP, precum şi motoarele diesel 1.5 dCi 75 CP şi 90 CP.

Dokker Van, foarte încăpătoare

Dacia Dokker poate transporta până la cinci persoane în condiţii de confort, asigurând, în plus, un portbagaj încăpător pentru bagajele ocupanţilor. Cu o capacitate de 800 de litri şi cu o lungime de încărcare de 1,16 m, Dacia Dokker dispune de cel mai mare portbagaj din segmentul său.

Datorită dimensiunilor sale (lungime-4,36 metri, lăţime-1,75 metri şi înălţime-1,81 metri), Dacia Dokker Van oferă un volum de încărcare generos de 3,3 metri cubi şi o lungime de încărcare de 1,9 metri. Capacitatea sa de încărcare creşte în cazul opţiunii Dacia Easy Seat.

Scaunul pasagerului devine polivalent, el se poate rabata pentru a degaja o suprafaţă plană, asemenea unei măsuţe, şi se poate plia în poziţia „portofel" sprijinit de cutia de documente, pentru a obţine astfel o lungime de încărcare de 2,42 metri. Mai mult, scaunul poate fi scos din vehicul, oferind un volum de încărcare de 3,9 metri cubi. Această ultimă configuraţie permite încărcarea cu uşurinţă a obiectelor cu o lungime de 3 metri (lungimea de încărcare: 3,11 metri). Sarcina utilă maximă a Dacia Dokker Van atinge 750 de kilograme.

Scaunul pasagerului se poate plia în poziţia „portofel“, sprijinit de cutia de documente, pentru a obţine astfel o lungime de încărcare de 2,42 metri.

Dacia Dokker este echipat în serie cu o uşă laterală culisantă vitrată. O a doua uşă culisantă este disponibilă opţional sau în serie pe versiunea vârf de gamă. Cu o deschidere de 703 milimetrui, portierele culisante facilitează accesul la locurile din spate în deplină siguranţă, indiferent de situaţie.

Motorul diesel, cam zgomotos

Bordul noului Dokker are o combinaţie de nuanţe plăcută, cele trei culori se îmbină cu materialele de calitate destul de bună. Spaţiile de stocare sunt numeroase, însă, pentru un confort mai mare, se simte nevoia unei cotiere.

Motorul diesel este destul de zgomotos. Ţinuta de drum a maşinii este una destul de bună, chiar şi la viteze de autostradă. Cutia de viteze în cinci trepte este destul de precisă, deşi la motorul 1,5 dci se simte nevoia a şase trepte.

La fel ca Dacia Lodgy, Dokker şi Dokker Van sunt realizate pe noua platformă M0. Puntea faţă de tip Pseudo Mac Pherson cu braţ triunghiular este cea din familia Dacia. Provenită de la Renault Kangoo, puntea spate este cu osie suplă şi epură programată, asociată cu arcuri helicoidale. Pe versiunea combi este disponibilă o bară antiruliu de 20,3 milimetri. Dacia Dokker şi Dokker Van dispun de acelaşi sistem de frânare ca Dacia Lodgy. El este alcătuit dintr-un sistem ABS cu repartitor electronic al forţei de frânare şi asistenţă la frânarea de urgenţă. ESC este disponibil opţional. Vehiculul este echipat în serie cu airbaguri pentru şofer şi pasager, precum şi cu airbaguri laterale cap/torace.

Din toamnă, în România

Aceste două noi vehicule sunt comercializate din iunie în Maroc şi vor fi scoase la vânzare şi în Europa în toamna acestui an. Preţul anunţat pentru piaţa din Franţa este de 9.400 de euro, iar în România acesta va fi mai mic.  Cu aceste noi produse, Dacia vizează segmentul de lider pe piaţa de vehicule comerciale uşoare din România. În Europa, Dokker va fi, de asemenea, în topul preferinţelor clienţilor de utilitare uşoare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările