China a blocat zborurile avioanelor Boeing 737 Max 8, model ce s-a prăbuşit în Etiopia

China a blocat zborurile avioanelor Boeing 737 Max 8, model ce s-a prăbuşit în Etiopia

Un Boeing 737 Max 8 al Ethiopian Airlines s-a prăbuşit cu 157 de oameni la bord, duminică

Autorităţile chineze au decis ca liniile aeriene locale să nu mai opereze zboruri cu Boeing 737 Max 8, după accidentul Ethiopian Airlines de duminică în care a fost implicat acelaşi tip de aeronavă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit BBC, companiile aeriene trebuie să suspende operaţiunile tuturor avioanelor Boeing 737 Max 8, luni, înainte de ora locală 18.00.
 
Avionul Ethiopian Airlines, cu 157 de oameni la bord, s-a prăbuşit duminică după câteva minute de la decolare. Toţi oamenii de la bord au murit.
 
În ultimele cinci luni, acesta a fost al doilea accident în care a fost implicată o aeronavă 737 Max 8, după Lion Air din octombrie.
 
Experţii au avertizat că este prea devreme să spună ce a cauzat dezastrul aerian.  
 
„Având în vedere că în ambele accidente au fost implicate avioane Boeing 737 Max 8 noi şi au avut loc în timpul fazei de decolare, există o similaritate”, a transmis într-un comunicat Administraţia Aeronautică Civilă din China.
 
Mai multe linii aeriene chineze vor fi afectate de această suspendare, între care Air China, China Eastern Airlines şi China Southern Airlines.
 
Peste 90 de avioane Boeing 737 Max 8 sunt folosite în China. Acest tip de aeronavă este relativ nou, fiind folosit comerical din 2017.
 
Compania Boeing a transmis că regretă accidentul şi a trimis o echipă să ofere asistenţă tehnică în investigaţie.
 
Ancheta va fi condusă de autorităţile etiopiene şi vor participa experţi de la Boeing şi National Transportation Safety Board din SUA.
 
În afara liniilor aeriene din China, mai multe companii au oprit operaţiunile 737 Max 8.
 
Luni, reprezentanţii Ethiopian Airlines au anunţat că flota companiei se află la sol până la noi ordine, ca măsură de precauţie. 
 
Cayman Airways a luat aceeaşi decizie privind aeronavele 737 Max 8, la fel şi mai multe companii nord-americane ce au în flotă acelaşi tip de avion.
 
Southwest Airlines deţine 31, iar American Airlines şi Air Canada câte 24.
 
Securitatea aparatelor Boieng 737 MAX, sub semnul întrebării
 
Aparatul care s-a prăbuşit era nou-nouţ, livrat de Boeing în noiembrie anul trecut. Perfect întreţinut, aparatul făcuse chiar în noaptea dinaintea accidentului un zbor Johannesbourg-Addis-Abeba. După ce a stat mai bine de trei ore la sol pentru verificările de rigoare, el a decolat din nou în zborul care avea să-i fie fatal. Pilotul aparatului era experimentat, avea peste 8 mii de ore de zbor la activ. El a lansat un SOS şi o cerere de a reveni la aeroport imediat după decolare dar nu se ştie încă de ce. Fără îndoială că faimoasele cutii negre, dacă vor fi găsite, vor da indicaţii preţioase.
 
In aşteptarea lor, analiştii încep să-şi pună întrebări cu privire la caracteristicile tehnice ale aparatului, considerat a fi pentru mulţi piloţi prea sofisticat, prea automatizat. Intrebări care vin după ce acum nici 5 luni, la sfârşitul lui octombrie 2018, un aparat similar, model 737 MAX, al companiei indoneziene Lion Air, cu 189 de persoane la bord, s-a prăbuşit la puţin timp după decolarea sa de la Djakarta.
 
China a hotărât să-şi suspende începând de azi toate zborurile cu acest model de Boieng. Compania Ethiopian Airlines, care mai are 6 alte aparate de acest tip în dotare, a decis şi ea să le imobilizeze la sol.
 
Incă de la primul crash al unui 737 MAX, cel indonezian al lui Lion Air, federaţia piloţilor americani denunţase probleme legate de informaţiile eronate pe care le-ar da instrumentele de la bordul aparatului. Astfel, captorul de incidenţă - botezat AOA sau  Angle of Attack Sensor - ar da ordine inverse calculatorului central în caz de decroşare a avionului.
 
Modelul 737 MAX, o adevărată reuşită comercială, este esenţial pentru constructorul Boeing. Până la sfârşitul lunii ianuarie, 350 de exemplare ale acestui bireactor monoculoar au fost predate diverselor companii. In total, firma americană a primit peste 5.000 de comenzi pentru acest model, echivalentul a peste 7 ani de producţie. Actualul model reprezintă astfel 64% din producţia totală a constructorului Boieng până în anul 2032.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: