Dealerii auto vând şi tichete „Rabla“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Importatorii şi vânzătorii de automobile noi se ocupă şi cu comercializarea de tichete valorice de la Remat. Preţurile sunt negociabile. Preţul voucherelor „Rabla“ pe piaţa liberă este cuprins între 800 şi 1.000 de lei. La dealerii auto costă între 1.200 şi 1.500 de lei, pentru că le cumperi „la sigur“

Importatorii şi distribuitorii de automobile fac tot posibilul să-şi vândă marfa, mai ales dacă aceasta zace pe stoc, deci consumă bani. Cu atât mai mult cu cât până acum, doar 35.000 de persoane şi-au luat automobil nou prin programul „Rabla", chiar dacă au fost casate 161.000 de maşini.î

Citiţi şi:

25 noiembrie, ultima zi în care poţi folosi vouchere pentru „Rabla”

„N-avem vouchere nasoale"

Dacă dai un telefon unui dealer auto, acesta te întâmpină cu două oferte: una auto şi o alta pentru tichete valorice la „Rabla 2010". La Eurial Militari, dealer Peugeot, consultantul de vânzări Filip Mihai mă asigură că de la showroom pot lua tichete valorice „pe bune". „Vă garantăm că voucherele sunt reale, nefalsificate, iar actele de la Remat sunt originale", susţine vânzătorul. Vine şi partea cea mai interesantă, preţul. „Costă între 1.300 şi 1.500 de lei, depinde de cum reuşim şi noi să le cumpărăm de pe piaţă", mă informează Mihai.

Pe piaţa despre care vorbea reprezentantul Eurial, voucherele se pot cumpăra cu preţuri cuprinse între 800 şi cel mult 1.000 de lei. Aşa că, nu-ţi mai rămâne decât să faci rost de bani de avans pentru autoturism şi pentru tichete valorice, iar maşina este a ta. Am încercat şi la Di Bas, dealer pentru mărcile Opel şi
Chevrolet. Aici preţurile sunt ceva mai mici, dar şi modalitatea de achiziţie a tichetelor valorice pentru „Rabla" este diferită faţă de Eurial.

„Persoana autorizată", angajat la Remat

Am sunat la DiBas şi am vorbit cu Bogdan Cotuna, consultant de vânzări, care m-a asigurat că se pot achiziţiona vouchere, dar nu direct de la dealer, ci de la nişte „persoane autorizate". Adică, te hotărăşti, vii cu banii, te întâlneşti cu „persoana autorizată" fix în showroom, la biroul lui Cotuna.

El verifică dacă voucherele sunt originale, după care primeşti tichetele, iar „persoana autorizată" primeşte banii. La DiBas, pentru un tichet valoric trebuie să scoţi din buzunar fix 1.250 de lei. Consultantul dealerului Opel m-a asigurat că 90% din vouchere au trecut de verificarea celor de la Agenţia Fondului Pentru Mediu. „Staţi liniştit, pentru că în cazul în care un tichet nu este bun, persoana vă va da altul, iar cel necorespunzător îl va lua el.

Oricum, e treaba lui ce face cu alea nasoale", mă încurajează Bogdan Cotuna. Totuşi, Bogdan mă avertizează că este cam târziu acum pentru o maşină prin programul de stimulare a înnoirii parcului auto. „Maşina pe care o doriţi are timp de livrare cam mare, peste două luni, şi nu mai apucaţi, pentru că ultima zi de „Rabla" este 23 noiembrie 2010", mă atenţionează consultantul de vânzări.

Descurajat de faptul că nu pot cumpăra un Opel

Corsa pe bază de tichete valorice, dar încurajat de oferta bogată de la dealerii auto, iau decizia de a suna şi la unul dintre „greii" pieţei, Porsche Bucureşti Nord. Aici mă interesez de un model Volkswagen Polo, care ar putea să se înscrie la programul „Rabla 2010". Răspunsul a venit imediat şi a fost, cum altfel, afirmativ.

Aici metoda este întocmai ca la DiBas, dealerul Opel. Adică, alegi modelul, vii cu banii de avans şi cei pentru vouchere, iar consultantul îţi înlesneşte întâlnirea cu o altă „persoană autorizată".

„Banii, în afara clădirii"

Dragoş Constantin, reprezentant vânzări Porsche Bucureşti Nord, mă asigură că „totul este O.K." şi că nu am de ce să-mi fac griji. Ca să mă convingă, îmi spune că „persoana autorizată" este angajat al unei unităţi Remat. „Veniţi cu banii la mine la birou, 1.200 de lei pentru un voucher, staţi de vorbă cu persoana, vă înţelegeţi asupra preţului, dar să ştiţi că o să-i plătiţi în afara clădirii", mă pune în gardă consultantul.

Poţi cumpăra tichete valorice şi de pe piaţa liberă, unde variază între 800 de lei şi cel mult 1.000 de lei. Mai mult, valorile vor scădea sub 800 de lei, pentru că, în prezent, pe piaţa liberă se află în circulaţie aproximativ 130.000 de vouchere, care trebuie valorificate până la 23 noiembrie 2010.

Multe casate, puţine cumpărate

Prin programul „Rabla 2010" au fost casate, până la data de 20 august 2010, 161.116 autovehicule mai vechi de 10 ani de la data fabricaţiei, în timp ce numărul maşinilor noi achiziţionate a depăşit 35.000. Jumătate dintre acestea au fost din producţia autohtonă.

Aproape toţi cei care şi-au cumpărat maşini prin program au folosit trei tichete. „Rabla 2010" este finanţat cu 722 de milioane de lei, scopul declarat fiind scoaterea din uz a 190.000 de hârburi. Voucherele mai sunt valabile până la 23 noiembrie 2010, după această dată ele nu mai pot fi folosite.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite