Noua durere de cap a vameşilor suedezi: Traficul de droguri cu bărci

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul Öresund FOTO EPA-EFE
Podul Öresund FOTO EPA-EFE

După ce aeroporturile şi căile terestre au fost închise din cauza pandemiei de COVID-19, contrabandiştii s-au reorientat către transportul pe apă.

La apogeul pandemiei, când aeroporturile şi căile terestre către Suedia erau în mare parte închise, paza de coastă a acestei ţări scandinave a constatat un nou fenomen, şi anume înmulţirea transporturilor de droguri pe cale maritimă, relatează Politico.

Potrivit poliţiei suedeze, între 100 şi 150 de tone de droguri sunt aduse anual în Suedia - aproximativ 52% haşiş, 22% marijuana, 12% cocaină, 11% amfetamină şi 3% alte droguri. Cea mai mare parte din această cantitate ajunge pe cale rutieră, în principal pe podul Öresund. Însă pandemia a schimbat într-o mare măsură canalele traficanţilor, aceştia reorientându-se spre ambarcaţiunile mici, după cum s-a constatat în cadrul Operaţiunii Porpoise.

Două descoperiri de cocaină - una pe o navă de marfă în portul Uddevalla şi alta pe o plajă îndepărtată din Nyhamnsläge, la nord de Malmö, au atras atenţia asupra amplorii acestui fenomen.

Potrivit autorităţilor suedeze, haşişul provine în mare parte din Maroc, iar cocaina din America de Sud. Drogurile sunt aduse cu nave de marfă în porturi mari din Europa, mai ales la Rotterdam, Olanda, iar de acolo sunt transportate direct cu alte ambarcaţiuni, fie pe cale terestră în Danemarca, apoi cu ambarcaţiuni mici spre Suedia.

„Traficanţii de droguri şi de alte produse ilegale încearcă mereu să se adapteze pentru a ocolo procedurile puse în aplicare de autorităţi”, subliniază Kim Moeller, cercetător în criminalistică la Universitatea din Malmö.

„Ceea ce am găsit până acum se datorează într-o oarecare măsură unor greşeli ale contrabandiştilor. Trebuie să înţelegem mai bine ce se întâmplă”, spune pentru Politico Patrick Linden, coordonatorul Operaţiunii Porpoise.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite