O vizită la cel mai rasist restaurant din Beijing: „Nu primim japonezi, filipinezi, vietnamezi şi câini!“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Acest magazin nu primeşte japonezi,
filipinezi, vietnamezi şi câini“ Acesta este mesajul care te întâmpină la intrarea în restaurantul „Beijing Snacks” FOTO www.shanghaiist.com
„Acest magazin nu primeşte japonezi, filipinezi, vietnamezi şi câini“ Acesta este mesajul care te întâmpină la intrarea în restaurantul „Beijing Snacks” FOTO www.shanghaiist.com

Restaurantul „Beijing Snacks“ din China a devenit cunoscut în întreaga lume în urmă cu câteva zile, după ce proprietarul acestuia, domnul Wang, a provocat un scandal rasist, după ce a postat mesajul: „Acest magazin nu primeşte japonezi, filipinezi, vietnamezi şi câini“.

După ce a stârnit o adevărată furtună diplomatică, Wang a înlăturat anunţul, dar nu pare a avea remuşcări. „Nu am niciun regeret. Doar că pur şi simplu primeam prea multe apeluri telefonice în legătură cu anunţul“, a explicat el pentru Associated Press (AP) motivul pentru care a dat jos anunţul.

Jurnaliştii de la publicaţia „That's Beijing“ s-au decis să viziteze restaurantului respectiv, împreună cu un prieten japonez, „pentru că nimic nu se compară cu picanteria unei mese decât puţină atmosferă rasistă“, îşi motivează aceştia decizia.

O simplă campanie de marketing

Restaurantul serveşte preparate specifice Beijingului, acestea având, de regulă, un miros şi un gust puternic. Spre exemplu, una dintre cele mai cunoscute mâncăruri locale se numeşte pur şi simplu „tofu împuţit”.

Bucătăria tradiţională din Beijing este ameninţată de magazinele fast-food, dar şi de dispariţia vechilor metode de gătit. Mâncarea din Beijing implică ingrediente care ar putea părea destul de respingătoare pentru străini. Un astfel de exemplu este chiar specialitatea casei de la „Beijing Snacks”, numită lu zhu huo shao. Este vorba de o supă de carne, cu intestine, plămâni şi ficat de porc, toate gătite în sânge.

mancare restaurant beijing

Parţial, asta m-a deranjat la acest semn: că nu există vreo posibilitate ca un japonez sau un filipinez (de vietnamezi nu sunt sigur) să aibă măcar cel mai mic interes în a face o vizită acestui restaurant. Toată această tevatură este doar o campanie de marketing. Nu numai că este lipsită de maniere şi crudă, dar dă şi o impresie eronată oraşului, ceea ce este cinic. Proprietarul a făcut-o pur şi simplu pentru a atrage atenţia asupra restaurantului său”, comentează jurnalistul publicaţiei „That's Beijing“.

Preparate sărate, oameni acri

Porţiile de mâncare sunt nu numai neatrăgătoare, ci şi mici şi foarte sărate.

Deşi vizitatorii au fost avertizaţi de personalul restaurantului că nu vor termina mâncarea comandată, aceştia s-au încăpăţânat şi au acceptat provocarea de a consuma cele trei feluri de mâncare.

Aceştia au încercat să vorbească şi cu patronul localului, dar Wang i-a întâmpinat cu mormăieli monotone. „Când i-am spus cât de mult i-a plăcut mâncarea prietenului nostru japonez, patronul a devenit şi mai ţâfnos.

Pe când plecam, câţiva dintre angajaţi s-au adunat la geam şi se holbau la noi. Acesta este un fel de rămas bun netradiţional specific Beijingului – înseamnă «Nu vă mai întoarceţi aici niciodată!»“, au scris jurnaliştii.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite