Twitter dezvăluie conţinutul cu caracter promoţional finanţat din Rusia în timpul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă
FOTO Arhivă

Twitter a anunţat joi că postul de televiziune pro-Kremlin Rusia Today, acuzat că a încercat să influenţeze alegerile prezidenţiale din 2016 din Statele Unite, a finanţat anul trecut aproximativ 1.800 de tweet-uri cu caracter promoţional.

Reţelele sociale sunt expuse criticilor de mai multe luni, fiind acuzate că au servit drept platforme de propagandă în favoarea Rusiei în timpul campaniei electorale care a dus la victoria republicanului Donald Trump.

Congresul american, precum şi un procuror special, încearcă să afle dacă Rusia s-a implicat în ultimul scrutin prezidenţial din Statele Unite.

Conform Twitter, Russia Today (RT) „a cheltuit 274.000 dolari pentru conţinutul sponsorizat în Statele Unite în 2016“, relatează AFP, preluat de Le Point.

Cele trei conturi de Twitter ale Russia Today „au promovat 1.823 de tweet-uri care vizau în mod sigur sau probabil piaţa americană. Aceste campanii se adresau utilizatorilor abonaţi la conturile media tradiţionale şi, în principal, evidenţiau tweet-urile despre actualitate“, detaliază grupul.

Facebook a dezvăluit deja că a detectat conturi deschise din Rusia în scopul publicării de mesaje cu caracter politic prin achiziţionarea de spaţiu publicitar. Criticat, cofondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a spus că vva furniza Congresului conţinutul acestor mesaje.

„Din cele aproximativ 450 de conturi semnalate recent de Facebook în cadrul investigaţiilor sale (interne), am ajuns la concluzia că 22 dintre acestea aveau conturi Twitter corespondente“, a precizat Twitter, informând că a suspendat conturile respective.

„Mai mult, plecând de la aceste conturi, am găsit alte 179 legate de ele“, continuă reţeaua de microblogging.

Twitter a mai anunţat că a prezentat aceste informaţii comisiilor de anchetă din Senat şi din Camera Reprezentanţilor, în faţa cărora a vorbit unul din responsabilii săi joi. De asemenea, grupul acţionează în prezent pentru a detecta mai bine mesajele postate de sistemele automate - numite „bots“ -, care bombardează reţeaua cu mesaje destinate manipulării unei părţi a opiniei publice.

Un studiu realizat de Universitatea Oxford şi publicat joi relevă dezinformarea dusă prin „bots“ pe Twitter în timpul alegerilor prezidenţiale americane. Aceste mesaje au vizat în mod deliberat anumiţi alegători, spun cercetătorii britanici.

În zilele dinaintea scrutinului, „utilizatori de Twitter au primit mai mult conţinut cu caracter de dezinformare, fragmentat sau conspiraţionist decât mesaje provenind de la presa profesionistă", notează studiul, care a examinat milioane de tweet-uri publicate între 1 şi 11 noiembrie 2016.

Aceste mesaje au fost transmise în principal utilizatorilor din statele americane considerate indecise, numite „state swing“, cum ar fi New Hampshire (est) sau Florida (sud-est), relevă cercetătorii.

Însă Twitter a contestat acest studiu, subliniind într-un e-mail trimis AFP că studiile efectuate de terţi privind influenţa „bots“ şi dezinformarea pe Twitter sunt „aproape întotdeauna false şi metodologic foarte imperfect“, întrucât numai 2% din tweet-uri sunt geolocalizate.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite