Rusia atenţionează Turcia în contextul lansării construcţiei Canalului Istanbul: Urmărim implementarea Convenţiei de la Montreux

Rusia atenţionează Turcia în contextul lansării construcţiei Canalului Istanbul: Urmărim implementarea Convenţiei de la Montreux

FOTO Arhivă

La 85 de ani de la semnarea Convenţiei de la Montreux, care reglementează regimul circulaţiei navale prin strâmtorile Dardanele şi Bosfor, diplomaţia rusă a emis un document prin care atenţionează Turcia că monitorizează implementarea acestui acord internaţional. Ţinta este fără îndoială Canalul Istanbul, proiectul mult dorit de preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Vom continua să urmărim îndeaproape felul în care dispoziţiile convenţiei sunt puse în practică, inclusiv în ceea ce priveşte tonajul maxim permis în timpul tranzitului, precum şi tonajul maxim al navelor de război ale puterilor neriverane Mării Negre şi durata şederii lor în Marea Neagră”, transmite Ministerul rus de Externe.

În timp ce dă de înţeles că supraveghează felul în care Ankara pune în aplicare Convenţia de la Montreux, Moscova spune totodată că poartă frecvent discuţii cu partea turcă asupra implementării documentului.

În acest sens, Moscova aduce aminte de întrevederea din 30 iunie, la Antalya, dintre Serghei Lavrov şi Mevlut Cavusoglu.

Ruşii sunt reticenţi mai ales în legătură cu Canalul Istanbul, a cărui construcţie a început la sfârşitul lui iunie.

Numit proiectul „nebunesc” al lui Erdogan, acest canal este văzut ca o alternativă la Bosfor pentru asigurarea legăturii între Marea Marmara şi Marea Neagră.

Însă, potrivit Moscovei, Canalul Istanbul riscă să ducă la ocolirea Convenţiei de la Montreux. Erdogan dă asigurări la rândul său că nu va renunţa la acest acord.

Canalul Istanbul ar urma să aibă o lungime de 45 de kilometri. Va începe din districtul Kucukcekmece de lângă Marea Marmara, unde există deja un lac interior, se va îndrepta spre rezervorul Sazlidere, după care se va termina la Marea Neagră, la nord de localitatea Durusu.

Cu o adâncime de 25 de metri şi o lăţime de 400 de metri, noul canal ar urma să fie integrat cu noi porturi şi centre logistice, urmând să includă şi trei tuneluri subterane pentru autovehicule.

Conform Ministerului turc al Transporturilor, circa 38.400 de nave au tranzitat Bosforul anul trecut.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările