Un pilot Blue Air a lovit coada avionului de pistă la decolarea din Birmingham. În ciuda incidentului grav, a continuat cursa spre Bucureşti cu 190 de pasageri la bord

Un pilot Blue Air a lovit coada avionului de pistă la decolarea din Birmingham. În ciuda incidentului grav, a continuat cursa spre Bucureşti cu 190 de pasageri la bord

Avion din flota Blue Air FOTO Adevărul

Un raport făcut public de Departamentul pentru Investigarea Accidentelor Aviatice din Marea Britanie priveşte o cursă Blue Air între Birmingham şi Bucureşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cursa aviatică operată de Blue Air şi investigată de specialiştii Air Accidents Investigatioan Branch (AAIB) a avut loc pe 18 iulie 2018. Avionul a plecat de pe aeroportul din Birmigham, cu destinaţia Bucureşti, la ora locală 10.10.

Problema făcută publică în buletinul informativ al AAIB (agenţie guvernamentală britanică) din 13 iunie 2019 se referă la o eroare a piloţilor aeronavei Boeing 737-800 care putea să cauzeze un dezastru.

Raportul arată că avionul la bordul căruia se aflau 190 de pasageri a lovit pista cu partea din spate, la o viteză de aproximativ 240 de kilometri la oră în timpul procedurii de decolare. Investigaţia a arătat că piloţii au introdus date greşite în computerul de bord privitoare la greutatea aparatului de zbor.

Din acest motiv, viteza de decolare indicată automat de computer a fost cu 18-20 de kilometri la oră mai mică decât cea ideală. Viteza prea mică a condus la ridicarea bruscă a botului avionului în momentul desprinderii de pe pistă o roţilor din faţă. 

Practic, piloţii au introdus cu 12 tone în minus decât în realitate, bifând un indicator referitor la greutatea aeronavei fără combustibil.

Incidentul a fost observat de către unul dintre operatorii de zbor de pe Aeroportul Birmigham, care l-a raportat turnului de control. Întrebaţi de operatorii de trafic, piloţii aeronavei Blue Air au răspuns că n-au observat nicio problemă şi au continuat zborul către Bucureşti. La aterizare, mecanicii responsabili cu inspectarea avioanelor au observat avariile la partea din spate (foto jos).

Investigaţia ulterioară a reliefat că unul dintre membrii echipajului de bord a auzit un zgomot ciudat la decolare şi a raportat problema către cabină. În acelaşi timp, piloţii au refăcut calculele în timpul zborului şi au descoperit eroarea făcută.

Raportul AAIB arată că greutatea incorectă a fost, cel mai probabil, introdusă în calculele fiindcă piloţii se grăbeau să prindă o fereastră de decolare de pe aeroport, în condiţiile în care cursa aeriană era deja în întârziere cu aproape o oră. Decolarea a fost amânată iniţial din cauza unor probleme legate de încărcarea bagajelor. Raportul AAIB concluzionează că decizia piloţilor de a continua spre destinaţie a pus atât pasagerii, cât şi aparatul de zbor într-o situaţie de risc ridicat.

Singura măsură luată de conducerea Blue Air la finalul investigaţiei interne a fost emiterea unui buletin operativ destinat piloţilor companiei prin care li se recomandă să verifice de mai multe ori rezultatele atunci când decid să introducă independent date în computerul de bord.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: