Moş Nicolae dă startul iernii

Moş Nicolae dă startul iernii

Cârcotaşii Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă s-au echipat de iarnă

Începutul lunii decembrie marchează debutul oficial al lunii cadourilor, cu pleiada ei de sărbători şi de Moşi. Este perioada în care posturile TV trec la identitatea grafică de iarnă şi pregătesc surprize „de sezon“.

Zilele de 5 şi 6 decembrie au dobândit semnificaţii speciale, graţie Moşului Nicolae care vine şi lasă cadouri în încălţările copiilor şi adulţilor „cuminţi". Moşul este „croit" după numele şi asemănarea unui personaj real: Sfântul Nicolae, fost episcop al Myrei, care, în jurul anului 300 d. Ch., a inaugurat tradiţia de a pune darurile în încălţările pe care concetăţenii săi le lăsau peste noapte, la uşile caselor.

Din modestie, dar şi din dorinţa de a-i scuti pe oamenii sărmani de umilinţa de a primi „de pomană", Sfântul Nicoale a creat un obicei care s-a perpetuat în timp până în zilele noastre. Înfăţişat aidoma unui bătrânel cu barbă albă, înveşmântat în roba roşie episcopală, Sfântul Nicolae a devenit ulterior prototipul după care americanii l-au creat pe Santa Claus - actualul Moş Crăciun.

Începutul lunii decembrie înseamnă şi pentru majoritatea posturilor TV trecerea la identitatea grafică de iarnă şi pregătirea unor programe speciale, în ton cu specificul perioadei. Prima TV, aflată în cea de-a doua fază a campaniei „We Love To Entertain You", îşi adaptează mesajul la specificul sezonului rece. În consecinţă, „toată lumea dansează, toată lumea se distrează". Echipate adecvat şi înarmate cu multă bună dispoziţie, vedetele postului - cârcotaşii Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă, Dezbrăcatu', Dan Finţescu, maestrul Horia Vîrlan sau „Trăsniţii" Grig Chiroiu şi Toni Ionescu (în ipostaza de Stan şi Bran) - oferă numere de „dans pe gheaţă", în ritmul fulgilor de nea.

Nici Pro TV nu stă cu mâinile-n sân pentru că şi-a propus să demonstreze că „Moş Crăciun Există!" . Chiar din ajunul sărbătorii de Moş Nicolae, postul din Pache Protopopescu difuzează sub acest generic, de trei ori pe zi, o nouă emisiune în care dorinţele celor mai mici dintre telespectatori devin realitate. Astfel, copiii cuminţi au ocazia să îi ceară Moşului răsplata cuvenită pentru faptele lor „de bine", urmând ca Moşul să îşi deschidă tolba cu daruri şi să premieze zilnic câte trei micuţi.

Şi Kanal D inaugurează în luna decembrie identitatea grafică de iarnă, axată pe tema sărbătorilor în lumea copilăriei. Noile promouri vor sugera o întoarcere la vârsta inocenţei şi la atmosfera „Crăciunului de altădată", iar vedetele postului vor apărea în ipostaze inedite, care fac trimite­re la jocurile celor mici. Trecerea Antenei 1 la identitatea de iarnă se face tot în această perioadă. Postul TV derulează pe parcursul întregii luni decembrie campania „Împreună dăm viaţă poveştilor", în care vedetele „rezidente" îşi asumă rolurile a diferite personaje din basme.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: